Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.754
6.498
Alleen festivals.

  1. Er zijn 8 rondes waarin iedereen telkens een exclusieve naam mag boeken. Deze namen moeten de klassieke draftregels volgen, d.w.z ze moeten recent op een festival opgetreden hebben in de Benelux. De geldigheidsperiode is van 2018 tot 2023 (komend festivalseizoen inbegrepen). Er is deze draft geen vrije keuze.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.269
4.429
In de lijst van headliners zitten er wel een paar waarvan ik denk, zijn dat headliners?

Goldband
Machine gun kelly
Blink 182
En Pantera staat op Graspop ook niet op headline positie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.508
6.328
Ik ben heel benieuwd wie elkaar in het vaarwater gaan zitten. Zolang je je thematisch goed aan het genre van je headliner houdt, zullen sommigen heel dicht bij elkaar in de buurt komen, maar heel veel ook in hele andere poeltjes vissen, als ik die lijst opties er zo bij houdt. Het gaat echt alle kanten op qua genre.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.508
6.328
In de lijst van headliners zitten er wel een paar waarvan ik denk, zijn dat headliners?

Goldband
Machine gun kelly
Blink 182
Ja headliners op kleinere majors van minstens 20K bezoekers kunnen ook mee in de pot, was het idee. Goldband staat op BKS, wat ongeveer dat minimum aan bezoekers trekt, en is daar geen headliner, dus die vind ik ook discutabel. Andere twee zijn met sub posities op festivals die vele malen groter zijn wel geloofwaardig als headliners voor kleinere festivals imo.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.801
2.419
Ja headliners op kleinere majors van minstens 20K bezoekers kunnen ook mee in de pot, was het idee. Goldband staat op BKS, wat ongeveer dat minimum aan bezoekers trekt, en is daar geen headliner, dus die vind ik ook discutabel. Andere twee zijn met sub posities op festivals die vele malen groter zijn wel geloofwaardig als headliners voor kleinere festivals imo.
Ik heb wel vertrouwen dat Thijs daar rekening mee heeft gehouden. Mag hopen dat niemand Goldband daadwerkelijk heeft gekregen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.435
7.997
In de lijst van headliners zitten er wel een paar waarvan ik denk, zijn dat headliners?

Goldband
Machine gun kelly
Blink 182
En Pantera staat op Graspop ook niet op headline positie.
volgens mij zijn machine gun kelly en blink 182 nog wel een tandje groter dan gojira, machine head en pantera
machine head is dit jaar toevallig wel headliner van graspop, maar trekt geen 20.000 man
gojira is ook een 013 band, of afaslive formaat als je optimistisch bent.
en pantera inderdaad ook geen band die 20k tickets verschuift (staan in afaslive)
al is het met bovenstaande 5 bands allemaal wel vrij gemakkelijk om een festival eromheen te plannen natuurlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.269
4.429
volgens mij zijn machine gun kelly en blink 182 nog wel een tandje groter dan gojira, machine head en pantera
machine head is dit jaar toevallig wel headliner van graspop, maar trekt geen 20.000 man
gojira is ook een 013 band, of afaslive formaat als je optimistisch bent.
en pantera inderdaad ook geen band die 20k tickets verschuift (staan in afaslive)
al is het met bovenstaande 5 bands allemaal wel vrij gemakkelijk om een festival eromheen te plannen natuurlijk.
Mwa, ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind blink 182 zeker niet groter.
Machine Head (mijn inbreng 😘) staat wel als headliner (en ok achter de schermen is daar vast wat gebeurt). Maar machine gun Kelly staat op RW om 19 uur te spelen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.248
3.162
Qua headliners heb ik ruwweg alles goedgekeurd dat ofwel kan headlinen op een midsize festival (20K+) ofwel een top 3 spot kan krijgen op grote festivals (50K+). MGK (Pinkpop), Pantera en Gojira (beide Graspop) voldoen aan die voorwaarden, blink-182 met hun hernieuwde populariteit en Goldband zie ik (helaas) tegenwoordig gewoon subben op festivals als Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.435
6.815
Goldband is headliner op Paaspop en Zwarte Cross, dus die telt toch gewoon? Machine Head en Gojira op Graspop, MGK is op het randje maar zou wel een 20k festivaldag kunnen dragen denk ik (als je die hebt in de VS organiseren zou al helpen). Pantera is mijn enige twijfelgeval.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.036
8.134
MGK vind ik een drama, maar Goldband, Gojira, Machine Head en Pantera kan ik wel een groot feest van bouwen.

Ik ben heel benieuwd wie elkaar in het vaarwater gaan zitten. Zolang je je thematisch goed aan het genre van je headliner houdt, zullen sommigen heel dicht bij elkaar in de buurt komen, maar heel veel ook in hele andere poeltjes vissen, als ik die lijst opties er zo bij houdt. Het gaat echt alle kanten op qua genre.

Ik ben vooral gegaan op hoe het klinkt en niet zo zeer genre. Want eerlijk gezegd ken ik buiten metal niks goed genoeg om het op genre te kunnen.

Al die artiesten hebben volgens wikipedia een hele berg aan genres en alle lijstjes zijn weer anders… Maar ik denk dat ik wel een goede shortlist nu heb gemaakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.844
2.508
Maandag is de officiële start pas, dus volgens mij geeft Teun Wesley nu gewoon de tijd om nog een vervanger te kiezen.
Of Teun weet totaal niet wat hij moet kiezen :)
Dat was inderdaad het idee :) En het heeft even denktijd gegeven voor een concept
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken