Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
IMG_1217-1024x722.jpg


Mitski (JP).

@Lion > @HollandiaFCB
Mooie naam, maar voor de duidelijkheid op haar Wiki staat 'Japanese-born American singer', dus dan is het ook kijken naar geboorteplaats? Ben verward door de discussie van daarstraks. @Koekdoos
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Mooie naam, maar voor de duidelijkheid op haar Wiki staat 'Japanese-born American singer', dus dan is het ook kijken naar geboorteplaats? Ben verward door de discussie van daarstraks. @Koekdoos
Het staat zelfs in het tekstje. xp

Maar dus idd in Japan geboren en op haar vijfde naar de VS geïmmigreerd.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
Het staat zelfs in het tekstje. xp

Maar dus idd in Japan geboren en op haar vijfde naar de VS geïmmigreerd.
Aha, dus dan kijken we puur naar de geboorteplaats? Goed om te weten. Had een tijdje geleden Rina gekozen omdat ik veronderstelde dat Mitski als Amerikaanse gold, maar dan let ik vanaf nu op de geboorteplaats. :)
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
773
1.600
Aha, dus dan kijken we puur naar de geboorteplaats? Goed om te weten. Had een tijdje geleden Rina gekozen omdat ik veronderstelde dat Mitski als Amerikaanse gold, maar dan let ik vanaf nu op de geboorteplaats. :)
"is a Japanese-born American singer-songwriter" kan worden verkort naar "is an American singer-songwriter". Als ik de regels goed begrepen heb zou dat dus tellen als Amerikaans, maar ik ga er niet over ;)
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Aha, dus dan kijken we puur naar de geboorteplaats? Goed om te weten. Had een tijdje geleden Rina gekozen omdat ik veronderstelde dat Mitski als Amerikaanse gold, maar dan let ik vanaf nu op de geboorteplaats. :)
Eerlijk gezegd had ik Mitski zelf ook op mijn lijst gezet (mooie boeking!!), als Amerikaanse. Ze staat duidelijk niet als Japans-Amerikaanse zangeres, maar als Amerikaanse zangeres. Dacht ik!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Ook de reden waarom ik haar niet gekozen had uiteindelijk (heb al twee Amerikaanse acts).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
"is a Japanese-born American singer-songwriter" kan worden verkort naar "is an American singer-songwriter". Als ik de regels goed begrepen heb zou dat dus tellen als Amerikaans, maar ik ga er niet over ;)
Kan verkort worden naar Japanese-born? En dat is uiteindelijk waar het toe doet.

@Koekdoos schenk 's klare wijn, want ik dacht dat ik het had begrepen..?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Aha, dus dan kijken we puur naar de geboorteplaats? Goed om te weten. Had een tijdje geleden Rina gekozen omdat ik veronderstelde dat Mitski als Amerikaanse gold, maar dan let ik vanaf nu op de geboorteplaats. :)
Ja precies. Heb daardoor ook al veel acts niet gekozen. Dacht dat het altijd het land moest zijn waaruit de act opereert zeg maar. Een regel die veranderd is na het begin van het spel? Want dan ben ik ook meteen mee.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
"is a Japanese-born American singer-songwriter" kan worden verkort naar "is an American singer-songwriter". Als ik de regels goed begrepen heb zou dat dus tellen als Amerikaans, maar ik ga er niet over ;)

Zo zat ik ook te denken inderdaad, dat het dan Amerikaans zou zijn. Met die gedachte dat het er staat als “American singer” met nog een stukje extra info over “Japanese-born”. En niet als “Japanese-American singer”.

Wat waarschijnlijk soms gewoon pech of geluk kan zijn hoe een artikel is geschreven verder.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Ah ja, ik keek nu naar wat er hier werd gepost. Als op de Engelse pagina het zo staat, dan zullen we gewoon kijken naar geboorteplaats.

Maar let wel, die geboorteplaats telt alleen als het ook bij die eerste zin benoemd wordt. Een French singer blijft een Franse ookal is deze persoon geboren in een ander land, dan moet dat land erbij staan: French-Malinese singer
Dus in dit geval is Mitski een Amerikaanse zangeres. Dat of ik snap het ook nog niet helemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Kan verkort worden naar Japanese-born? En dat is uiteindelijk waar het toe doet.

@Koekdoos schenk 's klare wijn, want ik dacht dat ik het had begrepen..?

In zo’n zin lees ik het dat “Japanese-born” een bijzin is en dat de kern van het verhaal de “American singer” is. Wij lezen het dan precies andersom denk ik.

Dus in dit geval is Mitski een Amerikaanse zangeres. Dat of ik snap het ook nog niet helemaal.

Dat klopt. Kan via een stemming natuurlijk verandert worden, maar dat maakt het misschien onnodig ingewikkelder om nu nog dingen aan te passen 😅
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
In zo’n zin lees ik het dat “Japanese-born” een bijzin is en dat de kern van het verhaal de “American singer” is. Wij lezen het dan precies andersom denk ik.
Ik ga af op het kader rechts op de Wikipedia-pagina en vanmiddag zei je nog dat het prima was. Nu is het een probleem en wordt er weer afgegaan op het introtekstje. Waarom.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Altijd de Engelse wikipedia pakken in ieder geval. Als ik NL en BE even gebruik, dan zou je zoiets hebben:

Dutch-Belgian singer > geboren in NL = NLse act, geboren in BE = Belgische act

Dutch singer (born in Belgium) > NL act

Dutch and Belgium singer > geboorteplaats is welk land telt.


Edit: dit is dan voor individuele artiesten, voor bands inderdaad kijken waar is de band opgericht als er meerdere nationaliteiten staan: System of a Down blijft Amerikaans, want daar zijn ze opgericht

Deze post. Waar dan “Japanese-born American singer” valt onder de groep “Dutch singer (Born in Belgium)”
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken