Lowlands 2025

Van wat ik nu een beetje volg

1. Noah Kahan - Stick Season
2. ?? Kraftwerk??
3. Sam Fender - Newcastle United
4. Armin van Buuren

Niet direct Lowlands kanshebbers imo
Als Armin van Buuren een set doet met oud werk, beetje rond de periode dat Shivers uit kwam, dan mag die van mij wel komen draaien in de Alpha.

The Prodigy zou top zijn. Trekt een volle Alpha en breekt hem af. De jeugd zal hier evengoed op afkomen kijk naar Underworld twee jaar geleden.

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Van wat ik nu een beetje volg

1. Noah Kahan - Stick Season
2. ?? Kraftwerk??
3. Sam Fender - Newcastle United
4. Armin van Buuren

Niet direct Lowlands kanshebbers imo
Armin met een dikke tranceset in de bravo… zie dat nog wel gebeuren. Armin op de alpha iets minder

Zou het ook wel leuk vinden als er dit jaar weer is iets groots veranderd in het opzet van het terrein. Ook het nachtprogramma zou van mij gedeeltelijk aangepast mogen worden, maar die wens heb ik al jaren en zie ik niet zo snel gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: daily en davadude
Zou het ook wel leuk vinden als er dit jaar weer is iets groots veranderd in het opzet van het terrein. Ook het nachtprogramma zou van mij gedeeltelijk aangepast mogen worden, maar die wens heb ik al jaren en zie ik niet zo snel gebeuren.

Ja eens! het terrein is vrij saai en rechtlijnig, zeker rondom de Heineken.

Hoe zou jij het nachtprogramma liever zien veranderen?

Sziget heeft een post gedaan met de volgende hints:

"Went viral on Tiktok in 2022"
"Was formed in a Zurich nightclub"
"Has a special connection to football"
"Was born on Christmas day"

Ik heb even de hulp van ChatGPT in gezet die komt met de volgende dingen aan zetten:

Steve lacy, JVKE, Armin van Buuren, fatboy slim, Shakira en Ed Sheeran

Wie denken jullie dat een kanshebber is voor lowlands?

Volgens ChatGPT:
Steve Lacy, Armin van Buuren, Fatboy Slim, and JVKE.

Shakira en Ed worden gezien als curveball
Na een snelle google kom ik er vrij snel achter dat die niet met kerst zijn geboren? 😅

Ja eens! het terrein is vrij saai en rechtlijnig, zeker rondom de Heineken.

Hoe zou jij het nachtprogramma liever zien veranderen?
Moet wel zeggen dat ik het LL terrein t.o.v. bijvoorbeeld een Pinkpop echt veel mooier en fijner vind ingedeeld, maar inderdaad rondom de Heineken is het vrij karig.

Ik zou in de nacht toch iets meer live muziek willen zien of een plek waar muziek wordt gedraaid zoals op een "Not another indie" disco feest.
Op Sziget hadden ze bijvoorbeeld snachts ook een tent waar coverbands speelde van 23:00 tot 03:00 met daarna tot 05:00 nog een rock disco. Vond ik altijd erg leuk om te kijken en even nog door te gaan.

Of een tent waar oudere house / early rave / hardcore classics gedraaid worden, zou ik wel waarderen. Even iets anders t.o.v. de muziek in de Hacienda, Bravo en India.

Op Lowlands loop ik toch vaak een beetje tussen de Hacienda, Adonis, Bravo (waar het te druk is) en de India en hoor ik voor mijn gevoel uit elke tent dezelfde muziek komen. Alleen de zondag nacht heb ik me erg vermaakt met drum & bas in de India.

KI/KI is echt overal tegenwoordig. Ik zet er inderdaad een paar muntjes op dat zij de Alpha gaat afsluiten a la Charlotte de Witte dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Moet wel zeggen dat ik het LL terrein t.o.v. bijvoorbeeld een Pinkpop echt veel mooier en fijner vind ingedeeld, maar inderdaad rondom de Heineken is het vrij karig.

Ik zou in de nacht toch iets meer live muziek willen zien of een plek waar muziek wordt gedraaid zoals op een "Not another indie" disco feest.
Op Sziget hadden ze bijvoorbeeld snachts ook een tent waar coverbands speelde van 23:00 tot 03:00 met daarna tot 05:00 nog een rock disco. Vond ik altijd erg leuk om te kijken en even nog door te gaan.

Of een tent waar oudere house / early rave / hardcore classics gedraaid worden, zou ik wel waarderen. Even iets anders t.o.v. de muziek in de Hacienda, Bravo en India.

Op Lowlands loop ik toch vaak een beetje tussen de Hacienda, Adonis, Bravo (waar het te druk is) en de India en hoor ik voor mijn gevoel uit elke tent dezelfde muziek komen. Alleen de zondag nacht heb ik me erg vermaakt met drum & bas in de India.
Eens, laat eens een paar gasten uit het NL'se clubcircuit een paar nachten hosten. Die Hacienda is echt al sinds het begin niks en dat wordt om 1 of andere reden (Bacardi betaalt goed) elk jaar toch weer herhaald.

• Leuk
Waarderingen: SjoerdHk
KI/KI is echt overal tegenwoordig. Ik zet er inderdaad een paar muntjes op dat zij de Alpha gaat afsluiten a la Charlotte de Witte dit jaar.
Had al eerder geopperd dat ze prima de Alpha kan staan met Marlon Hoffstadt. Afgelopen weekend hadden ze voor het eerst een b2b voor bijna 10.000 bezoekers.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar en LLoww

Deel volledig wat je hier aangeeft. Ik heb nooit begrepen dat Lowlands genre nachten heeft, als je niet van dat genre houdt ga je weinig vinden in de nacht. Rouleer de nachten eens tussen genres (vrijdag bravo house, zaterdag bravo elektro, zondag bravo techno), plaats de andere sub-genres in de andere podia, en houd een podium met live muziek open. Op Pukkelpop is dat elke keer echt een verademing, dat je s'nachts veel keuze hebt in termen van genres, en dat er zelfs in de nacht nog metal en rock geprogrammeerd wordt is gewoon fijn.

Deel volledig wat je hier aangeeft. Ik heb nooit begrepen dat Lowlands genre nachten heeft, als je niet van dat genre houdt ga je weinig vinden in de nacht. Rouleer de nachten eens tussen genres (vrijdag bravo house, zaterdag bravo elektro, zondag bravo techno), plaats de andere sub-genres in de andere podia, en houd een podium met live muziek open. Op Pukkelpop is dat elke keer echt een verademing, dat je s'nachts veel keuze hebt in termen van genres, en dat er zelfs in de nacht nog metal en rock geprogrammeerd wordt is gewoon fijn.
Wist niet dat Pukkelpop pop s'nachts nog rock en metal programmeerde, klinkt als een enorm pluspunt t.o.v. Lowlands.

Wat ik wel vaak aan het begin van de nacht doe is de laatste cabaret act bezoeken op LL tot uurtje of half 2 s'nachts, maar loop daarna toch vaak een beetje verdwaald rond.

Eens, laat eens een paar gasten uit het NL'se clubcircuit een paar nachten hosten. Die Hacienda is echt al sinds het begin niks en dat wordt om 1 of andere reden (Bacardi betaalt goed) elk jaar toch weer herhaald.
Overdag is t wel relaxed want blijkbaar staat t daar altijd vol met Amsterdam Oud-Zuid die voor t feestje komen, scheelt praters bij de rustigere acts. Op de donderdag ook altijd wel goed te pruimen maar snachts mag er wel wat anders mee gebeuren

Users who are viewing this thread

• Jojo