Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Jup, en daaronder

OriginNew York City

Maakt mij verder niet uit trouwens hoor. Ik ben ook voorstander van geboorteland. :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Is volgens mij enkel geldig bij dubbele nationaliteit, dus als er "Is a Japanese-American singer" had gestaan.

Zo kijk ik er wel naar in ieder geval.

Maar ook zoals Timmetje zegt, en hoe ik mijn post van vanmiddag die Yannick bedoelt, bedoelde: het maakt mij uiteindelijk ook niet heel veel uit, het is niet de bedoeling dat we elke naam helemaal gaan uitpluizen en alles in twijfel gaan trekken. Het blijft uiteindelijk een spel en ik heb dan toevallig een thema gekozen dat nogal veel grijze gebieden heeft.

Om het makkelijker te maken, is het dus ook mogelijk om gewoon bij alle namen waarin twee nationaliteiten staan de geboorteplaats aan te houden en verder geen onderscheid te maken tussen “Japanese-born American singer” en “Japanese-American singer”. Als een meerderheid dat zou willen en dat het ook overzichtelijker maakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
Dan gaan er misschien wel wat gekke situaties ontstaan. Om een voorbeeld te pakken: Freddie Mercury is dan een Tanzaniaan (en zo zullen er ook wel heel wat actieve solo-artiesten zijn).

Verder maakt het mij ook niet uit. Het is idd gewoon een spel, en gun @Yannick gerust Mitski hoor. ;) Een beetje duidelijkheid zou echter wel fijn zijn. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.778
3.732
Belangrijker is waar @HollandiaFCB blijft?
Excited Stephen Colbert GIF by The Late Show With Stephen Colbert
 
  • Haha
Waarderingen: Paddy en Yannick

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Dan gaan er misschien wel wat gekke situaties ontstaan. Om een voorbeeld te pakken: Freddie Mercury is dan een Tanzaniaan (en zo zullen er ook wel heel wat actieve solo-artiesten zijn).

Verder maakt het mij ook niet uit. Het is idd gewoon een spel, en gun @Yannick gerust Mitski hoor. ;) Een beetje duidelijkheid zou echter wel fijn zijn. :)

Bands: welke nationaliteit staat er?
In het geval van twee of meer nationaliteiten, waar is de band opgericht?

Voorbeeld: System of a Down is an Armenian-American band. Maar opgericht in de VS. Dus Amerikaans.

Nick Drake zaliger werd geboren in Burma. Goei voorbeeldje.

Maar uhh van Mercury was toch al heel lang geweten dat ie van Indiaanse komaf was?

Geboren in Burma. Maar de Engelse wikipedia zegt dus verder alleen “English singer-songwriter”. Dus dat is anders dan wanneer er Burmese-English zou staan. Hij zou tellen als Britse naam dus.

Laten we er verder een punt achter zetten:

Mitski laten we nu gewoon als Japans staan.

Maar de regels, voor de duidelijkheid, bij individuele personen:

1. Dutch singer = Nederlandse act
2. Dutch-Belgian singer = kijk naar geboorteland
3. Dutch born Belgian singer = Belgische act
4. Dutch singer met rechts op de wiki-pagina “born Belgium” en “origin Dutch” = Nederlandse act

Dan is het hopelijk nu duidelijker
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken