Alcatraz Open Air 2025

Ik zie juist dat Belgian Quo Band op de donderdag zal staan. Dus dat is al interessante info omtrent de vernieuwde donderdag maar wat het concreet wil zeggen, weet ik ook niet.

Voor de fans trouwens, twee ex leden ofzoiets doen blijkbaar mee. Ene Leon Clave ofzoiets als drummer en ook een originele gitarist blijkbaar. Ik ben geen fan van Status Quo dus geen concreet idee niet meer.

Ik zie juist dat Belgian Quo Band op de donderdag zal staan. Dus dat is al interessante info omtrent de vernieuwde donderdag maar wat het concreet wil zeggen, weet ik ook niet.

Voor de fans trouwens, twee ex leden ofzoiets doen blijkbaar mee. Ene Leon Clave ofzoiets als drummer en ook een originele gitarist blijkbaar. Ik ben geen fan van Status Quo dus geen concreet idee niet meer.
Het zegt juist niet heel veel over wat de vernieuwing van de donderdag inhoudt, omdat er altijd al coverbands stonden, toch? Bevestigt alleen dat dat blijft, maar wat er nieuw gaat zijn, geen idee...

Waar zie jij dat die op donderdag staan? Is er al een dagverdeling?

Dit was bij hun vorige passage ook al zo. Zorgen altijd wel voor sfeer.

Op hun website hebben die op 7 augustus een "sold out" concert staan, maar locatie is nog TBA
Op hun Facebookpagina, een van m'n contacten had hun post gedeeld en kwam zo op mijn tijdlijn

Het zegt juist niet heel veel over wat de vernieuwing van de donderdag inhoudt, omdat er altijd al coverbands stonden, toch? Bevestigt alleen dat dat blijft, maar wat er nieuw gaat zijn, geen idee...
Dat is ook wat ik bedoel. Interessante info maar ik zou niet weten wat ik er concreet mee moet :D

Heel benieuwd hoe hoog congress zal belanden. Niet de minste reünie. Waren al headliner op ieperfest, en ondertussen ook een paar grote zalen op de tour gezet.
hebben mooie sub (wel op 3de podium dit weekend op revolution calling)

Baden In Blut (DE) (17 - 19 jul): The Halo Effect (headliner)

466740356_1129838335809181_3572200444415595124_n-min.jpg

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug) met een "Weird Vibes"-aankondiging: Aluk Todolo - Frayle - Gost - Klidas - Priest

467524494_1100779285051287_6896020035236480319_n.jpg

Leyendas Del Rock (ES) (6 - 9 aug): Angelus Apatrida

Rockstadt Extreme Fest (RO) (30 juli - 3 Aug): While She Sleeps met een eerste zomerfestival en verder nog Me And That Man
467739240_1130069148692208_6188536111854948349_n-min.jpg

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug) met een speciale Bathory tribute show
Even de Tsjechische tekst door ChatGpt gehaald en ik zou zeggen stuur maar door naar Alcatraz
Twintig jaar na het overlijden van Quorthon komt zijn legende tot leven tijdens een unieke show op Brutal Assault, waarin de iconische nummers van Bathory worden gevierd: Blood Fire Death: A Tribute to Quorthon and the Music of Bathory, uitgevoerd door leden van Watain, Enslaved, Aura Noir, Vltimas, Mayhem, Bathory en andere exclusieve gasten!

Op 3 juni 2004 verloor de metalwereld een van zijn grootste iconen. Thomas "Quorthon" Forsberg wist de perceptie van metalmuziek op revolutionaire wijze te herdefiniëren. Met zijn baanbrekende debuut Bathory uit 1984 legde Quorthon eigenhandig de basis voor het wereldwijd bekende blackmetal-fenomeen. Hoewel bands zoals Venom hem voorgingen, was het Quorthon die de muzikale blauwdruk creëerde voor de tweede golf van blackmetalbands die in de daaropvolgende decennia, vooral in Scandinavië, zouden opkomen.

Na zijn overlijden kwamen tal van beroemde muzikanten uit de Noorse blackmetalscene samen om hulde te brengen aan deze baanbreker. Tijdens het jaarlijkse Hole in the Sky-festival in het Noorse Bergen speelden muzikanten van bands als Darkthrone, Emperor, Enslaved, Satyricon, Immortal, Gorgoroth en Aura Noir zorgvuldig geselecteerde Bathory-klassiekers, die het geluid van de Noorse scene mede hebben gevormd.

In 2024, ter gelegenheid van de 20e sterfdag van Quorthon, kwam de kern van de originele tributeband opnieuw bijeen op het Beyond the Gates-festival, dat plaatsvond in de legendarische Grieghallen. Hier eerden ze opnieuw de legende en de muziek van Bathory. Dit keer trad E van Watain toe tot de line-up en droeg hij ook bij aan de scenografie en het algehele concept. Het resultaat kan in twee woorden worden samengevat: pure magie. Vanwege de overweldigende reacties hebben de initiatiefnemers besloten om komende zomer enkele zeldzame optredens te geven op zorgvuldig geselecteerde festivals. Bij Blood Fire Death: A Tribute to Quorthon and the Music of Bathory zal dezelfde line-up optreden die de show in 2024 leidde:

• E (Watain) - zang
  • Ivar Bjørnson (Enslaved) - gitaar
  • Blasphemer (Vltimas, ex-Mayhem) - gitaar
  • Apollyon (Aura Noir) - basgitaar en zang
  • Faust (Djevel, ex-Emperor) - drums
Naast de band zullen gastzangers en muzikanten optreden, zoals Grutle (Enslaved), Gaahl (Trelldom, ex-Gorgoroth) en zelfs Frederick Melander, bassist uit de originele Bathory-bezetting! Verder kun je je verheugen op enkele exclusieve gasten, waarvan de namen nog worden aangekondigd. Het gehele concept van de show is gebaseerd op Quorthons eigen visie over hoe een Bathory-concert eruit zou moeten zien, mocht de band ooit hun muziek live hebben uitgevoerd.

"Zelfs twintig jaar na zijn dood weet Quorthon met zijn muziek ons nog steeds kippenvel te bezorgen, ons bloed te laten koken en ons tot waanzin te drijven," zegt vocalist E (Watain) over het project.
467857732_1102190934910122_1224300168825474191_n.jpg

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: CradleOfFrance en nikita
Leyendas Del Rock (ES) (6 - 9 aug) met 16 nieuwe namen:
Fear Factory, Lord Of The Lost, Hanabie, Imminence, Suffocation, Elvenking, Evil Invaders, Rauhbein, Dünedain, Cemetery Skyline, Seven Spires, Cruachan, Leize, Tungsten, April Art and Injector
Hiermee hebben ze 36 namen van de 60 bekend
467522978_1122032045958998_6850700398473669601_n.jpg

Elbriot (DE) (9 aug): Kreator , Kissin' Dynamite, Future Palace
Zowel Kreator als Machine Head zijn dus hierbij al uitgesloten voor de zaterdag van Alcatraz467746668_1024978919672097_1726607408175518924_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: won666
Elbriot (DE) (9 aug): Kreator , Kissin' Dynamite, Future Palace
Zowel Kreator als Machine Head zijn dus hierbij al uitgesloten voor de zaterdag van AlcatrazBekijk bijlage 11398
zou er toch een kleine kans zijn op papa Roach... . Ik vermoed dat het eerder pukkelpop ga worden. Ze hebben nog tikets voor hun show in februari. dat zou eigenlijk betekenen dat ze pas begin februari deze naam zouden lossen.

Die zijn gister al op werchter aangekondigd dus dat word geen graspop verwacht ik
en me and that man staat al op alcatraz.

alcatraz heeft trouwens geen band met livenation, er is dus niets die zegt dat ze niet naar alcatraz mogen komen en vermoed ook niet dat werchter voor die band een exclusiviteitscontract zal nemen

Leyendas Del Rock (ES) (6 - 9 aug) met 16 nieuwe namen:
Fear Factory, Lord Of The Lost, Hanabie, Imminence, Suffocation, Elvenking, Evil Invaders, Rauhbein, Dünedain, Cemetery Skyline, Seven Spires, Cruachan, Leize, Tungsten, April Art and Injector
Hiermee hebben ze 36 namen van de 60 bekend
Bekijk bijlage 11397
Eerste Imminence datum in augustus lijkt me? Zou een mooie naam zijn!

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Reislustig
"whislist/prediction" voor de overige 20 groepen:

- Powerwolf (headliner prison)
- Helloween (headliner prison)

- King Diamond (headliner swamp)
- Amenra
- Nasty
- Sepultura
- Napalm Death
- Batushka
- Carpenter Brut