Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Zijn de douches op Boneyard doorheen de dag constant open? Is nog wel een plan om dit 's middags ergens te doen bij een gaatje in de planning inderdaad (y)
Vorig jaar ben ik ergens eind van de middag gaan douchen gezien ik een complete tray bier (incl nog 2 bekers tussen de 6 bekers die er al in hingen) over me heen kreeg omdat iemand struikelde. Als je het goed timed is er letterlijk niemand anders, dat had ik toen althans.
en er stond niemand die vroeg voor bon.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Zijn de douches op Boneyard doorheen de dag constant open? Is nog wel een plan om dit 's middags ergens te doen bij een gaatje in de planning inderdaad (y)
1 blok (middelste) was vorig jaar doorheen de dag geopend. De anderen sluiten wel.
 

copoli

Playlistbediener
16 mei 2024
9
29
Are the showers at Boneyard constantly open throughout the day? There is still a plan to do this somewhere in the afternoon if there is a gap in the schedule, indeed(y)
Yes the showers are as far as I know always open, it's good to hit them while a popular band plays because then it's usually pretty empty, especially if there is a headliner playing that you don't want to see ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90

copoli

Playlistbediener
16 mei 2024
9
29
Leuk dat er met het delen van lijstjes altijd wat gluurders overtuigd worden om toch eens een account te maken en die hopelijk ook nadien zin hebben om bij te dragen aan het forum. Wat nieuw bloed, meningen en visies maken het hier sowieso gezellig.
Al even mooi om te zien dat er daar best wat trouwe graspoppers bij zitten.
Nog 33 dagen (of 34 voor de donderdag-arrivals) en we mogen weer!!
Nice to be here and to contribute :)
And as this is my 5th Graspop I would also call me a loyal Graspop goer

As I will attend this Graspop only with my wife this time, we would also be up to meet some like minded people to hang out or catch some bands :)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.553
3.244
Zijn de douches op Boneyard doorheen de dag constant open? Is nog wel een plan om dit 's middags ergens te doen bij een gaatje in de planning inderdaad (y)
Ik weet dat alleen van Inferno. Daar zijn de douches de gehele dag en nacht open.
Rond etenstijd en in de vooravond altijd perfect rustig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90

saurus

Dagopener
4 feb 2019
606
741
Vandaag toch ook rap ff ticketjes gescoord voor blind guardian in de 013.
Daar spelen ze net geen 2u terwijl ze op graspop maar 50minuten hebben en overlappen met i am morbid.
Dan heb ik er gerust een ritje van anderhalfuur ervoorover om ze in Tilburg te gaan zien.
 

orim

Playlistbediener
17 apr 2024
13
17
Thursday
  • Erra
  • Bleed From Within
  • Shadow Of Intent
  • Babymetal
  • Textures
  • Ne Obliviscaris
  • Crosses
  • Tool
Friday
  • Brand of Sacrifice
  • Broknagar
  • Dying Fetus
  • Deez Nuts
  • Avantasia
  • Turnstile
  • Judas Priest
Saturday
  • Suffocation
  • Ice Nine Kills / Vola
  • Batushka
  • Empire State Bastard
  • Architects / Brutus
  • Limp Bizkit
  • Abbath
  • Bring Me The Horizon
Sunday
  • Sanguisugabogg
  • Better Lovers
  • Ihsahn
  • Malevolence
  • Of Mice & Men
  • Carnival
  • Deep Purple
  • Igorrr
  • Thy Art Is Murder
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.556
7.391
Leuk, lijstjes! Ik ga dus alleen de zaterdag, dus je kunt die andere dagen negeren voor je overzicht van mensen die er daadwerkelijk zijn @Koekdoos. Maar ik vind het wel leuk om voor de andere dagen een loopschema te maken, voor als ik er wel was geweest.

Dikgedrukt is mustsee, gewoon is graag zien en cursief is eventueel opvulling.

Donderdag:
Night Verses
Dominum
Amaranthe / Alien Weaponry (was een hele lastige clash geweest. Neig naar Alien Weaponry vanwege niet eerder gezien en voorkeur vrienden. Maar ben zelf meer fan van Amaranthe)
Bury Tomorrow / Asinhell (of daar ergens in de buurt bij de foodtrucks ofzo, in elk geval heel ver weg van de mainstage)
Health
Textures
Heart
NeO
Crosses
Alice Cooper
Tool

Vrijdag:
Svartsot
Khemmis
Borknagar

High on Fire
Bruce Dickinson
Avantasia
Fu Manchu (dikgedrukt omdat ik sowieso niet bij de mainstage in de buurt wil zijn)
Tarja
Graveyard
Pendulum

Zaterdag:
Spoil Engine
Fleddy Melculy
DeathByRomy

Flotsam & Jetsam
Vola
Frog Leap
Pain (of Batushka, maar de hele groep wil naar Pain en op zich vind ik dat ook niet heel vervelend)
Rotting Christ
Uriah Heep
Brutus
Blind Guardian

Wolfmother
Kamelot
Bring Me The Horizon (als ik nog energie heb)

Zondag:
John Coffey
The Last Internationale
Dream State
Ihsahn
Ereb Altor (dikgedrukt met een eigen set, cursief met een Bathory set en normaal bij een mix van beiden)
Corey Taylor
Karnivool
Slaughter to Prevail
Igorrr
Emperor
Machine Head
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.553
3.244
Leuk, lijstjes! Ik ga dus alleen de zaterdag, dus je kunt die andere dagen negeren voor je overzicht van mensen die er daadwerkelijk zijn @Koekdoos. Maar ik vind het wel leuk om voor de andere dagen een loopschema te maken, voor als ik er wel was geweest.

Dikgedrukt is mustsee, gewoon is graag zien en cursief is eventueel opvulling.

Donderdag:
Night Verses
Dominum
Amaranthe / Alien Weaponry (was een hele lastige clash geweest. Neig naar Alien Weaponry vanwege niet eerder gezien en voorkeur vrienden. Maar ben zelf meer fan van Amaranthe)
Bury Tomorrow / Asinhell (of daar ergens in de buurt bij de foodtrucks ofzo, in elk geval heel ver weg van de mainstage)
Health
Textures
Heart
NeO
Crosses
Alice Cooper
Tool

Vrijdag:
Svartsot
Khemmis
Borknagar

High on Fire
Bruce Dickinson
Avantasia
Fu Manchu (dikgedrukt omdat ik sowieso niet bij de mainstage in de buurt wil zijn)
Tarja
Graveyard
Pendulum

Zaterdag:
Spoil Engine
Fleddy Melculy
DeathByRomy

Flotsam & Jetsam
Vola
Frog Leap
Pain (of Batushka, maar de hele groep wil naar Pain en op zich vind ik dat ook niet heel vervelend)
Rotting Christ
Uriah Heep
Brutus
Blind Guardian

Wolfmother
Kamelot
Bring Me The Horizon (als ik nog energie heb)

Zondag:
John Coffey
The Last Internationale
Dream State
Ihsahn
Ereb Altor (dikgedrukt met een eigen set, cursief met een Bathory set en normaal bij een mix van beiden)
Corey Taylor
Karnivool
Slaughter to Prevail
Igorrr
Emperor
Machine Head
En ik maar denken dat je een echte fan van EC was😉
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.798
5.428
Maar behalve dat het inderdaad ook bejaarden zijn, is Uriah Heep toch niet te vergelijken met andere classic rock acts die we op Graspop hebben gezien? Uriah Heep maakt hele andere muziek. Ze hebben een eigen unieke stijl, waarmee ze zelfs tegen de progressieve rock aan schurken.
Het is meer dan alleen schurken, ze worden vaak gezien en genoemd als een van de pioniers van prog rock, en ook een van de voorlopers/grondleggers van prog metal.
Het is dan ook eigenlijk verplichte kost om te gaan kijken voor alle prog én classic liefhebbers.. ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.798
5.428
De clash van dit jaar is voor mij toch echt wel Judas Priest en Pendulum. Ik weet nog niet wat ik ga doen, alleen naar Judas Priest en hopen dat ik nog binnen geraak bij Pendulum (ijdele hoop vrees ik) waar waarschijnlijk al mijn vrienden staan, of Judas Priest skippen en direct mee naar Pendulum...

Aaaarghh, Damn you Graspop! 🤯🫠
Marquee is groot zat, via de zijkant ben je in no-time vooraan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90 en Loek123

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Hopla, mijn voorlopig lijstje! Alles natuurlijk onder voorbehoud van de Meetings, verder inluisteren, gekke stoten op gmm zelf,...

Donderdag
Brothers of Metal
Erra
Bleed From Within
Shadow of Intent
AmAezing Snake ( In de classic rock, tussendoor eens meepakken, altijd top)
Bury Tomorrow
Asinhell
Ne Obliviscaris
Max & Iggor
Tool
------
DJ Carl en of Morbid Geert nachtfeest

Vrijdag
Dynasty
Brand of Sacrifice
P.O.D
HammerFall
Dying Fetus
Deez Nuts
Fit For A King
Electric Callboy
Turnstile
Biohazard
FFDP
-----
DJ Carl en In your Honor Tribute, bandlid is een kennis dus wel graaf

Zaterdag
Defects
Fleddy Melculy
Ice Nine Kills
Frog leap / Steel Panther (Voorlopig wil ik Frog Leap volledig zien en de laatste minuten bij SP)
Pain
Mr.Bungle
While She Sleeps
Kampfar
Architects
Limp Bizkit
A7X
Bring me The Horizon
------
DJ Carl en derest + Rammstein Tribute

Zondag
Sanguisugabogg
Atreyu
Crystal Lake
Make Them Suffer
Crownshift
Corey Taylor
Slaughter To Prevail
Scorpions
Thy Art is Murder
Machine Head
-----
DJ Carl en of Rock The fox


