Alcatraz Open Air 2025

FEZEN Fesztivál (HU) (30 jul - 2 aug) met 2 headliner combos Kerry King + Mastodon op 31/7 en Apocalyptica + Epica op 1/8
Full Rewind (DE) (31 jul - 2 aug): Nile
Elbriot (9 aug): Kerry King - Smash Into Pieces. Hiermee dus Kerry King naar de vrijdag of zondag van Alcatraz met grotere kans voor de zondag aangezien die eerst ook nog Brutal Assault doet.
Bloodstock (UK) (7 - 10 aug): met die 14 namen van hierboven lijken die de lineup compleet te hebben met 62 namen tov 61 dit jaar
Rock Castle (CZ) (14 - 16 Aug): Dominum

Baden In Blut (DE) (17 - 19 jul): Hellripper
Bulgasal Metal Fest (SE) (25 - 26 jul): Blodsfejd - Soddus - GODHATE - Dead Awaken -Ola Englund - Darkane - Hellbutcher - Dark Funeral 🤘
Beyond The Gates (NO) (30 jul - 2 aug): lineup compleet
470154396_1040646994531002_5042073874609088229_n.jpg
Full Rewind (DE) (31 jul - 2 aug): The Real Mckenzies - 1349 🤘
Skogsröjet (SE) (31 jul - 2 aug): W.A.S.P.
Krach am Bach (DE) (1 -2 aug): Desert Smoke - Full Earth
Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Agnostic Front - Counterparts - Heriot - Ryker's
SummerBreeze (DE) (13 - 16 Aug): Wardruna (y) - Die Apokalyptischen Reiter - Solstafir - Agnostic Front - Borknagar 🤘 - Coldrain - Suffocation - Harakiri For The Sky 🤘 Warmen - Kupfergold - Crystal Lake - Hellripper - Baest (y)

470170685_1146232306872409_1043819818971686113_n.jpg

Frantic Fest (IT) (14 - 16 Aug): Leprous (midden italië exclusive :p) - Orange Goblin (y)- Saturnus - Hexvessel - Winterfylleth 🤘- Galvanizer - Pyrrhon - Replicant - Necrodeath (farewell tour) - The foreshadowing

470072851_1132233598904953_4932642592818730510_n.jpg

Baltic Open Air (DE) (21 - 23 Aug):
469907657_18342152755183296_5191328656715923186_n.jpg

Kaltenbach Open Air (DE) (21 - 23 Aug) : Lineup compleet of nee toch niet Nekrodeus is ondertussen gecancelled wegens "politischen und moralischen Gründen" dat wordt wel een trend. Gelukkig staan er nu enkel nog brave bands op de affiche

470070435_1120025819477958_4719531761827122071_n.jpg

Riverside Aarburg (CH) (23 - 24 aug): Blind Guardian

Baden In Blut (DE) (17 - 19 jul): Hellripper
Bulgasal Metal Fest (SE) (25 - 26 jul): Blodsfejd - Soddus - GODHATE - Dead Awaken -Ola Englund - Darkane - Hellbutcher - Dark Funeral 🤘
Beyond The Gates (NO) (30 jul - 2 aug): lineup compleet
Bekijk bijlage 12026
Full Rewind (DE) (31 jul - 2 aug): The Real Mckenzies - 1349 🤘
Skogsröjet (SE) (31 jul - 2 aug): W.A.S.P.
Krach am Bach (DE) (1 -2 aug): Desert Smoke - Full Earth
Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Agnostic Front - Counterparts - Heriot - Ryker's
SummerBreeze (DE) (13 - 16 Aug): Wardruna (y) - Die Apokalyptischen Reiter - Solstafir - Agnostic Front - Borknagar 🤘 - Coldrain - Suffocation - Harakiri For The Sky 🤘 Warmen - Kupfergold - Crystal Lake - Hellripper - Baest (y)

Bekijk bijlage 12020

Frantic Fest (IT) (14 - 16 Aug): Leprous (midden italië exclusive :p) - Orange Goblin (y)- Saturnus - Hexvessel - Winterfylleth 🤘- Galvanizer - Pyrrhon - Replicant - Necrodeath (farewell tour) - The foreshadowing

Bekijk bijlage 12021

Baltic Open Air (DE) (21 - 23 Aug):
Bekijk bijlage 12022

Kaltenbach Open Air (DE) (21 - 23 Aug) : Lineup compleet of nee toch niet Nekrodeus is ondertussen gecancelled wegens "politischen und moralischen Gründen" dat wordt wel een trend. Gelukkig staan er nu enkel nog brave bands op de affiche

Bekijk bijlage 12023

Riverside Aarburg (CH) (23 - 24 aug): Blind Guardian
Aahhh no way dat Coldrain weer naar Europa komt! Hopen dat die Alcatraz, Dynamo of Wacken meepakken!

