Alcatraz Open Air 2022

thrashing thursday, en slamming saturday ben ik vrij zeker dat het over thrash/heavy en hardcore/metalcore gaat maar heeft iemand enige idee wat er op wicked wednesday en sonic sunday zal bekendgemaakt worden ? black en powermetal?

sonic denk ik inderdaad power/speed metal.

Wat denken jullie verder bij de thema’s van die nieuwe stage?
Pit is moshpits
Forest zal wel folk, pagan etc zijn
Maar cube?

sonic denk ik inderdaad power/speed metal.

Wat denken jullie verder bij de thema’s van die nieuwe stage?
Pit is moshpits
Forest zal wel folk, pagan etc zijn
Maar cube?
Forest kan ook nog wel black/death/doom zijn. Al die mannen maken hun bandfoto's toch in't bos hahaha.
The cube stel ik mij prog bij voor, technisch en uitgelijnd, maar ik kan ook compleeeeet fout zijn (is misschien meer wens dan realiteit).

Wicked wednesday en freaking friday zijn redelijk vaag.
Wicked: in de zin van 'evil' 'immoral' zou ik daar ook richting black metal gaan
Freaking: meer in de richting van Avatar, Helloween?
En gaat dat over 1 band of over de hele resem namen die bekend gemaakt worden? Want dan moeten we bij alles gewoon heel erg breed denken, als je in die 5 thema's alle genres van die 90 bands moet proppen...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Forest kan ook nog wel black/death/doom zijn. Al die mannen maken hun bandfoto's toch in't bos hahaha.
The cube stel ik mij prog bij voor, technisch en uitgelijnd, maar ik kan ook compleeeeet fout zijn (is misschien meer wens dan realiteit).

Wicked wednesday en freaking friday zijn redelijk vaag.
Wicked: in de zin van 'evil' 'immoral' zou ik daar ook richting black metal gaan
Freaking: meer in de richting van Avatar, Helloween?
En gaat dat over 1 band of over de hele resem namen die bekend gemaakt worden? Want dan moeten we bij alles gewoon heel erg breed denken, als je in die 5 thema's alle genres van die 90 bands moet proppen...

Het gaat aan de hand van hun tekst om steeds een groep uit een bepaald genre of invalshoek.

Ik blijf bij Wicked toch hangen op heksen. Zouden ze een aantal femal fronted bands aankondigen met eerste headliner Nightwish erbij? Ik verwacht hen namelijk wel en zou een knaller zijn om mee te starten. Misschien nog een Arch Enemy erbij :)

Voor 2020 hadden ze toen ook een paar keer een poster met bands uit een bepaalde invalshoek. Volgens mij met een winactie erbij, hieronder welke ik nog heb gevonden op hun facebook:
- Stoner, Sludge & Doom
- Black & Death
- Female Voices
- Retro Experience (La Morgue namen)
- Hardcore & Punk

Waar verder nog een hele lijst namen niet onder deze categorieën viel. Maar misschien kunnen we er wat mee.

Ben benieuwd of ze weer zoiets doen als elk uur een band of act bekendmaken. Dat was altijd wel leuk

• Leuk
Wat zouden we trouwens van grootte van die nieuwe stage mogen verwachten?
Ze noemen het in hun tekst zelf een 'marquee' dus dan stel ik me de grootte (van ruimte en bands) voor van de swamp...
Ook speelde nu swamp altijd alleen en prison (main) samen met la morgue - wat ik overigens heel bizar vond, ik was de eerste dag vaak in de war met wat er samen speelde en waar, omdat je verwacht dat de main alleen speelt en de andere 2 overlappen.
Zouden dan de 2 medium podia tegenover elkaar komen om daar het publiek gelijkmatig te spreiden of zouden ze de podia anders tegenover elkaar zetten.

Wat zouden we trouwens van grootte van die nieuwe stage mogen verwachten?
Ze noemen het in hun tekst zelf een 'marquee' dus dan stel ik me de grootte (van ruimte en bands) voor van de swamp...
Ook speelde nu swamp altijd alleen en prison (main) samen met la morgue - wat ik overigens heel bizar vond, ik was de eerste dag vaak in de war met wat er samen speelde en waar, omdat je verwacht dat de main alleen speelt en de andere 2 overlappen.
Zouden dan de 2 medium podia tegenover elkaar komen om daar het publiek gelijkmatig te spreiden of zouden ze de podia anders tegenover elkaar zetten.
Ja goede vragen. De grootte van het podium zal wel duidelijk worden na de aankondigingen. Klein en obscuur of toch meer Swamp formaat? Ik hoop op het eerste. Waar op Graspop steeds minder plek lijkt te zijn voor kleinere extremere metalbands, kan Alcatraz dit mooi opvullen. Ik zou het enorm toejuichen. De Morgue was daarom voor mij ook een succes. Qua programmering kan het niet anders dan dat dit dubbelt met de Swamp, of ze moeten echt voor een andere tijdsindeling gaan.

