Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Lijkt me inderdaad wel goed om van de toegewezen headliners een exclusieve act te maken.

Maar voor de niet door loting toegekende namen, geldt dan niet perse dat die niet meer gekozen mogen worden, toch?

Klopt, maar leek me dan weer leuker als er meer acts staan, zodat je moeilijker kan raden wie welke headliner heeft bij het samenstellen van de overige 6 namen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.859
5.389
Klopt, maar leek me dan weer leuker als er meer acts staan, zodat je moeilijker kan raden wie welke headliner heeft bij het samenstellen van de overige 6 namen

Dat is ook wel waar. De vijver waar we uit kunnen vissen is ook vrij groot natuurlijk en maar een beperkt aantal namen. Ik ben overtuigd ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Koekdoos

nitotheno

Support act
29 jan 2018
944
830
Steeds meer zin om mee te doen aan m'n eerste draft. Heb twee edities geleden voor mezelf al meegedaan. Ik plaatste mezelf als laatste in de rondes en deed op die manier zelf mee. Toen merkte ik al dat ik aardig wat mensen hier goed in de weg had gezeten, had ik toen meegedaan.

Ben heel benieuwd hoe dat met deze draft zal gaan :) Ook het onderverdelen van de headliners zonder dat we het van elkaar weten, in combinatie met de gehele lijst wel delen, lijkt me een goed idee!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Spannend!!

Het is dus toegewezen headliner én zes andere namen?
Klopt! Een even aantal rondes zodat iedereen dezelfde kansen heeft met het slangensysteem. Ik merk veel animo dus als de draft als een trein loopt, kunnen we overwegen om er nog 2 rondes aan toe te voegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Klopt! Een even aantal rondes zodat iedereen dezelfde kansen heeft met het slangensysteem. Ik merk veel animo dus als de draft als een trein loopt, kunnen we overwegen om er nog 2 rondes aan toe te voegen.
Misschien is 8 rondes sowieso wel mooi, omdat je dan makkelijker twee podia kunt vullen voor je festivaldag? Een open podium en een tent, afwisselen met de settijden? Met 6 rondes en dus 7 namen in totaal zit je in mijn ogen net aan een ongemakkelijk aantal, wat aanvoelt als teveel voor 1 podium maar te weinig voor 2. Maar we kunnen er net zo goed voor kiezen om ons daar geen zorgen over te maken in deze fictieve draft :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
De 7 namen in totaal was gebaseerd op een standaard mainstage dag op Rock Werchter. Maar je hebt gelijk dat 9 namen in totaal wat meer ruimte biedt voor creatieve invulling qua podia en settijden. Bij deze dus doorgevoerd!

PS: volgorde staat HIER, zometeen krijgt iedereen een naam in zijn inbox.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Oef de 1e plaats, een vloek en een zegen ;) ben heeelll benieuwd naar de headliner
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Iedereen zou zonet op quasi hetzelfde moment een headliner in zijn inbox moeten gekregen hebben! Sommigen gaan blij zijn, velen niet. Volgens mij heeft niemand zijn eigen keuze toebedeeld gekregen dus da's ook fijn.
Vergeet niet dat er een optie is om "Dave's Wildcard" aan te vragen. De eerste persoon die mij een bericht terugstuurt met de zin "DAVE SAVE ME PLEASE" krijgt de wildcard.
Zometeen verschijnt de volledige lijst met ingestuurde namen in de eerste post en vanaf dan is de draft gestart. Neem gerust de tijd om het nieuws van je headliner te verwerken, de tijd start pas officieel vanaf maandagmorgen.
Veel succes iedereen!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Ik ben tevreden. Geen idee wat voor muziek het is, maar kan er vast wat van maken
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Zelf niet heel tevreden met mijn headliner, maar zeker doenbaar.
Over de lijst: het enige dat ik ga verklappen is dat niemand Snollebollekes heeft gekregen, echt heel erg zonde! Voor de rest heel blij met de verdeling, veel 'makkelijke' headliners zijn niet verdeeld dus ik ben er zeker van dat er een paar mooie affiches gaan komen.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
892
1.465
Ik ben toch wel blij met mijn headliner. Wordt wel een uitdaging qua programmering, maar eens gaan verdiepen in dit lange weekend
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Ik ben blij met mijn headliner ennnn blij verrast dat mijn 1e naam die ik ga pakken niet in het lijstje staat van doorgestuurde headliners!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken