Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.435
7.997
Leuk concept voor de draft, met de wat kleinere affiches wordt de drempel om te stemmen ook direct wat kleiner, fijne bijkomstigheid voor de niet deelnemers.

Er zijn 6 rondes waarin iedereen telkens een exclusieve naam mag boeken. Deze namen moeten de klassieke draftregels volgen, d.w.z ze moeten recent op een festival opgetreden hebben in de Benelux. De geldigheidsperiode is van 2018 tot 2023 (komend festivalseizoen inbegrepen). Er is deze draft geen vrije keuze.
Begrijp ik goed dat deze regel dus niet geld voor de headliners, maar alleen voor de overige bands?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.248
3.162
Ik ben effe niet mee? Overdekt podium? Ik dacht dat het concept één podium, zeven + 1 reeds gekende naam was?
Eendagsfestival. Headliner + 8 gekozen namen, podia doe je zelf mee wat je wilt :)

Eventjes qua podia en namen. Er zijn dus 8 rondes, dus je hebt 9 namen zo op je festival staan? En je headliner is duidelijk de headliner. Qua naam en positie (tijdslot en dergelijke)(je mag er evt. nog wel wat achter zetten?)
Klopt volledig! Tijdslot en podia volledige vrijheid, zolang je headliner maar duidelijk de headliner is.

Staat de escape van @wenteldave ook op de eerste pagina of kunnen we op het eind nog een Montegrijns panfluitkwartet verwachten?
De wildcard staat niet in de lijst op de eerste pagina. Persoonlijk vind ik hem erger dan eender welke naam op die lijst.

Begrijp ik goed dat deze regel dus niet geld voor de headliners, maar alleen voor de overige bands?
Klopt! De headliners moesten gewoon 'actief' zijn (volgens de regels van vorige draft), de andere namen moeten wel voldoen aan de voorwaarde van een Benelux festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.753
6.498
De wildcard staat niet in de lijst op de eerste pagina. Persoonlijk vind ik hem erger dan eender welke naam op die lijst.
Van mij mag die wel gedeeld worden al. Maakt het raden leuker.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.508
6.328
Nu ik wat onderzoek zit te doen naar mijn headliner, zie ik dat er een nieuw album is aangekondigd voor later dit jaar. Vinden onze festivals deze zomer nog plaats, of volgende zomer pas? Kan invloed hebben op welke artiesten ik er omheen boek, of dat album al uit is of niet namelijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.036
8.134
Nu ik wat onderzoek zit te doen naar mijn headliner, zie ik dat er een nieuw album is aangekondigd voor later dit jaar. Vinden onze festivals deze zomer nog plaats, of volgende zomer pas? Kan invloed hebben op welke artiesten ik er omheen boek, of dat album al uit is of niet namelijk.

Mag je zelf kiezen, al doe je het op eerste kerstdag
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.248
3.162
Ja, voor mij mag je er ook gewoon vanuit gaan dat er al nieuw werk is op het moment dat je festival plaatsvind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Hier komt dan mijn eerste naam...

Maggie Rogers

Deze Amerikaanse zangeres werd bekend in 2016, dankzij Pharell Williams. Ondertussen bracht ze twee albums naar buiten, onder een label, en kreeg ze al eens een Grammy nominatie. Ze studeerde pas zo'n twee jaar geleden af terwijl ze op dit moment 29 jaar jong is. Haar laatste album bevatte een aantal nummers die ze maakte in haar carriere toen ze nog niet echt bekend was. Ondertussen geraakt haar naam steeds meer gevestigd en we zijn dan ook erg blij met deze naam op de affiche.


@teunajax
@Martijn
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.508
6.328
Niet om vervelend te doen, maar ik wil even zeker weten dat ik de regels goed begrijp: gaat het alleen om een optreden in de Benelux binnen 2018-2023, of moet het specifiek op een festival zijn? Om me een beeld te vormen van wat voor artiest Maggie Rogers is checkte ik setlist.fm even maar de laatste festival optredens die ik daar zag waren uit 2017 namelijk. Wel recenter in zalen gespeeld. Maar die artiesten zat ik op mijn eigen lijstje tot nu toe af te strepen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.036
8.134
Niet om vervelend te doen, maar ik wil even zeker weten dat ik de regels goed begrijp: gaat het alleen om een optreden in de Benelux binnen 2018-2023, of moet het specifiek op een festival zijn? Om me een beeld te vormen van wat voor artiest Maggie Rogers is checkte ik setlist.fm even maar de laatste festival optredens die ik daar zag waren uit 2017 namelijk. Wel recenter in zalen gespeeld. Maar die artiesten zat ik op mijn eigen lijstje tot nu toe af te strepen.

Moet op een festival in de Benelux zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken