Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Inderdaad, het optreden moet effectief plaatsgevonden hebben (of plaatsvinden komende zomer). Afgelaste corona affiches tellen dus niet mee.
"Komende zomer"; tellen herfstfestivals als Left of the Dial voor 2023 mee? Le Guess Who zou ik normaal ook vragen maar die hebben nog niks gedropt
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.002
Alles wat al aangekondigd is voor 2023 tegen het moment dat de volgorde hier wordt neergezet, is wat mij betreft in orde.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
834
2.422
Als ik dit allemaal zo lees, dan ben ik veel te lief met twee bands waar ik direct een kaartje voor zou kopen… nu maar hopen dat ik een van die bands zelf loot
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.918
6.151
"Komende zomer"; tellen herfstfestivals als Left of the Dial voor 2023 mee? Le Guess Who zou ik normaal ook vragen maar die hebben nog niks gedropt
Je weet dat je een band/artiest moet selecteren die minstens 20.000 man trekt, geen 200. :LOL:
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.002
Ik denk dat teunajax het heeft over de namen in de keuzerondes!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.918
6.151
Ik denk trouwens dat er inderdaad qua stemming eerder moet mee rekening houden hoe goed je jouw festival hebt vorm gegeven met de naam die je kreeg in plaats van dat mensen stemmen waar ze meer geneigd zijn heen te gaan. Dan worden mensen met een kutte headliner niet per se afgestraft ofzo?

Wat ik ook een leuk element zou vinden is dat de headliners niet worden bekend gemaakt tot het einde van de draft. Zo blijft er voor iedereen de spanning wat in en is het moeilijker om te achterhalen wat voor soort festival die van deelnemers is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Ik denk trouwens dat er inderdaad qua stemming eerder moet mee rekening houden hoe goed je jouw festival hebt vorm gegeven met de naam die je kreeg in plaats van dat mensen stemmen waar ze meer geneigd zijn heen te gaan. Dan worden mensen met een kutte headliner niet per se afgestraft ofzo?

Wat ik ook een leuk element zou vinden is dat de headliners niet worden bekend gemaakt tot het einde van de draft. Zo blijft er voor iedereen de spanning wat in en is het moeilijker om te achterhalen wat voor soort festival die van deelnemers is.

Dat iedereen de headliner in de inbox krijgt dan neem ik aan, zodat je zelf wel weet wat je moet bouwen 😅. Klinkt wel als een goede toevoeging in ieder geval
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
834
2.422
Ik denk trouwens dat er inderdaad qua stemming eerder moet mee rekening houden hoe goed je jouw festival hebt vorm gegeven met de naam die je kreeg in plaats van dat mensen stemmen waar ze meer geneigd zijn heen te gaan. Dan worden mensen met een kutte headliner niet per se afgestraft ofzo?

Wat ik ook een leuk element zou vinden is dat de headliners niet worden bekend gemaakt tot het einde van de draft. Zo blijft er voor iedereen de spanning wat in en is het moeilijker om te achterhalen wat voor soort festival die van deelnemers is.
Gaaf idee ja! En wat koekdoos zegt, maar neem aan dat je dat al bedoelde.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Ik denk trouwens dat er inderdaad qua stemming eerder moet mee rekening houden hoe goed je jouw festival hebt vorm gegeven met de naam die je kreeg in plaats van dat mensen stemmen waar ze meer geneigd zijn heen te gaan. Dan worden mensen met een kutte headliner niet per se afgestraft ofzo?

Wat ik ook een leuk element zou vinden is dat de headliners niet worden bekend gemaakt tot het einde van de draft. Zo blijft er voor iedereen de spanning wat in en is het moeilijker om te achterhalen wat voor soort festival die van deelnemers is.
Oeh ja, tof! Ik ben voor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Wie o wie wordt de verlosser en 20e deelnemer die ons morgen al een headliner kan geven?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Ik denk trouwens dat er inderdaad qua stemming eerder moet mee rekening houden hoe goed je jouw festival hebt vorm gegeven met de naam die je kreeg in plaats van dat mensen stemmen waar ze meer geneigd zijn heen te gaan. Dan worden mensen met een kutte headliner niet per se afgestraft ofzo?

Wat ik ook een leuk element zou vinden is dat de headliners niet worden bekend gemaakt tot het einde van de draft. Zo blijft er voor iedereen de spanning wat in en is het moeilijker om te achterhalen wat voor soort festival die van deelnemers is.
Dit lijkt me overigens een prima idee
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Ik heb 1 naam ingediend waar weinigen blij mee zullen zijn, maar ik zelf wel tof zou vinden en 1 waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten, maar waar wel iets mee te beginnen is.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik doe graag nog mee!

Vlieg morgen om 17u wel van Amerika (LA) naar huis, maar komt vast wel goed.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Ik doe graag nog mee!

Vlieg morgen om 17u wel van Amerika naar huis, maar komt vast wel goed.

Starttijd is pas maandag, met hetzelfde principe dat men kan beginnen wanneer men wil. Snel twee namen doorsturen en dan kan Thijs ons vandaag al op de pijnbank leggen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Ik denk trouwens dat er inderdaad qua stemming eerder moet mee rekening houden hoe goed je jouw festival hebt vorm gegeven met de naam die je kreeg in plaats van dat mensen stemmen waar ze meer geneigd zijn heen te gaan. Dan worden mensen met een kutte headliner niet per se afgestraft ofzo?

Wat ik ook een leuk element zou vinden is dat de headliners niet worden bekend gemaakt tot het einde van de draft. Zo blijft er voor iedereen de spanning wat in en is het moeilijker om te achterhalen wat voor soort festival die van deelnemers is.

Nog wel een aanvulling op deze, als dit wordt gedaan, misschien wel de volledige lijst aan headliners bekend maken, zonder hoe verdeeld en inclusief de niet gekozen headliners?

Zal misschien wel een verschil in formaat in headliners zitten en is ook zo lullig als jouw headliner gekozen wordt als sub voor een ander festival.

Edit: en dus een lijst van namen bekend maken die niet gekozen mogen worden, waarvan een deel wel in de draft zit en een deel niet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Lijkt me inderdaad wel goed om van de toegewezen headliners een exclusieve act te maken.

Maar voor de niet door loting toegekende namen, geldt dan niet perse dat die niet meer gekozen mogen worden, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken