Festileaks Geruchtenkeuken - Headliners 2020

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Deep Purple

3 juli 2020 in Oostenrijk op Clam Rock festival al aangekondigd als headliner.
Wellicht zien we deze Classic Rock nog wel op een aantal festivals rond die datum?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Deep Purple

3 juli 2020 in Oostenrijk op Clam Rock festival al aangekondigd als headliner.
Wellicht zien we deze Classic Rock nog wel op een aantal festivals rond die datum?

Dat vind ik nou de ideale headliner voor Bospop 2020! Van mij hoeven ze niet nog een keer naar Graspop in ieder geval.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
En is ook zowat de huisband van Suikerrock.
Zo lijkt het toch.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
En is ook zowat de huisband van Suikerrock.
Zo lijkt het toch.
Als ze nog een maandje wachten lokerse feesten? Daar hebben ze ook wel al een paar keer gespeeld
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
244
Deep Purple

3 juli 2020 in Oostenrijk op Clam Rock festival al aangekondigd als headliner.
Wellicht zien we deze Classic Rock nog wel op een aantal festivals rond die datum?

Ik hoop het niet, want Ian Gillan is gewoon te oud. Heb ze twee jaar geleden in Luxemburg gezien en dat was echt beschamend; tijdens Fireball kreeg hij een hoestaanval en hoestte hij zich door een couplet heen, alsof hij een kat was met een haarbal in zijn keel. Hairball in plaats van Fireball zeg maar. De rest van de band kan nog wel mee, maar Ian Gillan is helaas verworden tot je dronken oom die karaoke doet. Ze moeten ook steeds meer bekende nummers van de setlist schrappen omdat hij ze gewoon niet meer kan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
...

Iron Maiden tour-gerucht inmiddels versterkt door Zegut. Dat gaat een europese zomertour worden met het 17e album.
http://www.byzegut.fr/2019/06/iron-maiden-u-arena-mai-2020.html

inmiddels lijkt het er op dat het voor Iron Maiden een verlenging van Legacy of the Beast World tour gaat worden in 2020.
Geruchten wijzen op eind mei en juni in Europa, op andere locaties als in 2018.
Periode met veel festivals, bijvoorbeeld is Iron Maiden al lang niet op Download geweest en laatste passage Rock am Ring was 2014.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Neil Young in het overzicht verplaatsen naar categorie "Opties met nieuwe albums"
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1633123526/nieuw-album-neil-young-onderweg
Neil Young komt met een nieuw album. Op de website van de rocklegende staat te lezen dat hij in oktober een nieuw Crazy Horse-album zal uitbrengen. De plaat gaat COLORADO heten.

De plaat wordt de opvolger van The Visitor. Dat album verscheen in 2017. Binnenkort komt er alvast een nummer van COLORADO uit. Die track gaat Rainbow Of Colors heten. Het album bevat tien songs. Die verschillen in lengte van drie tot dertien minuten, laat Young zijn fans alvast weten.

Over de totstandkoming van het album wordt een documentaire gemaakt die tegelijkertijd met COLORADO zal verschijnen.

en

Pearl Jam ook toevoegen aan categorie "Opties met nieuwe albums"
https://www.alternativenation.net/pearl-jam-rumored-2020-tour-plans-revealed/

...
Pearl Jam will reportedly release a new album and tour in 2020, according to insider Demetrios. The band are currently recording their new album, the first since 2013’s Lightning Bolt.
...


overzicht aangepast
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Afgaande op alle geruchten en bands die gaan lijken te touren, wordt dit echt een prachtige festivalzomer. Ben dat wachten op sterkere geruchten en de eerste bekendmakingen en leaks nu al zat :),hopen dat we over anderhalve maand al wat meer weten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.158

Leuk overzicht, maar het zijn wel veel rockbands die al decennia over hun top zijn en die we al jaren als headliners zien. Het sluit nog niet echt op de ontwikkelingen die we laatste jaren zien:
- Het zijn alleen mannen! Waar zijn de vrouwelijke headliners? Zie nu de aandacht voor een Lana del Rey (show in Ziggo), maar een Lorde of the XX kan natuurlijk ook
- waar is de grote popheadliner voor Pinkpop?
- waar is Tool?
- Underworld en Chemical Brothers hebben het dit jaar goed gedaan als dance-afsluiters; wie volgt dit jaar? Chemical Brothers nu op een groot festival?
- Nederlandse headliners (zie Within Temptation op Graspop en De Staat op Lowlands). Toch Kxxxxxxxxn op PP?
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
741
FIB Benicassim heeft een lijst gepost in een Google Drive met artiesten die ze mogelijk voor volgend jaar kunnen boeken. Is volgens efestivals niet gebaseerd op speculatie, maar op concrete info over wie wel of niet gaat touren. Interessant ook voor de voorspellingen voor andere festivals.


The Killers
Twenty One Pilots
Two Door Cinema Club
Alt J
Florence and the Machine
Post Malone
Neil Young
Bon Iver
The Hives
Biffy Clyro
Tom Odell
Of Monsters And Men
Crystal Fighters
Foster The People
Clean Bandit
Lewis Capaldi
Foals
Die Antwoord
Passion Pit
Bloc Party
The Kooks
Imagine Dragons
Phoenix
Panic At The Disco
Years & Years
Kaiser Chiefs
Bastille
Cut Copy
Hot Chip
Liam Gallagher
MGMT
Billie Eilish
Anne-Marie
Dua Lipa
Rita Ora
Ellie Goulding
Zara Larsson
Cage The Elephant
Halsey
Mabel
Vampire Weekend
Tove Lo
Chance The Rapper
AJ Tracey
Mark Ronson
Troye Sivan
Becky Hill
Royal Blood
Kasabian
Kodaline
Franz Ferdinand
Keane
Snow Patrol
The Black Keys
Green Day
Mumford & Sons
HAIM
Depeche Mode
Pearl Jam
Wilco
Tame Impala
Empire of the Sun
The Vaccines
Wolf Alice
James Bay
Red Hot Chili Peppers
Foo Fighters
Garbage
Mac Demarco
The Libertines
21 savage
Craig David
The Rapture
The Script
Glass Animals
Metronomy
The Lumineers
Mura Masa
Jorga Smith
Futureheads
Charlie Puth
Hozier
Tom Walker
Yo La Tengo
Warpaint
Snoop Dogg
Slaves
Sam Smith
Lizzo
Bazzi
Khalid
Stormzy
Dominic Fike
Aitch
Joel Corry
Lil Tecca
Burna Boy
Lil Nas X
Dermot Kennedy
Normani
Supergrass
Elbow
Thom Yorke
Radiohead
Macklemore
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Hele interessante lijst namen! Kan je een geweldig festival mee neerzetten maar ook een tenenkrommend festival. Interessant om te kijken hoe de keuzes uitvallen.

Meest verrassende naam is voor mij Radiohead. Die hoop ik van harte weer te treffen op een festival komend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
FIB Benicassim heeft een lijst gepost in een Google Drive met artiesten die ze mogelijk voor volgend jaar kunnen boeken. Is volgens efestivals niet gebaseerd op speculatie, maar op concrete info over wie wel of niet gaat touren. Interessant ook voor de voorspellingen voor andere festivals.
Het is trouwens voor de oproep van de wishlist voor FIB, via twitter https://twitter.com/fiberfib/status/1164862119499784193

Hier link naar het formulier
https://t.co/avRRKflDrz

Maar wel een suggestieve beeldvorming, fijne lijst idd
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Radiohead, Foo Fighters en Depeche Mode zijn wel verrassend, benieuwd wat er van aan is. En geen The Who of The Strokes.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Radiohead, alt-J, Foo Fighters en Depeche Mode zijn wel verrassend, benieuwd wat er van aan is. En geen The Who of The Strokes.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
191
308
Ik spot Phoenix er tussen, tof! Die heb ik ooit een geweldige headline show op Dour zien geven, maar nou vraag ik me af: denken jullie dat Phoenix groot genoeg is om een Nederlands festival te headlinen? Heb het idee dat ze hier een stuk minder populair/'kleiner' zijn dan bijvoorbeeld bij onze zuiderburen of in de VS.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Ik spot Phoenix er tussen, tof! Die heb ik ooit een geweldige headline show op Dour zien geven, maar nou vraag ik me af: denken jullie dat Phoenix groot genoeg is om een Nederlands festival te headlinen? Heb het idee dat ze hier een stuk minder populair/’kleiner’ zijn dan bijvoorbeeld bij onze zuiderburen of in de VS.

Phoenix, zeer vreemde band op dat vlak. Ik gaf ze een vrij grote toekomst zo'n 10 jaar geleden. Maar in onze contreien zijn ze enkel maar 'kleiner' geworden. In 2013 nog derdelaatste band op mainstage van Rock Werchter... dit kan nu niet meer. Daar hoogstens namiddagspot of hogere plek in een tent. Maar meer waarschijnlijk is headlinerspot op een kleiner (en in België waarschijnlijk Franstalig) festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
qua potentiele headliners op europese festivals, zitten in deze lijst van FIB imo :
The Killers
Twenty One Pilots
Florence and the Machine
Post Malone
Neil Young
Snow Patrol
Green Day
Mumford & Sons
Depeche Mode
Pearl Jam
Tame Impala
Red Hot Chili Peppers
Foo Fighters
The Script
Stormzy
Radiohead

vraag me wel af welke uberhaupt echt touren in 2020 in Europa in de zomer

vind het wel opvallend dat ze al inspelen op de reunie van Supergrass
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken