Ja eens! Ik vind dit altijd een vreemd iets. We kopen vaak kaartjes afhankelijk van de (sub) headliners, terwijl ik het meest geniet van de mid en undercard en lekker ronddwalen, ook bij t randprogramma. Mijn twee beste DTRH avonden waren in de fuzy terwijl de hottot vol stond bij de main act. Het heeft iets speciaals om met een klein clubje mensen bij een kleine onbekende act te staan. Saamhorigheid.Dat is ook gewoon waar. Ik weet nog dat ik de line up twee jaar geleden zo zo vond, maar dat was wel mijn leukste editie, juist omdat ik toen veel randprogramma heb gedaan en een hele middag vertoefd heb in en aan het water.
En toch besluiten we soms om geen kaartjes te kopen omdat de headliners ons niet aanspreken. De mid en undercard ken ik vaak aanvankelijk niet, maar leer ik kennen tijdens het inluisteren. Afgelopen jaar om die reden aanvankelijk niet naar LL gegaan, maar lastminute via TW zonder de headliners alsnog een geweldig festival gehad
Meer mensen die dit herkennen? Dat je op enkel de mid en undercard gevoelsmatig geen 300 euro wil betalen?