Alcatraz Open Air 2022

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik heb ook direkt mijn tickets weer gekocht. Wel benieuwd naar de eerste namen. Het wordt stilaan toch tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Zojuist verschenen op Facebook. We mogen ons klaarmaken voor een veelbelovende week volgende week! Leuk concept ook voor het vierde podium. Ik heb er zin in, kom maar op.

Wondering why things have been so quiet on the Alcatraz front? It’s what is known as the quiet before the storm because next week we’ll be unleashing a string of new additions to the Alcatraz 2022 line-up five days in a row.

It all starts on Wednesday 13 October with ‘Wicked Wednesday’, followed by ‘Thrashing Thursday’, ‘Freaking Friday’, ‘Slamming Saturday’ and finally ‘Sonic Sunday’. As you’ve probably gathered by now, on each of these theme days we will announce bands from certain genres or spheres of influence.

The original plan was to introduce our fourth stage back in 2020 but this time it’s happening for real. Like the ‘La Morgue’ stage, the new marquee will also target a specific audience - or rather a different audience - every day. Just to lift a corner of the veil here are the theme names for the respective days: ‘The Cube’, ‘The Pit’ & ‘The Forest’.
Atmosphere has always been at the heart of our festival experience and Alcatraz 2022 will be no different. Next week we will reveal close to 90 of the total 110 bands that will perform at Alcatraz next year, including no fewer than 25 Belgian acts.
Keep a weather eye on our channels …
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.626
3.220
Zojuist verschenen op Facebook. We mogen ons klaarmaken voor een veelbelovende week volgende week! Leuk concept ook voor het vierde podium. Ik heb er zin in, kom maar op.

Wondering why things have been so quiet on the Alcatraz front? It’s what is known as the quiet before the storm because next week we’ll be unleashing a string of new additions to the Alcatraz 2022 line-up five days in a row.

It all starts on Wednesday 13 October with ‘Wicked Wednesday’, followed by ‘Thrashing Thursday’, ‘Freaking Friday’, ‘Slamming Saturday’ and finally ‘Sonic Sunday’. As you’ve probably gathered by now, on each of these theme days we will announce bands from certain genres or spheres of influence.

The original plan was to introduce our fourth stage back in 2020 but this time it’s happening for real. Like the ‘La Morgue’ stage, the new marquee will also target a specific audience - or rather a different audience - every day. Just to lift a corner of the veil here are the theme names for the respective days: ‘The Cube’, ‘The Pit’ & ‘The Forest’.
Atmosphere has always been at the heart of our festival experience and Alcatraz 2022 will be no different. Next week we will reveal close to 90 of the total 110 bands that will perform at Alcatraz next year, including no fewer than 25 Belgian acts.
Keep a weather eye on our channels …
Ik kwam om exact dat te posten, maar ik had moeten weten dat ik zelden de snelste ben hier hahahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
De geplande 4 dagen komen er dus niet, wel blij met het 4e podium
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
thrashing thursday, en slamming saturday ben ik vrij zeker dat het over thrash/heavy en hardcore/metalcore gaat maar heeft iemand enige idee wat er op wicked wednesday en sonic sunday zal bekendgemaakt worden ? black en powermetal?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
als we kijken wat er vorige keer geprogrammeerd stond maar niet kon doorgaan en wat er in 2022 in de buurt is ben ik trouwens vrij zeker van: testament, as i lay dying, phil anselmo, hatebreed, madball, life of agony, vio-lence, static x, exodus, death angel
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
259
444
Orbid Culture
At the Gates
Gojira
Kataklysm
God Dethroned
Decapitated
Amon Amarth
Behemoth
Cannibal Corpse
Nile
Rivers of Nihil

Of ben ik te enthousiast? ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
within temptation, blind guardian, lamb of god, mercyful fate, limp bizkit zijn mijn gokjes voor de top van de affiche, ik vrees dat slipknot net iets te groot gegrepen lijkt en ik denk dat judas priest niet zal mogen overkomen van graspop.

gebaseerd op wacken, summerbreeze en bloodstock.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.540
7.176
within temptation, blind guardian, lamb of god, mercyful fate, limp bizkit zijn mijn gokjes voor de top van de affiche, ik vrees dat slipknot net iets te groot gegrepen lijkt en ik denk dat judas priest niet zal mogen overkomen van graspop.

gebaseerd op wacken, summerbreeze en bloodstock.

weet niet hoe het tegenwoordig is, maar in 2016 werd Twisted Sister pas na Graspop aangekondigd als headliner, nadat ze dus eerst op Graspop speelden. Volgens mij hebben ze dat vaker gedaan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Wicked Woensdag vind ik toch de lastige. Doet me het meest denken aan heksen en helloween. Dus helloween als headliner en andere 'shock' acts als Cradle of Filth?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
weet niet hoe het tegenwoordig is, maar in 2016 werd Twisted Sister pas na Graspop aangekondigd als headliner, nadat ze dus eerst op Graspop speelden. Volgens mij hebben ze dat vaker gedaan
Maar zullen ze dat met EN mercyful fat EN judas priest doen?
ik weet ook dat graspop in 2016 not amused was omdat graspop normaal de laatste benelux show moest zijn, ik vermoed dus wel dat ze hun contracten voor headliners wat aangescherpt hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Maar zullen ze dat met EN mercyful fat EN judas priest doen?
ik weet ook dat graspop in 2016 not amused was omdat graspop normaal de laatste benelux show moest zijn, ik vermoed dus wel dat ze hun contracten voor headliners wat aangescherpt hebben.
Persoonlijk hoop ik toch echt van niet, beide geen acts die me heel erg interesseren. En er tourt genoeg wat wel een unieke boeking is. Een overlap artiest met Graspop zou niet nodig moeten zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.540
7.176
Een Blind Guardian en/of Avantasia zou tof zijn. Geen idee of Avantasia tourt, maar er komt wel een nieuw album aan natuurlijk.

Wicked Wednesday, Wicked Symphony? Geen idee
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Een Blind Guardian en/of Avantasia zou tof zijn. Geen idee of Avantasia tourt, maar er komt wel een nieuw album aan natuurlijk.

Wicked Wednesday, Wicked Symphony? Geen idee
Hoop beide van harte! Allebei nog nooit gezien ook.
 

JorisD92

Nieuw lid
8 okt 2021
3
1
ik denk dat acdc wel eens headliner zou kunne zijn, het valt op dat er al een oaar keer naar acdc gehint geweest is
 

Bijlagen

  • 610F6742-71A3-4715-B174-FAFEDA0AAA80.jpeg
    610F6742-71A3-4715-B174-FAFEDA0AAA80.jpeg
    341,1 KB · Weergaven: 17
  • Haha
Waarderingen: nikita

JorisD92

Nieuw lid
8 okt 2021
3
1
AC DC doet helaas geen/nauwelijks festivals en is vele malen te groot voor Alcatraz.
Ik vind het dan wel raar dat ze op de evenementenpagina van alcatraz op facebook verwijzen naar ac/dc me we will be back in black. Ook staat er in de rock tribune van deze maand of vorige maand op de laatste pagina een afbeelding van safety jogger met de tekst for those about to rock, we salute you.
het kan natuurlijk ook wel gewoon puur toeval zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken