Down the Rabbit Hole 2015

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Geen feestband gaat boven Ska-P, en al zeker The Cat Empire niet. Verder een matig rijtje namen voor mij.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik vind het lijstje voor het eerst tegenvaller. Alleen Rangleklods vind ik erg nice.

Er staat op de site nog steeds more to come....

:)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Laatste namen en blokkenschema volgende week? Festival is over een maand al!
Ben heel erg benieuwd naar de indeling...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Laatste namen en blokkenschema volgende week? Festival is over een maand al!
Ben heel erg benieuwd naar de indeling…
Gister postte ze nog een bericht op Facebook dat woensdag het blokkenschema komt met de laatste namen.

 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Verwacht niet echt meer iets van de laatste namen overigens. Nog wat opvulling, maar niks dat niet op andere festivals staat.
Heb ook wel vrede met het programma zo.

Had wel iets meer de zgn. indie darlings verwacht, vorig jaar hadden ze toch Damon Albarn, Courtney Barnett, Temples, Parquet Courts, etc. Dus had wel een beetje op acts als St. Vincent, Django Django, etc. gerekend. Het is wat experimenteler geworden met FlyLo, FKA, Clark, Roisin en Leftfield, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet erg. Het is een mooie aanvulling op Lowlands zo. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Dit festival heeft best een sterke lineup. Eén van de betere die ik al gezien heb. Jammer dat deze tijdens Werchter valt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Wel mooi dat ze consequent programmeren en niet zoveel teruggrijpen naar 3FM-publiekstrekkers om publiek te lokken (in tegenstelling tot jaarlijks BKS en vorig jaar DTRH). Al ben ik wel benieuwd hoe het met de ticketverkoop zal gaan: enkel weekendkaarten, gebrek aan publiekstrekkers, en samenvallend met Rock Werchter.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
De verkopen zijn beter dan vorig jaar, dus wat dat betreft denk ik wel dat er een markt voor is. Vind zelf de line-up ook best wel sterk.
Een aantal van de grote namen die DTRH heeft geboekt zijn ook bijvoorbeeld nergens anders in de buurt te zien: Flying Lotus, Iggy Pop, Andrew Bird. Niet de minste.
Ze hebben een mooi aantal artiesten uit de eindejaarslijstjes van vorig jaar gesnoept: FKA twigs, The War on Drugs, Damien Rice, Clark. Maar ook artiesten die dit jaar erg sterke albums hebben uitgebracht: Roisin Murphy, Natalie Prass, Alabama Shakes, Young Fathers.
Rijg die namen aan elkaar, voeg daar sterke live-acts als King Gizzard, Goat en Patti Smith aan toe en je hebt ongeveer de acts die ik ga zien volgende maand. Heb er veel zin in! :)

Over de indeling ben ik wel redelijk tevreden. Natuurlijk zijn er de nodige problemen: overlap tussen FKA twigs en Goat, Patti Smith en Clark, maar dat zal ik ook wel weer overleven.

Wel mooi dat ze consequent programmeren en niet zoveel teruggrijpen naar 3FM-publiekstrekkers om publiek te lokken
Nou ja, ze hebben wel Blaudzun geprogrammeerd...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wel mooi dat ze consequent programmeren en niet zoveel teruggrijpen naar 3FM-publiekstrekkers om publiek te lokken (in tegenstelling tot jaarlijks BKS)

Zeker niet mee eens. BKS heeft inderdaad namen als Of Monsters & Men, The Vaccines, First Aid Kit en Royal Blood staan, maar dat zijn toch echt 'alternatievere 3FM-namen' dan vorig jaar met oa The 1975 en George Ezra. Zeker een stap vooruit dus.

Bovendien staan op DTRH ook gewoon namen als Blaudzun, The Cat Empire, Oscar & the Wolf en Alabama Shakes, dat zijn ook gewoon 3FM namen. Dan vind ik de zogenaamde 3FM-namen van BKS ook een pak sterker eigenlijk.
 

Rob Nijmegen

Playlistbediener
8 feb 2015
18
0
Kunnen we een keertje ophouden met de vraag of BKS danwel DTRH de meest verantwoorde programmering heeft? Ik ben erg blij dat ik kaartjes heb voor DTRH en ik de programmering maakt een sterke indruk. ik ken veel bands alleen via de spotify playlist, maar gelukkig zit er ook het nodige bij dat ik al wel ken. Wat kan mij het rotten wie de meeste bands heeft die je op 3FM kunt beluisteren? :wink:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Wel mooi dat ze consequent programmeren en niet zoveel teruggrijpen naar 3FM-publiekstrekkers om publiek te lokken (in tegenstelling tot jaarlijks BKS)

Zeker niet mee eens. BKS heeft inderdaad namen als Of Monsters & Men, The Vaccines, First Aid Kit en Royal Blood staan, maar dat zijn toch echt ‘alternatievere 3FM-namen’ dan vorig jaar met oa The 1975 en George Ezra. Zeker een stap vooruit dus.

Bovendien staan op DTRH ook gewoon namen als Blaudzun, The Cat Empire, Oscar & the Wolf en Alabama Shakes, dat zijn ook gewoon 3FM namen. Dan vind ik de zogenaamde 3FM-namen van BKS ook een pak sterker eigenlijk.

Vandaar dus mijn keuze voor de woorden 'consequent' en 'publiekstrekkers'. Die 3FM-namen van DTRH passen veel beter binnen het geheel van de affiche en lijken mij ook niet meteen namen die op zich veel extra tickets gaan verkopen. Dat gevoel heb ik dan weer wel bij pakweg Royal Blood, Vaccines of OMAM, vallen veel meer op binnen het geheel en dienen duidelijk om de ticketverkoop lopende te houden. Is ook veelzeggend dat elk jaar de opmerking 'hopelijk trekken die namen niet te veel pubers aan die weinig van de affiche kennen' terugkeert op sociale media en fora.

Ik verwijt BKS hiermee niet, ik snap ook wel dat ze een financiële balans op orde te houden hebben (of vermoedelijk zelfs een financiële put te dichten). Ik vind het gewoon opmerkelijk dat Mojo hier de kaart lijkt te trekken van de muziekliefhebber in plaats van de ticketverkoop.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@Rob Dit festival is in de markt gezet om BKS te naaien, dus zo'n rare discussie is het niet om de voortgang van beide festivals te bediscussiëren.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
@Rob Dit festival is in de markt gezet om BKS te naaien, dus zo’n rare discussie is het niet om de voortgang van beide festivals te bediscussiëren.
"Om BKS te naaien" Wat een trieste opmerking. Zo zit de wereld niet in elkaar. Mojo is in hetzelfde gat gesprongen (meer vraag naar festivals in juni dan het aanbod momenteel) als Friendly Fire. Friendly Fire probeert net zo goed bezoekers en bands van Pinkpop en dit jaar ook van DTRH af te snoepen als andersom.

Het zijn gewoon festivals van gigantische boekingsbedrijven.

Daarbij: je enige reacties in dit topic zijn steeds 'BKS is beter', verder niet. Ik vind het behoorlijk ongezellig. Dit festival heeft niet je interesse - duidelijk - maar blijf dan in het BKS-topic. Een beetje kritiek op een festival line-up moet natuurlijk best kunnen, maar dit gaat echt nergens over.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Over dat vergelijken: deze lineup spreekt mij meer aan dan die van BKS. Nogmaals: echt chapeau voor deze affiche.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
@Rob Dit festival is in de markt gezet om BKS te naaien, dus zo’n rare discussie is het niet om de voortgang van beide festivals te bediscussiëren.

“Om BKS te naaien” Wat een trieste opmerking. Zo zit de wereld niet in elkaar. Mojo is in hetzelfde gat gesprongen (meer vraag naar festivals in juni dan het aanbod momenteel) als Friendly Fire. Friendly Fire probeert net zo goed bezoekers en bands van Pinkpop en dit jaar ook van DTRH af te snoepen als andersom.

Het zijn gewoon festivals van gigantische boekingsbedrijven.

Triest? Wou jij beweren dat DTRH niet in de markt is gezet om BKS dwars te zitten dan? Friendly Fire is gestart met dit idee en MOJO komt iets later met ongeveer precies zo'n festival als BKS op de proppen, daardoor heeft MOJO bij veel mensen aan respect in moeten boeten en terecht. De Pinkpop/BKS vergelijking raakt ook kant noch wal, je ziet zelf toch ook dat dat compleet verschillende festivals zijn? Die twee festivals zitten elkaar hooguit bij een handjevol namen dwars.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
@Rob Dit festival is in de markt gezet om BKS te naaien, dus zo’n rare discussie is het niet om de voortgang van beide festivals te bediscussiëren.

“Om BKS te naaien” Wat een trieste opmerking. Zo zit de wereld niet in elkaar. Mojo is in hetzelfde gat gesprongen (meer vraag naar festivals in juni dan het aanbod momenteel) als Friendly Fire. Friendly Fire probeert net zo goed bezoekers en bands van Pinkpop en dit jaar ook van DTRH af te snoepen als andersom.

Het zijn gewoon festivals van gigantische boekingsbedrijven.

Daarbij: je enige reacties in dit topic zijn steeds ‘BKS is beter’, verder niet. Ik vind het behoorlijk ongezellig. Dit festival heeft niet je interesse – duidelijk – maar blijf dan in het BKS-topic. Een beetje kritiek op een festival line-up moet natuurlijk best kunnen, maar dit gaat echt nergens over.

Over je laatste toevoeging, daar kan ik kort over zijn. Met Patti Smith, Flying Lotus, FKA twigs, Iggy Pop, Damien Rice, Goat, DFA1979 en nog een aantal namen staan er gewoon een aantal namen die ik graag zou willen zien. Dit festival heeft inderdaad niet mijn sympathie, dat klopt, maar ik vind het dan weer mooi triest om al mijn berichten als negatief te beschouwen. Dit festival heeft gewoon een aantal erg sterke namen staan, die ik heel graag op BKS had gehad en daar ben ik altijd eerlijk over geweest hier. En als ik iets te zeggen heb over DTRH doe ik dat hier, positief of negatief. Dit blijft immers een forum waar niet alleen lofuitingen gedaan hoeven te worden, dan zou ik het weer behoorlijk ongezellig vinden ;)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.480
1.638
Het is bovenal jammer dat we in plaats van een ongeloof sterk alternatief festival in juni, twee festivals hebben die het eigenlijk allebei net niet helemaal zijn. Moet zeggen dat DTRH het dit jaar goed voor elkaar heeft wat betreft de grotere namen op de affiche, maar daaronder vind ik het toch vooral erg karig. Blijf het zonde vinden dat namen als GOAT en Motorpsycho op dit festival staan.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken