Down the Rabbit Hole 2025

En tja qua feestpubliek; LL-BKS route; ik ben zelf blij dat ze vasthouden aan hun roots en weer wat wegbewegen van LL. Voor mijn gevoel was de overlap en uitwisseling tussen LL/DTRH erg groot laatste jaren, in zowel artiesten als publiek en vibe. Nu is er idd de kans dat nog steeds hordes mensen een kaartje kopen uit FOMO zonder daadwerkelijk in te luisteren, en dan gaat dit een pittig jaar worden waar we met de zure appel doorheen moeten. En die zure appel is dan vooral heel veel gelul. In de categorie mensen die chagrijnig waren bij Fred Again LL dat hij een intieme trage live show deed, en niet hitje na hitje na hitje speeldde voor een dansfeestje

En tja, teveel BKS? Misschien. Een voordeel van DTRH boven BKS vind ik dat er (voor mijn gevoel?) een groter programma en randprogramma is om naar uit te vallen is als de (sub)headliners me niet zoveel aanspreekt. De ene dag BKS hebben we ons nog wel kunnen vermaken, maar ik denk dat ik me daar sneller zou vervelen als het merendeel van de lineup me niet ligt. Simpelweg groter in aanal -> meer te bieden

En hulde voor theorie dat de dans en electronica acts later aangekondigd worden om zo de focus van het main programma/doel van het festival te verleggen. Ik kan me helemaal in de redenatie vinden, en hoop ook zelf op nog een paar goede EDM/dans acts (Dark Side please!). En anders weer als vanouds naar Orkater Invites

Long time lurker toch maar account aangemaakt. Weet iemand idd iets over de capaciteit komend jaar? Die rij van een half uur voor terreiningang afgelopen jaren was me al best gortig:)
"Tickets die na de presale overblijven, gaan op zaterdag 30 november om 11:00 uur via Ticketmaster in de verkoop. In totaal zijn er -net als afgelopen jaar- 45.000 tickets beschikbaar."

Aldus de site.

• Leuk
Waarderingen: wille-m00
Op zich zijn hier met Wildeburg en Lago Lago natuurlijk mooie opties voor, als je écht alleen elektronisch wilt
Echt niet te vergelijken met We Are Electric (en Pitch daarvoor) die zich veel meer hebben gericht op live acts dan Wildeburg en LagoLago wat veel meer op beleving en dj's zit.

Die Pitch editie in 2014.. met Massive Attack, Moderat, Mount Kimbie, SBTRKT, Caribou, Richie Hawtin, Todd Terje en the Gaslamp Killer zou zo nog een groot deel van een prachtige line-up kunnen zijn trouwens.

Overigens: St. Vincent moet hier toch echt nog bijkomen in een tweede drop toch? Staat al op verschillende relevante festivals rondom DTRH en BKS is uitgesloten.

Voor de rest blijf in de London Grammar rabbit hole zitten qua derde headliner in die tweede drop.

Massive Atrack (vrij) - London Grammar (zat) - Sam Fender (zon), hier klop ik op af qua voorspelling.

Overigens: St. Vincent moet hier toch echt nog bijkomen in een tweede drop toch? Staat al op verschillende relevante festivals rondom DTRH en BKS is uitgesloten.

Voor de rest blijf in de London Grammar rabbit hole zitten qua derde headliner in die tweede drop.

Massive Atrack (vrij) - London Grammar (zat) - Sam Fender (zon), hier klop ik op af qua voorspelling.
Ik zou ook denken dat London Grammar of Charli XCX de meest logische 3e headliners zijn. Zou het niet kunnen dat ze vanwege de Charli hype graag de kaartverkoop wilden starten voordat die als 3e headliner bekend gemaakt wordt. Zou voor mij vrij logisch voelen.

Ik zou ook denken dat London Grammar of Charli XCX de meest logische 3e headliners zijn. Zou het niet kunnen dat ze vanwege de Charli hype graag de kaartverkoop wilden starten voordat die als 3e headliner bekend gemaakt wordt. Zou voor mij vrij logisch voelen.
Dat zou voor mij vrij onlogisch klinken. Waarom zou je een naam die volgens jou een hype creëert op ticketverkoop pas bekend maken nadat ticketverkoop word gestart?

Heeft er iemand nog een presale code over die ik kan gebruiken?
Dit kreeg als reactie van Livecrowd op de vraag waarom een vriend geen presale had ontvangen:

Een mailtje willen sturen naar [email protected] met het E-mailadres waarmee je vorig jaar ook tickets hebt gekocht, en of het om een groepsticket of regulier ticket gaat?
Dan helpen we je daar verder!

De moeite van het proberen waard? Niet verder vertellen natuurlijk ;-)

• Leuk
Waarderingen: kleurenfilm
Voor mij persoonlijk is dit toch wel een beetje een tegenvallende line-up. Kan een persoonlijke smaak zijn, maar ik vind de bovenkant gewoon een stukje zwakker en minder relevant dan vorig jaar. In de afgelopen jaren ben ik wisselend naar Lowlands, BKS en DTRH geweest. Om de vergelijking te maken, als dit de line up van BKS zou ik geen kaartjes kopen, met de headliners van DTRH vorig jaar op BKS (LCD en the national) zou ik zeker wel een kaartje kopen.

En wat betreft de 'trouwe' bezoeker en terug naar de roots, dat is gewoon een vreemde keuze. Het festivallandschap is na corona veranderd qua publiek en je hebt een ander imago (bewust) opgebouwd.

De afgelopen 2 haar heb je toch vrij bewust een line up geboekt en ook nagedacht over de richting van je festival. Na 2 jaar die richting in te zijn geslagen is het raar om nu weer het roer om te gooien.

Daarnaast zie ik om me heen mensen die minder met alternatieve muziek hebben blind een kaartje kopen voor dit jaar, terwijl ze niks van de line up kennen. DTRH gaat zaterdag gewoon uitverkocht raken omdat mensen het de afgelopen jaren, na corona, een heel tof festival vonden. En als ik het zo lees zien mensen dit meer om hun heen gebeuren.

80% van het festival gaat dadelijk gewoon 'feest'publiek zijn en dat gaat nadelig uitpakken, want veel optredens slaan dan gewoon dood of voor een half lege tent te spelen. Ik ben een zeer groot Wilco fan en van die lege tent op DTRH paar jaar geleden heb ik nog steeds nachtmerries.

Massive Attack en Sam Fender zitten echt bij mijn favoriete artiesten dus wat dat betreft kan je mij niet blijer maken. De Jeugd, Iggy Pop en Patti Smith zijn ook altijd leuk en ga ik me prima mee vermaken, zoals het merendeel van de mensen.

Maar ik snap ook wel enigszins het narratief dat deze worp meer het originele publiek aanspreekt en niet de postcovid aanwas van de afgelopen jaren. Het nachtprogramma zal vast nog aan bod komen, maar ook qua artiesten is dit toch een andere tak van sport dan Stromae, Jungle, Fred Again, Burna Boy, L’Imperatice, Sofi Tukker en the Blaze van de afgelopen twee jaar. Kwalitatief mijns inziens dit jaar beter, maar ik kan me ook wel inleven in de mensen die teleurgesteld zijn. Daarbij heb ik me eerlijkheidshalve met bovenstaande artiesten ook uitstekend vermaakt de afgelopen jaren.

Ik denk dat die teleurstelling ook simpelweg zou verdwijnen als iemand (of in de categorie) Charli XCX de derde headliner blijkt te zijn en aan het nachtprogramma nog een pak m beet Benwal en Pegassi worden toegevoegd.

• Leuk
Waarderingen: Archie en StevieU2
De tweede drop zal namen bevatten in de hoek van l'imperatrice en the Blaze. Lijkt me alleen dat ze (1) weten dat ze toch wel uit verkopen en (2) dan het liefst zoveel mogelijk tickets verkopen aan bezoekers die de alternatievere muziek kunnen waarderen. Dat zorgt én voor meer balans, én waarschijnlijk voor meer baropbrengsten. Maar goed, dat is eigenlijk puur op gevoel en een beetje op logica, al zit ik er natuurlijk niet diep genoeg in om dat goed in te schatten :)

Dat zou voor mij vrij onlogisch klinken. Waarom zou je een naam die volgens jou een hype creëert op ticketverkoop pas bekend maken nadat ticketverkoop word gestart?
Omdat ze ook zonder uitverkopen. Plus dat er dan misschien publiek specifiek voor Charli een kaart koopt.

De tweede drop zal namen bevatten in de hoek van l'imperatrice en the Blaze. Lijkt me alleen dat ze (1) weten dat ze toch wel uit verkopen en (2) dan het liefst zoveel mogelijk tickets verkopen aan bezoekers die de alternatievere muziek kunnen waarderen. Dat zorgt én voor meer balans, én waarschijnlijk voor meer baropbrengsten. Maar goed, dat is eigenlijk puur op gevoel en een beetje op logica, al zit ik er natuurlijk niet diep genoeg in om dat goed in te schatten :)
Ik denk dat er heel veel festivalbezoekers (en dus ook de dtrh bezoekers) weinig geven om de line up. Dat ie nu wat alternatiever is schrikt weinig mensen af denk ik. Ik hoor alweer dat er groepjes om me heen ontstaan die nog nooit naar een festival zijn geweest die nu naar dtrh gaan (feestpubliek I guess). Ik heb zelfs iemand horen zeggen dat ze twijfelt om komend jaar te gaan omdat de line up vorig jaar tegen viel.
Denk dat we niet moeten doen alsof de gemiddelde dtrh bezoeker ook maar in de buurt komt van wat hier rondloopt op het forum. Het zal idd direct uitverkopen ondanks en niet dankzij, de huidige namen.

