Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Amerikaanse alternatieve punk (en rap) boys van de West Coast: Zebrahead

edit: Kut, Wes was me voor. Oké, doe maar verder. Ik kies straks wel een naam.

@Timmetje

2fInP1h.png

Voor Sia (Furler) Sia werd, speelde ze vaak samen met Henry Binns en Sam Hardaker die eind jaren 90 hun debuutplaat dropten. De twee Londenaren volgden daarbij de voetsporen van wat er zich allemaal afspeelde in triphop-hoofdstad Bristol. Al schemeren evenwel invloeden van downtempo en andere elektronica in hun muziek; Zero 7.

@Martijn

• Leuk
Waarderingen: Paddy en theblackmadness
Aaahh Yannick man, had iets anders gedaan! Dan had ik op 10 aankondigingen op rij gezeten die me niet meteen iets zeiden haha. Top die Z

• Haha
Waarderingen: Yannick
Die Z blijft voor mij de moeilijkste letter van het stel. De tweede passage is voor Zonal:

'ZONAL, featuring Justin Broadrick (Godflesh/Jesu/JK Flesh) and Kevin Martin (The Bug/King Midas Sound) continues where their previous collaboration Techno Animal left off (R.I.P.), and combines a brutal ongoing obsession with beats, bass, dub, drone, noise and riff.'

@Joslittel en @warriorandweirdo

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Festivals zijn er om bandjes te ontdekken. En soms kan je als organisatie zelfs op je eigen festival bands ontdekken! In Italië vonden we dit instrumentale trio bestaande uit bariton sax, drum en basgitaar. Springend van jazz naar punkrock opent deze band op een avontuurlijke manier de Marque op de dag twee. Uiteraard hebben we het over Zu!

@warriorandweirdo
@Paddy

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Thisso
Onze volgende artieste is voornamelijk bekend als actrice uit voortreffelijke films en series als: '(500) Days of Summer', 'Elf', 'Bridge to Terabithia' en natuurlijk 'New Girl'. Daarnaast maakt ze ook erg leuke muziek, samen met M. Ward, onder de naam She & Him. Naar Cabin In The Woods 2022 komt ze echter solo voor een uurtje gevuld met een mooie mix van comedy, covers en eigen werk. Welkom op Cabin In The Woods: Zooey Deschanel!

@Paddy
@Rikkie

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Joslittel
Onze volgende artieste is voornamelijk bekend als actrice uit voortreffelijke films en series als: '(500) Days of Summer', 'Elf', 'Bridge to Terabithia' en natuurlijk 'New Girl'. Daarnaast maakt ze ook erg leuke muziek, samen met M. Ward, onder de naam She & Him. Naar Cabin In The Woods 2022 komt ze echter solo voor een uurtje gevuld met een mooie mix van comedy, covers en eigen werk. Welkom op Cabin In The Woods: Zooey Deschanel!

@Paddy
@Rikkie
Nooit geweten dat zij muziek maakt joh

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Sorry voor het oponthoud, ik mocht weer eens voetbal kijken in het stadion.

Anyway, we hebben toch een pareltje uit de Z weten te slepen.

Dit aanstormend talent komt uit Zweden en zij is klaar voor het grote werk:

Zikai

PWFestivalgoose.png

Weer wat inbreng uit eigen land voor het PurpleWhiteFestival en deze keer is dat een grote naam met de mannen van Goose. Deze Belgische elektrorockband bestaat al meer dan twintig jaar en is desondanks nog altijd enorm actueel. Twintig jaar geleden wonnen ze Humo's Rock Rally, een eerste van vele successen. Zo wonnen ze al vier keer een MIA award. Als het van ons af hangt zeggen we nu al: "Bring it on". Goose speelt op zondag als voorlaatste op Marquee Stage. Dat is na Charlotte Gainsbourg en voor The 1975.

VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Portland - The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Naaz - Meskerem Mees - IBE - The Used - The Van Jets - Charlotte Gainsbourg - Band of Horses - Goose - The 1975 - Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman

Samen in de goot gelegen en er samen weer uit gekropen. Deze heren hebben uit hun miserie een prachtig muzikaal project weten maken. Het debuutalbum Saturnalia (voorlopig ook hun enige album) is een persoonlijke favoriet van de organisatie en een meesterwerk voor wie houdt van donkere Rock. Luister zeker naar pareltjes als The Stations, Front Street,... Da raspende stem van Greg Dulli en de diepe stem van Mark Lanegan passen perfect samen. Mark Lanegan komt zondag al langs met Isobel Campbell, maar is ook meer dan welkom op onze vrijdag: THE GUTTER TWINS!

4010.jpg

@mattman - @theblackmadness

Users who are viewing this thread