“Om BKS te naaien” Wat een trieste opmerking. Zo zit de wereld niet in elkaar. Mojo is in hetzelfde gat gesprongen (meer vraag naar festivals in juni dan het aanbod momenteel) als Friendly Fire. Friendly Fire probeert net zo goed bezoekers en bands van Pinkpop en dit jaar ook van DTRH af te snoepen als andersom.
Hier ben ik het ook echt niet mee eens,
BKS is een gat gesprongen om zo alternatieve bands te boeken die op Pinkpop de afgelopen jaren geen plekje meer krijgen. Hiermee hebben ze vanaf jaar 1 een geslaagd festival neer kunnen zetten. Dit komt bijvoorbeeld ook erg door namen die de afgelopen jaren er als headliners hebben gestaan. Zo zal Pinkpop tegenwoordig echt geen Damien Rice, Sigur Ros of Libertines op een van de andere podia's programmeren. DTRH heeft eigenlijk gewoon het idee van BKS gevolgd. Het is logisch maar daarmee zitten ze wel BKS dwars. Vind ook eigenlijk dat we zonder DTRH een rustiger maar ook beter fesitval seizoen zouden hebben. Dan valt het niet samen met Werchter, en de line-up van BKS en Lowlands zou er stukken beter van kunnen worden.
Het is bovenal jammer dat we in plaats van een ongeloof sterk alternatief festival in juni, twee festivals hebben die het eigenlijk allebei net niet helemaal zijn. Moet zeggen dat DTRH het dit jaar goed voor elkaar heeft wat betreft de grotere namen op de affiche, maar daaronder vind ik het toch vooral erg karig. Blijf het zonde vinden dat namen als GOAT en Motorpsycho op dit festival staan.
Dit somt het verder ook goed op. Ik was graag één dagje naar DTRH geweest maar het is een weekend festival en het valt samen met Werchter. Had die Headline show van Damien Rice eigenlijk niet willen missen. Ik ben op zich nog wel blij dat DTRH een beter affiche bij elkaar heeft weten te schrapen dan vorig jaar. Er zitten leuke namen bij. Maar het zou voor mij echt geen op en neer rennen zijn zoals bij BKS of Werchter.
Waar komen we eigenlijk aan de informatie dat de verkoop goed verloopt?