Edit; in de buurt komt in de zin van, muziek smaak, kennis en interesse.

Laatst bewerkt:
Ik verwacht ook een terreinuitbreiding en een verhoging in bezoekersaantal, though. Nog meer inzet op randprogramma, en tegelijkertijd "moeilijker" boeken om de spreiding goed te maken. Op die verhoging werd zo hard gehint in de interviews, terwijl deze lineup toch een kleiner publiek aanspreekt. En het huidige randprogramma barst al uit de voegen gezien de rijen voor de porto parties en de croque madame. Moet wel iéts bijkomen, toch?
Ik ben blij met deze worp, maar was ook blij met de Sofi Tukker/Polo pan line-ups van de afgelopen jaren. Ik kan me prima vermaken bij beide, een kwestie van me instellen op wat voor soort festival het wordt. En er is als altijd genoeg van meerdere smaken te vinden ieder jaar.

Het moedige van DTRH vind ik dat ze blijven zoeken naar een balans tussen (indie/rock) acts die hun sporen hebben verdiend en actuele (dance/electro) acts telkens gepaard met een interessante onderkaart en een bijzonder randprogramma dat alsmaar in beweging blijft. Hiermee blijven ze hun publiek uitdagen en zijn ze wars van verwachtingen, terwijl er genoeg te vinden is voor vele perspectieven. Na een aantal jaar anders programmeren lijkt deze eerste worp meer op de beginjaren van het festival terwijl het randprogramma een eigen smoel heeft gekregen ondertussen. Ben benieuwd naar de 3e headliner !

Sowieso weer zin in mijn favoriete festival! (op de parkeerkosten na)

Laatst bewerkt:
80% van het festival gaat dadelijk gewoon 'feest'publiek zijn en dat gaat nadelig uitpakken, want veel optredens slaan dan gewoon dood of voor een half lege tent te spelen. Ik ben een zeer groot Wilco fan en van die lege tent op DTRH paar jaar geleden heb ik nog steeds nachtmerries.
Gewoon vooraan gaan staan ;-) Ben ook een groot Wilco fan maar vond dat optreden op DTRH gewoon niet goed....kan ook de wisselwerking zijn maar voor mij was het niet hun beste dag

Interessant om de wisselende reacties te lezen. Ik ben zelf post-covid bezoeker en herken me ook wel in het beeld dat van dat type bezoeker geschetst wordt. Het grootste gedeelte van de line-up ken ik op het moment dat die gepubliceerd wordt niet of nauwelijks en ik koop toch redelijk blind een kaartje ieder jaar. Daarnaast zeggen de 'feestacts' mij over het algemeen meer.

Maar ik ben in de afgelopen jaren ook wel een beetje 'opgevoed' door het festival. Ik heb echt superveel nieuwe acts ontdekt en dat zijn over het algemeen de meer alternatieve, rustige acts. Hetzelfde geldt voor een groot deel van de vriendengroep waarmee ik ieder jaar ga.

Ik kan me best voorstellen dat DTRH hier ook op aanstuurt door het eerste deel van de line-up uit wat minder populaire, toegankelijke acts te laten bestaan. Feestpubliek an sich lijkt mij niet zoveel mis mee, maar ik kan me wel storen aan bezoekers die gewoon totaal niet geïnteresseerd zijn in de muziek maar wel midden in een tent gaan staan lullen. Als je die groep als gevolg van deze line-up enigszins weet te weren dan lijkt me dat positief.

Ik ben zelf na voorzichtig inluisteren erg enthousiast over FKA Twigs, Massive Attack, Sam Fender, Amyl and the Sniffers, Fat dog, Maribou State en Durand Jones. Ook nog niet echt iets gehoord wat me helemaal niks lijkt. Tickets zijn dus binnen en ik heb er weer zin in!

Er zijn wel wat verschillende typen groepsplekken bijgekomen.
Iemand ervaring met die kleine basic groepsplek op andere festivals?

Maar ik ben in de afgelopen jaren ook wel een beetje 'opgevoed' door het festival. Ik heb echt superveel nieuwe acts ontdekt en dat zijn over het algemeen de meer alternatieve, rustige acts. Hetzelfde geldt voor een groot deel van de vriendengroep waarmee ik ieder jaar ga.
Love love love this, helemaal mee eens. Genoeg artiesten die ik een aantal jaar geleden veels te ingewikkeld had gevonden, en nu naar ontzettend naar uitkijk. Dat maakt imo de crossover festivals als LL en DTRH zo leuk!

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en KeukenS

Users who are viewing this thread