Ik heb er zin in volgende week!

In ieder geval dus de thema's ‘The Cube’, ‘The Pit’ & ‘The Forest’ voor die stage. Hebben jullie nu je tickets daadwerkelijk ook al gekocht?

Mijn gokjes:

Wicked Wednesday: black/death/post-metal
Thrashing Thursday: thrash/groove/heavy metal
Freaking Friday: gothic/dark/shockrock/industrial metal
Slamming Saturday: metalcore/hardcore/punk
Sonic Sunday: symphonic/power/heavy/glam metal/rock (laatste dag van aankondiging, dus wellicht grootste headliner? --> Nightwish??)

The Cube: progressive metal/rock (i.i.g. Tesseract, wat een 4-dimensionale kubus is)
The Pit: thrash/death/black metal
The Forest: folk/pagan/doom/(athmospheric) black/post-metal (Carpathian Forest?)

Dan mis ik nog de psychedelic/noise/stoner/sludge metal/rock, die toch ook altijd goed vertegenwoordigd zijn op Alcatraz, ergens te vermelden, maar ik heb eigenlijk geen idee op welke aankondigings-/festivaldag(en) ik ze zou moeten verwachten..

Oh, en gokje voor de headliners:
Amon Amarth, Ghost, Nightwish ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we vandaag om 12 uur weten wat Wicked Woensdag ons gaat brengen!

Volgens mij hebben ze ook eens gedaan dat er elk uur een naam kwam. Dat vond ik ook wel een leuk principe. Gewoon tussen 10.00 en 18.00 elk uur een naam, soms twee namen.

Is trouwens Extinction A.D. bij jullie bekend?
Op het facebook bericht met die aankondiging dat ze deze week per dag per thema dingen aankondigen, staat bij mij die band (met vinkje) bovenaan met het zwaaiende handje. Kan natuurlijk zijn om gewoon hunzelf wat bekendheid te geven, maar misschien worden ze wel ergens aangekondigd?

Is trouwens Extinction A.D. bij jullie bekend?
Op het facebook bericht met die aankondiging dat ze deze week per dag per thema dingen aankondigen, staat bij mij die band (met vinkje) bovenaan met het zwaaiende handje. Kan natuurlijk zijn om gewoon hunzelf wat bekendheid te geven, maar misschien worden ze wel ergens aangekondigd?
Neuh, hartstikke kleine band als ik het zo zie. Die staan er echt niet.

? THIS IS WICKED WEDNESDAY! ?

As announced last Friday, we’ll be sharing the names of all confirmed acts for Alcatraz 2022 over the next five days. First up is Wicked Wednesday with a string of black and death metal bands!

Cannibal Corpse
Satyricon
WATAIN
Napalm Death
Enslaved
The Black Dahlia Murder
Dark Funeral
ABBATH -Official-
Aborted
Suffocation
NECROPHOBIC
Benediction
UADA
1914
PANZERFAUST
Wolvennest
Krisiun
Misery Index
Marche Funèbre
SAILLE
Thanatos
Fractured Insanity
Parasite Inc.

❗ Stay tuned for more fire in the hole tomorrow with THRASHING THURSDAY ❗

#ALCATRAZ22

Kijk, dat is nog eens de deur kapot trappen en schreeuwend binnen komen! Mooi om gelijk met de extreme lichting te beginnen.

Erg blij met: Satyricon, Watain, Enslaved, Dark Funeral, Abbath, benediction, 1914, Wolvennest en Saille.

Daarnaast een mooie kans om Cannibal Corpse beter te leren kenne.

Cannibal Corpse! Wat een geniale zet. Altijd nog wel eens willen zitten, maar geen idee of ik volgend jaar weer ga...
Enslaved is ook mooi, maar die zie ik dat jaar ook al vaak zat. Abbath en Suffocation kan ik op zich wel waarderen. Niet de grootste fan, maar kan er mee door. En ja, Aborted, Uada, 1914, Wolvennest, Saille en Thanatos zijn gewoon lekker namen. Mooie eerste lichting.

Suffocation, Misery Index, Napalm Death, Cannibal Corpse, Krisiun, Benediction, aborted. ?

Wat een verschil met Graspop waar de extreme metal zeer beperkt is.

• Leuk

Users who are viewing this thread