Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Ik ga me moeten inhouden, maar na The National weer een headliner-size naam eruit. En we zijn pas naam nummer drie of vier? Benieuwd wat voor giga headliners jullie hebben die die als voorprogramma zouden degraderen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik ga me moeten inhouden, maar na The National weer een headliner-size naam eruit. En we zijn pas naam nummer drie of vier? Benieuwd wat voor giga headliners jullie hebben die die als voorprogramma zouden degraderen.

Er zitten wel een paar grote namen bij in ieder geval waar het bij zou kunnen. Lijstje bijhouden en kijken hoeveel je er na ronde 1 aan het eind goed blijkt te hebben :P

Ik zou zeggen dat een act die twee avonden achter elkaar de Ziggodome weet uit te verkopen geen sub meer zou zijn, maar echt een co-headliner, ongeacht de naam die daarna komt. Dua Lipa zou bijvoorbeeld goed passen bij mijn headliner, maar ik vind dat zelf too much.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal
Nou zou je Post Malone wel bijvoorbeeld voor Martin Garrix of Calvin Harris kwijt kunnen toch?
Als co-headliner ja, maar dat wordt door de regels verboden.

Edit: ik zou het overigens prima vinden die regel los te laten, kijkende naar hoe bijvoorbeeld Boutique vorig jaar Gorillaz en Stromae had. Bovenstaande combinatie klinkt dan ook best okay. Maar dat zal niet voor ieders headliner gelden. Er zijn er ook zat waar echt geen ruimte meer bij is voor een co-head.

Laatst bewerkt:
Als co-headliner ja, maar dat wordt door de regels verboden.

Edit: ik zou het overigens prima vinden die regel los te laten, kijkende naar hoe bijvoorbeeld Boutique vorig jaar Gorillaz en Stromae had. Bovenstaande combinatie klinkt dan ook best okay. Maar dat zal niet voor ieders headliner gelden. Er zijn er ook zat waar echt geen ruimte meer bij is voor een co-head.
Het lastige is natuurlijk dat we nu pas achteraf weten wat de headliner is.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Het lastige is natuurlijk dat we nu pas achteraf weten wat de headliner is.

Op goed vertrouwen dus. Ik heb geen idee hoe groot mijn eerste gekozen naam is ten opzichte van de headliner verder, maar dat hoor ik achteraf dan wel…

Heerlijk om mee te volgen weer dit. Doe voor het eerst sinds lang zelf eens niet mee aan een lineup maar het als supporter meevolgen is ook eens leuk.

• Leuk
Waarderingen: nitotheno
Als enige die weet wie welke headliner heeft, moet ik zeggen dat ik akkoord ben met de meerderheid hier. Er is maar 1 iemand deze draft met een headliner waarbij ik Post Malone als sub zou kunnen accepteren. Dus ofwel laten we de 'geen cohead' regel varen (alhoewel dat nogal laat is), ofwel zou ik aan @WesleyNoH willen vragen om toch een andere naam te kiezen.

PS: The National vond ik op het randje, maar wel te verantwoorden. Zeker in België waren hun laatste shows Live Is Live (max 20K) en die Marquee shows op Pukkelpop. Kan dus wel als tentheadliner op een major.

Maar nog niet zo lang geleden headliner op BKS. Afin.

Dus ofwel laten we de 'geen cohead' regel varen (alhoewel dat nogal laat is),
Nah. Vind de simpliciteit van deze draft net de charme en zet de headliner wat opzij als je er nog een grote naam naast zet (wat is er dan challenge aan?).

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Ik ben het hiermee wel echt niet eens...

Eerst mag Maggie niet omdat ze geen concert had in België/Nederland, nu mag Post Malone niet omdat hij in andere landen HL zou zijn. Dat is hij in België in ieder geval volgens mij niet.

Beide Maggie en Posty vallen buiten de van te voren opgestelde regels. Maggie heeft geen optreden op een festival gedaan (dus daar valt weinig meer over te zeggen) en Posty is te groot bevonden door de persoon die het concept heeft bedacht (ik zie eigenlijk uit de hele headliner lijst ook maar 1 act waarbij Posty eventueel sub zou kunnen zijn).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal
Dit belooft veel voor de eerste naam die ik wil aankondigen :oops: (al had ik die door de twijfel aan wel geverifieerd bij Thijs)

• Leuk
Waarderingen: nitotheno
Ik ben het hiermee wel echt niet eens...

Eerst mag Maggie niet omdat ze geen concert had in België/Nederland, nu mag Post Malone niet omdat hij in andere landen HL zou zijn. Dat is hij in België in ieder geval volgens mij niet.
Dit is.. niet je eerste draft hè, Wes haha.

Ik heb gekeken naar de laatste festival-passages in zowel Belgie als Nederland en als het je niet aan staat of te groot is of zoals eerder gezegd niet zo knap rond de headliner geboekt is dan koop je toch lekker geen ticket?
Ook niet té moeilijk doen hoor. Het is een spelletje

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Users who are viewing this thread