Goesting in 🤘🍻
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.798
5.428
Klopt, heeft wel even geduurd voordat ik de wall of sound kon hebben, de eerste paar keren was het hoofdpijn na een tijdje luisteren. Maar ik weet dat het progmetal is (toch?), maar geen idee waarom. Maar normaal is het genre niet mijn ding inderdaad, soms klikt het gewoon
'Progressive' is dan ook eigenlijk niet zozeer een genre an sich, maar meer een 'label' dat je op muziek plakt die op enige manier vernieuwender en/of complexer is dan andere muziek binnen een bepaald genre, door gebruik van niet-standaard instrumenten en speeltechnieken, afwijkende en wisselende muziekstructuren/-tempo's, invloeden uit andere genres (zoals klassiek, jazz), etc.

Die muziek kan echter zeer verschillend van elkaar zijn, bands als Vola en Meshuggah zijn dan ook nauwelijks te vergelijken qua sound en beleving.
Het label prog zou je op welhaast ieder subgenre kunnen plakken: prog black metal, prog death metal, prog power metal, prog metalcore, etc.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.035
8.134
'Progressive' is dan ook eigenlijk niet zozeer een genre an sich, maar meer een 'label' dat je op muziek plakt die op enige manier vernieuwender en/of complexer is dan andere muziek binnen een bepaald genre, door gebruik van niet-standaard instrumenten en speeltechnieken, afwijkende en wisselende muziekstructuren/-tempo's, invloeden uit andere genres (zoals klassiek, jazz), etc.

Die muziek kan echter zeer verschillend van elkaar zijn, bands als Vola en Meshuggah zijn dan ook nauwelijks te vergelijken qua sound en beleving.
Het label prog zou je op welhaast ieder subgenre kunnen plakken: prog black metal, prog death metal, prog power metal, prog metalcore, etc.

Ik heb toch altijd het idee dat de prog mensen van hier op het forum (oa @Jamel ?) het als een losstaand genre zien, maar verklaart wel waarom er zoveel verschil in zit met of het wel of niet blijft hangen.

Volgens mij worden Rush en Queensrÿche ook met het zogenoemde label beplakt?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.556
7.391
Ik heb toch altijd het idee dat de prog mensen van hier op het forum (oa @Jamel ?) het als een losstaand genre zien, maar verklaart wel waarom er zoveel verschil in zit met of het wel of niet blijft hangen.
Prog is ook een losstaand genre, maar het wordt inderdaad ook vaak gecombineerd met andere genres.

Volgens mij worden Rush en Queensrÿche ook met het zogenoemde label beplakt?
Klopt helemaal.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.798
5.428
Ze zijn begonnen..👍
Gras ligt er top bij nu..👌
#dessel
#vandaag
#gmm24
Afgelopen woensdag ook nog op én onder de heilige grond in Dessel/Mol geweest, tripje in het kader van bij- en nascholing voor mijn werk.

In de ochtend een bezoek aan Tabloo, het bezoekerscentrum over radioactiviteit van NIRAS (Nationale instelling voor radioactief afval en verrijkte splijtstoffen), dat zich bevindt op het oude terrein van GMM (eigendom van NIRAS), ongeveer op de plek waar vroeger de main stages stonden.
Heel interessant en interactief, zeker een aanrader om eens naar toe te gaan (ook voor wat oudere kinderen).

In de middag een kilometertje naar het zuiden over het kanaal (gemeente Mol) naar het SCK (Studiecentrum voor kernenergie), voor een bezoekje aan het HADES-laboratorium, dat zich ruim 200 meter onder de grond bevindt, middenin een kleilaag, en waar al sinds begin jaren 80 onderzoek wordt gedaan naar de mogelijkheid om radioactief afval ondergronds op te slaan.
Eveneens zeer interessant en veelbelovend project, hoewel helaas niet zomaar vrijelijk te bezoeken (hele complex is hermetisch afgesloten en zwaar bewaakt, om begrijpelijke redenen). Het bezoek aan het ondergrondse lab gaf me wel een aardig Fallout-gevoel. :)

Buiten de bezoekjes zelf was het natuurlijk fijn om daar alvast weer even in die vertrouwde omgeving rond te rijden, al was het ditmaal met een touringcar vol stralingsdeskundigen i.p.v. een shuttle bus vol met metalheads. 😁
In ieder geval heeft het mijn voorpret nog flink meer doen aanwakkeren! 🤘
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.252
1.326
21 h 50 op 17 mei. Normaal gezien is het nu rustig aan het donker worden maar het is reeds redelijk donker. Als het met Graspop ook zo een slecht weer dan zien we bands als Blind Guardian misschien wel bij valavond. Niet dat Blind Guardian op mijn planning staat want dan speelt I Am Morbid daar waar ik BG al gezien heb en IAM nog niet. Helaas BG kan ik ze ook niet zien in 013 want ik ga naar Nickelback. Hate them or love them maar ik wil ze graag ooit live hebben gezien een keer
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken