Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Volgens de regels dient ze toch als Britse gerekend te worden? Op haar Engelstalige Wikipedia pagina staat er bij origin ‘London, England’… Anders had ik ze al even gepakt ook 🙃
"Rina Sawayama (リナ・サワヤマ, born 16 August 1990) is a Japanese–British singer-songwriter, actress and model"

Japanese komt eerst, dus wel degelijk Japans, lijkt me?

Pitchfork gaf het album Ta Det Lugnt een 9.3 en riep het uit tot Best New Music; Tame Impala's Kevin Parker mogen ze tot hun grootste fan rekenen.
Voor de festivalorganisatie was het de soundtrack van het begin van de coronaperiode, toen ze dit album opnieuw ontdekten.
De muziek waarmee ze hoop hielden op het doorgaan van Roadburn in april 2020, waar de band een speciale Ta Det Lugnt set zou spelen. De muziek waarmee ze zich troostten toen april 2020 nog maar het begin bleek.

Net voor het begin van de corona speelden ze in Scandinavië de plaat nog een aantal keer integraal, nu komen ze dat alsnog doen op Secret Beach Experience: het Zweedse Dungen komt Ta Det Lugnt (Doe het rustig aan) in zijn geheel spelen!

Daarnaast zullen ze een aantal zeer bijzondere artiesten aandragen als curator. Hierover later meer.

Despite the constant influx of catchphrase-coordinated marketing campaigns that would lead you to believe that life-affirming records are released daily, it's forever rare to stumble upon one as consistently mind-blowing and aesthetically far-reaching as Dungen's Ta Det Lugnt.

Secret Beach Experience 2023
Sufjan Stevens 🇺🇸 | Portishead 🇬🇧
Backxwash 🇿🇲 | Broken Social Scene 🇨🇦 | Dirty Three 🇦🇺 | Dungen 🇸🇪 | Fishmans 🇯🇵 | Mabe Fratti 🇬🇹 | Milton Nascimento 🇧🇷 | Širom 🇸🇮 | Hans Zimmer 🇩🇪

@warriorandweirdo @Martijn

Tijd voor een popfeest! Uit Canada: Carly Rae Jepsen!

@Martijn
@jonasvh

En om te vermijden dat er nog pogingen gedaan worden om exclusieve boekingen van CITW te kapen ;), ook een overzichtje van de aangekondigde acts.

Vrijdag: Fiona Apple (USA), Rina Sawayama (JAP), Carly Rae Jepsen (CAN) & Pussy Riot (RUS)
Zaterdag: Sigrid (NOO), Alice Phoebe Lou (ZAF), Girl Scout (ZWE) & Courtney Barnett (AUS)
Zondag: Adele (UK), Nightwish (FIN) & Angélique Kidjo (BEN)

"Rina Sawayama (リナ・サワヤマ, born 16 August 1990) is a Japanese–British singer-songwriter, actress and model"

Japanese komt eerst, dus wel degelijk Japans, lijkt me?
De volgorde om te besluiten waar een artiest/band van komt, is toch als volgt:
1) Origin op Engelse Wiki
2) Geboorteland op Engelse Wiki

Anyway, weet al niet meer bij wie ik ook dit issue had dus whatever voor mij 😅

De volgorde om te besluiten waar een artiest/band van komt, is toch als volgt:
1) Origin op Engelse Wiki
2) Geboorteland op Engelse Wiki

Anyway, weet al niet meer bij wie ik ook dit issue had dus whatever voor mij 😅
Ik ben ook in verwarring. Ik had een act ook laten schieten omdat het geboorteland niet hetzelfde was als origin. Ik zal de act gewoon naar @Koekdoos toe sturen en dan wordt het objectief bepaald, zadelen we de organisatie gewoon op met werk :devilish:

• Haha
Waarderingen: MadMandra27
Ik ben ook in verwarring. Ik had een act ook laten schieten omdat het geboorteland niet hetzelfde was als origin. Ik zal de act gewoon naar @Koekdoos toe sturen en dan wordt het objectief bepaald, zadelen we de organisatie gewoon op met werk :devilish:
Kunnen we niet het beste afspreken dat we voor artiesten geboorteland afspreken en voor bands land of origin?
Ik heb ook al een paar twijfelgevallen op mijn lijst. Dat scheelt een hoop gedoe haha. Wiki is soms behoorlijk onduidelijk.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Een act die niet kan vanwege inactiviteit kan misschien als een mooi voorbeeld gelden:

Gotye, geboren in België en origin staat als Australië op de Engelse wikipedia. Voor de Belgen onder ons, zien jullie hem als Belg? Of niet?

Kunnen we niet het beste afspreken dat we voor artiesten geboorteland afspreken en voor bands land of origin?
Ik heb ook al een paar twijfelgevallen op mijn lijst. Dat scheelt een hoop gedoe haha. Wiki is soms behoorlijk onduidelijk.
Ja eens, wel zo overzichtelijk. Daar is een stuk minder ruimte voor interpretatie

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Lion
Een act die niet kan vanwege inactiviteit kan misschien als een mooi voorbeeld gelden:

Gotye, geboren in België en origin staat als Australië op de Engelse wikipedia. Voor de Belgen onder ons, zien jullie hem als Belg? Of niet?
Geen Belg maar ik dacht altijd dat het gewoon een Belg was. Wouter André De Backer klinkt ook gewoon als een prima naam voor een Belg.

Ik lees het eigenlijk anders. De eerste zin op wikipedia: "Wouter André "Wally" De Backer (born 21 May 1980), better known by his stage name Gotye (/ˈɡɒtieɪ/ GOT-ee-ay),[citation needed] is a Belgian-Australian multi-instrumentalist and singer-songwriter."

BELGIAN-AUSTRALIAN; BE komt eerst dus Belgisch?

Users who are viewing this thread