Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ik ben eigenlijk na mijn aankondiging van enigma benieuwd hoeveel mensen dit hier kennen. Ik heb het thuis veel gehoord, maar ik heb dus geen idee of het een bekende band is. Ze hebben lang met 1 nummer in de top 2000 gestaan (sadness pt1), maar verder kon ik ze nooit tegen.

Ik ben eigenlijk na mijn aankondiging van enigma benieuwd hoeveel mensen dit hier kennen. Ik heb het thuis veel gehoord, maar ik heb dus geen idee of het een bekende band is. Ze hebben lang met 1 nummer in de top 2000 gestaan (sadness pt1), maar verder kon ik ze nooit tegen.
Ergens achter in m'n hoofd zegt het me wel wat, maar het is toch wel aardig lang geleden dat ik naar Enigma geluisterd heb. Toch: gaat niks boven Return to Innocence.

• Geweldig
Waarderingen: Brian
Nou, bijvoorbeeld vanwege Rage Against The Machine, Garbage, David Bowie, Helmet, Pink Floyd...
Moet toegeven dat er van de acts die op m'n lijstje per letter staan vrij weinig tot nu toe zijn van onder m'n neus gesnipet. Hole, No Doubt en nu dus Fugazi zijn er die op m'n verlanglijstje stonden. Heb zo nog een aantal acts zoals OutKast of The Prodigy (die niet zijn gekozen, hoe dan?) die ik niet wilde kiezen, beetje uit angst om wat te top heavy uit te draaien.

Doet er me aan herinneren dat ik eigenlijk nog eens een metalband zou moeten strikken. :unsure:

Moet toegeven dat er van de acts die op m'n lijstje per letter staan vrij weinig tot nu toe zijn van onder m'n neus gesnipet. Hole, No Doubt en nu dus Fugazi zijn er die op m'n verlanglijstje stonden. Heb zo nog een aantal acts zoals OutKast of The Prodigy (die niet zijn gekozen, hoe dan?) die ik niet wilde kiezen, beetje uit angst om wat te top heavy uit te draaien.

Doet er me aan herinneren dat ik eigenlijk nog eens een metalband zou moeten strikken. :unsure:
2/3, wie had dat gedacht ;)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dan gaat het twijfelen bij mij nog even verder: een Nederlandstalige artiest, industriële metal met een Belgische link, een christelijke band of toch een Belgische act...
Keuzes, keuzes, keuzes...
Toch fijn om te lezen dat geen van deze beschrijvingen bij de band in mijn hoofd past :)

Duizendmaal sorry voor het oponthoud, iedereen! Klasreünie duurde langer dan gepland.

Wij zijn erg blij om de bende van Future Islands, onder leiding van de immer charismatische frontman Samuel T. Herring, te kunnen aankondigen voor Cabin In The Woods 2022. Naast hun hits komen ze ook nieuw werk voorstellen, waarvan voorsmaakjes 'Peach' en 'King Of Sweden' alvast het beste doen vermoeden.

@Paddy (6u)
@Rikkie

Laatst bewerkt:
Ooit, lang lang geleden toen ik nog geen machtige fictieve festivals samenstelde, ging ik voor het eerst naar Rock Werchter. Het was in 1999. Andere tijden: je auto parkeerde je naast je tent. Een kratje bier mocht gewoon mee. Gsm’s waren er bijna niet (erg leuk als je je vrienden terug wil vinden).

Werchter kende een mooi affiche. Metallica stond er voor de 2e keer en raakte door deze editie (ook) verliefd op het festival. REM sloot het festival magisch af in de regen met misschien wel het beste optreden, waar ik ooit bij was.
En op het affiche stonden ook deze 2 Belgische broers. Sterker ze stonden er maar liefst 2x op. Denk niet dat er veel artiesten zijn die kunnen zeggen, dat ze op dezelfde editie 2x mochten optreden. En dan niet omdat ze plotseling in moesten vallen voor een andere band, zoals Live of Royal Blood.

Op de zaterdag openden de broertjes de mainstage en ‘s avonds sloten ze de dag af in de tent. In de loop der jaren hebben ze muziek gemaakt en als DJ gedraaid onder vele namen. Zoals Soulwax, 2manydj’s, Samantha Fu, Kawazaki, Soulwax Nite, Radio Soulwax of Die Verboten. Maar het ?Paddy Powerfestival? zet ze op het affiche als The Flying Dewaele Brothers!

U mag ze overigens ook the Fucking Dewaele Brothers noemen.

ED0CF934-93DA-4969-9F5E-B2BB6BBA12F9.jpeg

@Rikkie
@Oasiss

Je kent het wel. Lekker op vakantie, eerste dag op het strand. Aangezien het in Nederland 3 maanden kutweer was ziet het eruit alsof je een spierwit shirt aan hebt. Oftewel je bent the Whitest boy on the beach. Dit is een van de nummers die Fat White family gaat spelen gedurende de set.

@Oasiss en @HollandiaFCB

• Leuk
Waarderingen: Paddy en theblackmadness
Ooit die Beloop docu van hen gezien en toen speelden ze eigenlijk vrij alternatieve rock in plaats van de elektronica als we ze nu kennen. Maf hoe en van waar die twee indertijd zijn begonnen in het Gentse.

Users who are viewing this thread