• Leuk
Waarderingen: johanra
Motocultor (FR) (14 - 17 Aug): geen nieuwe namen, maar wel een dagindeling en dus nog 53 bands aan te kondigen waaronder 1 headliner voor de 16e en op die dag lijkt ook de 2e grote naam nog te ontbreken.

Bekijk bijlage 12036
Da's best interessant, want dan ligt het voor de hand dat die headliner ook een band is waar Alcatraz op aan het wachten is. Laten we hopen dat het inderdaad wachten is tot het aangekondigd mag worden en niet een band die z'n tour gecanceld heeft ofzo.

Hun dagindeling is heerlijk, trouwens. Ik zou daar elke dag een aantal must sees hebben, mooi verdeeld over het weekend. Wat een line-up hebben ze daar ook zeg. Nu al, met nog zoveel namen te gaan. Jammer dat het zo bizar ver weg is.

Da's best interessant, want dan ligt het voor de hand dat die headliner ook een band is waar Alcatraz op aan het wachten is. Laten we hopen dat het inderdaad wachten is tot het aangekondigd mag worden en niet een band die z'n tour gecanceld heeft ofzo.

Hun dagindeling is heerlijk, trouwens. Ik zou daar elke dag een aantal must sees hebben, mooi verdeeld over het weekend. Wat een line-up hebben ze daar ook zeg. Nu al, met nog zoveel namen te gaan. Jammer dat het zo bizar ver weg is.
Hebben altijd wel een goede lineup, ook vorig jaar was die goed zeker gelijkwaardig aan Alcatraz maar dan met nog een extra dag. Ze hadden daar wel een paar hele nasty clashes

• Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel
Moonspell waren al aangekondigd op een Portugees festival maar zijn nu ook aangekondigd voor Prophecy Fest (11 - 13 sep) in de Balver Höhle, ze gaan daar Wolfheart volledig spelen
The Portuguese dark metal pioneers' career-defining breakthrough album "Wolfheart" will celebrate its 30th anniversary next year. "We are excited to finally play at the amazing Prophecy Fest at the Cave of Balve in Germany", front man Fernando Ribeiro writes. "Our concert will take place on September 13th, 2025 and it's going to be special as we're going to celebrate the 30 years of Wolfheart together and perform the album in its entirety and with the original order of tracks. In addition, we will be throwing in more musical gems from that period and even before. So let's make it a date and prepare to be under the spell next year. We can hardly wait!"
Before #moonspell new album (2026) the band will celebrate their
#wolfheart #30years legacy on a few selected dates
stuur maar door zou ik zeggen

Af en toe kom je nog eens een nieuw festival tegen:
Zappenduster (DE) (1-2 aug) heeft de lineup compleet: MISþIRMING 🤘 - IMPERIAL TRIUMPHANT 🤘 - INTER ARMA 🤘 - WAYFARER - WHITE WARD (y) - DÖDSRIT (y) - LOS MALES DEL MUNDO - CHAOS INVOCATION - YOTH IRIA 🤘 - NAXEN - HORRESQUE - DEATHLESS VOID - SERVANT - ONDFODT - ULTIMA NECAT - ROPE SECT
470223787_1127366609394541_5451578569814128643_n.jpg

Motocultor (FR) (14 - 17 Aug): geen nieuwe namen, maar wel een dagindeling en dus nog 53 bands aan te kondigen waaronder 1 headliner voor de 16e en op die dag lijkt ook de 2e grote naam nog te ontbreken.

Bekijk bijlage 12036
Wel ect een mooie lineup hebben ze daar in Frankrijk, bizar dat er nog zo veel bij gaat komen.
Trivium zal er zeker nog wel bij komen op de 16e gok ik?

• Leuk
Waarderingen: johanra
Aahhh no way dat Coldrain weer naar Europa komt! Hopen dat die Alcatraz, Dynamo of Wacken meepakken!
Ik haal die dus altijd door elkaar, hè?
Coldrain, Crossfaith en Crystal Lake, alle 3 Japanse metalcorebands.
Die laatste staat al op Alcatraz als ik het goed heb.
Welke is/zijn de betere/beste?

Coldrain ken ik niet, maar Crossfaith en Crystal lake wel

Crossfaith heeft veel elektronische invloeden er doorheen, en was toch wel de meest energieke opener die ik ooit gezien heb op Graspop. Om 12 uur 's middags een stuk of 4 circle pits op de mainstage, er zat zo ontzettend veel energie in dat niemand stil stond. Je zag ook gewoon de emotie en energie bij de band die zeer aanstekelijk werkte, vooral de zanger en de toetsenist hebben volgens mij in die 40 minuten niet stilgestaan. Ik was meteen goed wakker daarna.

Crystal lake heb ik nog niet live gezien, is ook een bekende band alleen stond die band geloof ik wel grotendeels bekend om hun indrukwekkende zanger Ryo Kinoshita, die in de metalcore scene misschien wel bekender is als de band zelf. Hij zit alleen helaas niet meer bij de band. (Heeft zijn eigen band opgericht, Knosis) Muzikaal is het meer traditionele zeer stevige metalcore. Ik kan je dus niet vertellen hoe sterk die live zijn, vooral met die nieuwe zanger. Ik wil ze live wel eens gaan zien op Alcatraz, als er geen vervelende clashes zijn.

Laatst bewerkt:
Coldrain ken ik niet, maar Crossfaith en Crystal lake wel

Crossfaith heeft veel elektronische invloeden er doorheen, en was toch wel de meest energieke opener die ik ooit gezien heb op Graspop. Om 12 uur 's middags een stuk of 4 circle pits op de mainstage, er zat zo ontzettend veel energie in dat niemand stil stond. Je zag ook gewoon de emotie en energie bij de band die zeer aanstekelijk werkte, vooral de zanger en de toetsenist hebben volgens mij in die 40 minuten niet stilgestaan. Ik was meteen goed wakker daarna.

Crystal lake heb ik nog niet live gezien, is ook een bekende band alleen stond die band geloof ik wel grotendeels bekend om hun indrukwekkende zanger Ryo Kinoshita, die in de metalcore scene misschien wel bekender is als de band zelf. Hij zit alleen helaas niet meer bij de band. (Heeft zijn eigen band opgericht, Knosis) Muzikaal is het meer traditionele zeer stevige metalcore. Ik kan je dus niet vertellen hoe sterk die live zijn, vooral met die nieuwe zanger. Ik wil ze live wel eens gaan zien op Alcatraz, als er geen vervelende clashes zijn.
Ik moet eerlijk bekennen. Ik was grote fan van crystal lake, waren ook fenomenaal live. Maar ze missen toch iets sinds Ryo er niet meer bij zit. Helpt ook niet dat de set nu grotendeels uit nieuw werk bestaat die mij eigenlijk niet zo veel doet.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Crossfaith is sterk zeer goed live ze eens in hun begin jaren gezien en enkele jaren geleden terug op graspop. Die zijn zo energie rijk! Ik had iemand mee die niet voor het gerne en ze niet kende die luistert ze nu nog steeds :D.

coldrain heb ik in begin nog geluisterd had iets meer hard core invloeden. maar geen idee welke muziek ze nu nog maken.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Dit jaar Crystal Lake op Graspop gaan kijken, maar zoals eerder al gezegd konden ze me niet overtuigen met hun nieuwe zanger... Na kwartier had ik genoeg gezien.

Als je de belangrijkste schakel uit een band haalt kan je dit enigzins verwachten... Kijk maar naar Thy Art Is Murder bvb.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Was dit die band met die tornado-karate-gitarist?

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
John Smith Rock (SE) (17 - 19 juli) met nieuwe namen Hypocrisy - Pretty Maids - Stratovarius - Infected Rain - Hardcore Superstar - Iotunn 🤘 - Lacrimas Profundere - Enemy Inside

470277840_18382293118100435_5453632214864767626_n.jpg
Boarstream Open AiR (DE) (18-19 jul): Funeral Pile - Cân Bardd - Finntroll (headliner)

Wacken (DE) (30 jul - 2 aug) met nieuwe namen: Annisokay - Landmvrks - Master Boot Record (y) - Avralize - Dope - Cypecore - Katatonia 🤘 - Smoke Blow - Nyktophobia - Warkings

470189596_1145799960248183_978674192366621159_n.jpg

Krach am Bach (DE) (1 -2 aug): Feedy - Elephant Tree

Summerock (IT) (22 - 24 aug) verandert de naam in Wondergate en aangezien ze toch bezig zijn gaan ze van 3 naar 13 dagen 🤔 ( 16->20 juli en 17->24 augustus).
Voor 16 juli is de eerste naam Europe. Voor 23 augustus waren eerder al aangekondigd: Stratovarius - Sonata Arctica & Rhapsody of Fire
470251206_120214163950910770_7989684170562609637_n.jpg

Users who are viewing this thread