Charli was natuurlijk een top headliner geweest maar om Massive Attack nu af te schrijven als je 'voor de muziek komt' en 'een dijk van een show'. Afgelopen zomer zetten ze in Tilburg nog een dijk van een show neer met prachtige muziek. Daarbij speelden ze ook nog nummers met Young Fathers, waarmee ze eerder dit jaar nog een nummer uitbrachten. Voor Massive Attack is het de eerste Nederlandse festivalshow sinds 2014, Justice stond er afgelopen zomer al twee keer.
Verder vind ik dat je ook relevant kunt zijn door de invloed die je hebt op de acts die nu wel nieuwe muziek uitbrengen. Dat is bijvoorbeeld voor een Iggy en Patti het geval. Zulke acts mag je wat mij betreft blijven boeken, zelfs als ze niks nieuws uitbrengen. Om mensen te herinneren aan waar we vandaan komen. Uiteraard gecombineerd met nieuwe relevante acts.
Ik reageerde vooral op het feit dat MA 'relevant' genoemd wordt dankzij kunstzinnige sideprojects en de wereldproblematiek die ze aankaarten tijdens liveshows. Dat interesseert me tijdens het droppen van een line up vrij weinig to be honest (en ook niet tijdens een show). Over hun livereputatie kan ik niet oordelen. Dus ben natuurlijk wel erg benieuwd. Maar een vorm van teleurstelling kan ik niet onderdrukken gezien wat er tourt en dat MA dan een van de 3 spots inneemt.
Lets agree to disagree over Patti en Iggy. Erg leuk dat die een invloed hebben op hedendaagse muziek, maar als ik er geen reet aan vind ga ik er niet staan en kan ik ook niet blij zijn met de hoge spots die ook zij innemen op het affiche. Daarnaast ga ik al een aantal jaartjes mee en zijn ze ook wel echt vrij vaak te vinden op festivals jaarlijks. Wat je natuurlijk ook kunt zeggen over acts die ik wél tof zou vinden. Justice is daar wel het grootste voorbeeld van. Vorig jaar 2x in NL en ik zou ze ontzettend graag nog eens zien.
Jij begint zelf over relevantie van artiesten in je bericht…. ik trek alleen in twijfel wat jij relevante artiesten vind.
En muzikaal zit het wel snor hoor bij MA. Als je de recensies bekijkt van de optredens van vorig jaar zijn die allemaal zeer positief. En juist de muziek van MA is indrukwekkend door de de diepe bassen live.
Maar het kan natuurlijk zijn dat het je muziek niet is. Ik denk dat MA qua liveshowproductie te vergelijken is met de productie van Justice die alom gelauwerd wordt en dat een groot deel van het DTRH-publiek positief verrast gaat worden.
Maar dat weten we pas in juli.
Ik quoteer je eigen bericht: "Nieuw materiaal nog voor de show zou ze wel nog relevanter maken.". Dus dat woord heb je toch echt zelf geïntroduceerd in deze mini discussie. Ik kan niet zeggen wat ik relevant vindt zonder dat we eerst de definitie van relevantie helder hebben. Laten we die lekker laten voor wat het is
Ik ben erg benieuwd wel naar de show van MA - hoe jij het omschrijft zou het zomaar een hoogtepunt van mijn weekend kunnen worden.
Misschien heb ik gewoon teveel gehoopt op artiesten uit het rijtje Justice, Parcels, Barry Cant Swim, Charli - allemaal must sees voor mij. Nu is er in de line up 1 must see gedropt, die ik in maart in 013 ook al ga aanschouwen.
Maargoed, hoe meer must sees, hoe meer stress. Hoe minder must sees, hoe relaxter ik rondloop over het terrein of nog ff dat ene biertje langer op de camping kan drinken. Wordt hoe dan ook weer een mooi weekend.