Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Nee, want dat is niet altijd terecht.

Iemand met Franse ouders, die opgegroeid is in Frankrijk, maar geboren in een ander land omdat ouders daar toevallig waren. Die is toch gewoon Frans? Denk bij twijfel dat het geboorteland best leidend kan zijn, maar de werkelijkheid is niet altijd zo duidelijk.
Ja eens hoor, maar ik vind het voor het spel dan zo nu en dan wat onnodig ingewikkeld worden haha. Maar goed, ik hou met zeuren, we houden gewoon @Koekdoos zijn definitie aan. Zo zijn we ook begonnen. :D

Ja eens hoor, maar ik vind het voor het spel dan zo nu en dan wat onnodig ingewikkeld worden haha. Maar goed, ik hou met zeuren, we houden gewoon @Koekdoos zijn definitie aan. Zo zijn we ook begonnen. :D

Ja, ik had dit ook niet zo uitgebreid bedacht vooraf. Kan er ook niks aan doen dat jullie van die abstracte namen kiezen :LOL:

Maar sommige namen zijn wat ingewikkeld inderdaad, en dan proberen we er gewoon iets moois van te maken. Het scheelt al dat iedereen het voor zichzelf goed bijhoudt wat ze hebben gekozen. Het kan best zijn dat er aan t einde onbedoeld een nationaliteit te vaak is gekozen door dit soort dingen, maar zolang dat niet met opzet gebeurd, kan ik er mee leven.

Tijd voor een popfeest! Uit Canada: Carly Rae Jepsen!

@Martijn
@jonasvh

En om te vermijden dat er nog pogingen gedaan worden om exclusieve boekingen van CITW te kapen ;), ook een overzichtje van de aangekondigde acts.

Vrijdag: Fiona Apple (USA), Rina Sawayama (JAP), Carly Rae Jepsen (CAN) & Pussy Riot (RUS)
Zaterdag: Sigrid (NOO), Alice Phoebe Lou (ZAF), Girl Scout (ZWE) & Courtney Barnett (AUS)
Zondag: Adele (UK), Nightwish (FIN) & Angélique Kidjo (BEN)
ALEEEEE

Colombiaans-Canadees, dus wordt geteld als Colombiaans.
Kijken we nu naar geboorte of naar wat er in de eerste regel tekst staat. Dit is onduidelijk. Ik kijk altijd naar de bio aan de rechterkant en kijk daar bij geboorte, geen gezooi met dubbele nationaliteiten.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Kijken we nu naar geboorte of naar wat er in de eerste regel tekst staat. Dit is onduidelijk. Ik kijk altijd naar de bio aan de rechterkant en kijk daar bij geboorte, geen gezooi met dubbele nationaliteiten.
Ha, ja ik deed dat dus ook, maar dat is dus volgens mij niet de bedoeling. Op de vorige pagina hebben we er een hele discussie over gehad.

Altijd de Engelse wikipedia pakken in ieder geval. Als ik NL en BE even gebruik, dan zou je zoiets hebben:

Dutch-Belgian singer > geboren in NL = NLse act, geboren in BE = Belgische act

Dutch singer (born in Belgium) > NL act

Dutch and Belgium singer > geboorteplaats is welk land telt.

Edit: dit is dan voor individuele artiesten, voor bands inderdaad kijken waar is de band opgericht als er meerdere nationaliteiten staan: System of a Down blijft Amerikaans, want daar zijn ze opgericht

Tijd voor de eerste Filipino-artiest op Cabin In The Woods. Op onze weide komt ze exclusief haar tweede album 'Beatopia' voorstellen: Beabadoobee!

@teunajax
@Oasiss

Reedse aangekondigd voor CITW 2023:

Vrijdag: Fiona Apple (🇺🇸), Rina Sawayama (🇯🇵), Carly Rae Jepsen (🇨🇦) & Pussy Riot (🇷🇺)
Zaterdag: Sigrid (🇳🇴), Alice Phoebe Lou (🇿🇦), Girl Scout (🇸🇪) & Courtney Barnett (🇦🇺)
Zondag: Adele (🇬🇧), Nightwish (🇫🇮), Angélique Kidjo (🇧🇯) & Beabadoobee (🇵🇭)

Ha, ja ik deed dat dus ook, maar dat is dus volgens mij niet de bedoeling. Op de vorige pagina hebben we er een hele discussie over gehad.
Ja, maar dan valt Jaar alsnog weg ondanks zijn Chileense ouders. Ik kies later wel iets nieuw.

Ja, maar dan valt Jaar alsnog weg ondanks zijn Chileense ouders. Ik kies later wel iets nieuw.
Dat vond ik dus ook, maar ja.. Als we hadden gezegd geboren in land X. Maar wat doe je dan inderdaad met ouders met twee verschillende nationaliteiten..

Users who are viewing this thread