Alcatraz Open Air 2022

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik had Behemoth ook nog verwacht. Of zouden die nog op één van de andere dagen aangekondigd kunnen worden :unsure:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik had Behemoth ook nog verwacht. Of zouden die nog op één van de andere dagen aangekondigd kunnen worden :unsure:
Binnen het genre van vandaag vind ik dat ook de grootste ontbrekende, evenals Cradle of Filth. Misschien zondag nog?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.687
Zie persoonlijk liever dat ze de headliners nog niet bekendmaken, maar wel het dagprogramma. Heb je nog iets groots om naar uit te kijken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.213
Dit waren in ieder geval al 23 van de 'close to 90' namen. Een goeie 60 namen te verdelen over de overige 4 dagen dus.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
? THIS IS WICKED WEDNESDAY! ?

As announced last Friday, we’ll be sharing the names of all confirmed acts for Alcatraz 2022 over the next five days. First up is Wicked Wednesday with a string of black and death metal bands!

Cannibal Corpse
Satyricon
WATAIN
Napalm Death
Enslaved
The Black Dahlia Murder
Dark Funeral
ABBATH -Official-
Aborted
Suffocation
NECROPHOBIC
Benediction
UADA
1914
PANZERFAUST
Wolvennest
Krisiun
Misery Index
Marche Funèbre
SAILLE
Thanatos
Fractured Insanity
Parasite Inc.

❗ Stay tuned for more fire in the hole tomorrow with THRASHING THURSDAY ❗

#ALCATRAZ22
Nou, die wicked wednesday hadden we in ieder geval al vrij goed ingeschat.
Dat is inderdaad wel met 2 gestrekte benen inkomen, zeg.. ?

Persoonlijk wordt ik niet direct heel wild van deze namen (ben meer van de melodic death en symphonic/atmospheric black, maar die zullen vast nog wel later worden aangekondigd), maar ze mogen natuurlijk niet ontbreken.
Ok, Enslaved, 1914, en Saille wil ik wel graag zien, de rest zal ik eens (vaker) moeten beluisteren.

Morgen ook niet echt mijn dagje, maar vanaf vrijdag komen voor mij waarschijnlijk de echte knallers! ?

Overigens vermoed ik nu ook dat ze de headliners en andere topnamen nog even achter de hand houden, en pas na deze 5 aankondigingen bekend gaan maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Nou, die wicked wednesday hadden we in ieder geval al vrij goed ingeschat.
Dat is inderdaad wel met 2 gestrekte benen inkomen, zeg.. ?

Persoonlijk wordt ik niet direct heel wild van deze namen (ben meer van de melodic death en symphonic/atmospheric black, maar die zullen vast nog wel later worden aangekondigd), maar ze mogen natuurlijk niet ontbreken.
Ok, Enslaved, 1914, en Saille wil ik wel graag zien, de rest zal ik eens (vaker) moeten beluisteren.

Morgen ook niet echt mijn dagje, maar vanaf vrijdag komen voor mij waarschijnlijk de echte knallers! ?

Overigens vermoed ik nu ook dat ze de headliners en andere topnamen nog even achter de hand houden, en pas na deze 5 aankondigingen bekend gaan maken.
Met die voorkeuren (die ik direct onderschrijf) raad ik je sowieso Dark Funeral aan, verplichte kost. Ook Uada doet goed mee op het gebied van atmospheric black. Wolvennest zou je ook erg kunnen waarderen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.238
Bij mij ook niet meteen mijn genre. Hoewel ik sommige bands muzikaal nog wel kan appreciëren, verlies ik het vaak volledig door de stem.
Toch enkele uitzonderingen;
Enslaved - daar kijk ik al 2 jaar naar uit, hun laatste 2 albums hebben hier veel opgestaan de afgelopen 2 jaar en hun virtuele live shows waren veelbelovend
Wolvennest - al zal ik daar ook weer in de juiste sfeer voor moeten zijn om daar helemaal van te kunnen genieten, dus zal afhangen van de bands errond
Marche Funèbre - wéér een Mechelse trots op de affiche, die gaan we dus toejuichen

En dan moet ik blijkbaar Dark Funeral, Uada, 1914 en Saille toch nog even verder beluisteren.

Ik vind het wel een fijne aankondigingsstrategie. Je krijgt ineens een hele hoop bands die waarschijnlijk een bepaald publiek aanspreken. Dat overtuigt volgens mij wel wat volk. Door de thematiek weet je ook welke dagen dat er meer of minder voor je tussen zit, dus 't is niet dat mensen zomaar meteen ontgoocheld zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik verwacht morgen zo ongeveer de gehele actieve Bay Area scene in de aankondiging. Testamentz Anthrax, Exodus en Death Angel stonden allemaal eerder op affiches. Daar zet je de main lekker mee vol en veel feestjes gegarandeerd!
 

JorisD92

Nieuw lid
8 okt 2021
3
1
Ik verwacht morgen zo ongeveer de gehele actieve Bay Area scene in de aankondiging. Testamentz Anthrax, Exodus en Death Angel stonden allemaal eerder op affiches. Daar zet je de main lekker mee vol en veel feestjes gegarandeerd!
persoonlijk zou ik er morgen graag kreator, sodom, tankard en destruction er bij zien komen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik mag hopen dat het niet alleen maar Thrashmetal zal zijn voor morgen?
Tja. Thrashing Tursday was geloof ik de naam dus verwacht dat wel ja.

Kreator en Destruction zullen niet op retour komen lijkt me. Genoeg keuze voor nieuwe namen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.213
Tja. Thrashing Tursday was geloof ik de naam dus verwacht dat wel ja.

Kreator en Destruction zullen niet op retour komen lijkt me. Genoeg keuze voor nieuwe namen.

Ben benieuwd waar de wat meer klassiekere rock en metalnamen onder vallen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.213
Hoe meer hoe liever. ?

Zullen ook zeker prima acts bij zitten als t alleen maar thrash is, maar als er wat meer subgenres meegepakt worden, is t ook leuk.

Stond Anthrax eerst als headliner gepland in 202x? Dacht in ieder geval wel wat hoger op t affiche?
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Hopelijk zit D.R.I. er vandaag bij. En hopelijk spelen ze dan zeker Acid Rain.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Zullen ook zeker prima acts bij zitten als t alleen maar thrash is, maar als er wat meer subgenres meegepakt worden, is t ook leuk.

Stond Anthrax eerst als headliner gepland in 202x? Dacht in ieder geval wel wat hoger op t affiche?
Ze stonden in ieder geval op dezelfde regel als Behemoth wat wel doet vermoeden dat ze headliner zouden zijn. Maar zou me wel verbazen. Zo was Testament geen headliner en volgens mij zijn die nog net wat bekender, maar daar kan ik me dan weer in vergissen. Hoe dan ook zullen beiden een hoge spot pakken op de main. De lichting van gisteren zullen denk ik allemaal in de tenten staan. Mogelijk dat Cannibal Corpse nog wel main staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken