EK Voetbal 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.509
5.351
Ook maar een topic geopend. Die Duitsers hebben wel een elftal zeg. Ik gun ze best een succes. Zowel NL als België zie ik niet als kanshebbers als ik eerlijk ben. Wat jullie?
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.496
6.296
Ook maar een topic geopend. Die Duitsers hebben wel een elftal zeg. Ik gun ze best een succes. Zowel NL als België zie ik niet als kanshebbers als ik eerlijk ben. Wat jullie?
Sinds 2000 zijn er alleen maar Zuid Europese winnaars van een EK geweest, dus het wordt wel weer eens tijd voor een Noord Europese winnaar. Dan kom ik toch ook snel op Duitsland uit, anders zit je toch weer aan Spanje/Frankrijk/Italië 😅

Edit: for the record, niks tegen Zuid Europees voetbal, gewoon voor een beetje balans en met een ;)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.736
2.415
Idd een sterk elftal de Duitsers. Als Musiala en Wirtz in vorm zitten, kunnen ze ver geraken. Al moet ik het nog maar zien tegen de stevigere landen. Want dit Schotland was nu niet bepaald een waardemeter. 😅
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.509
5.351
Idd een sterk elftal de Duitsers. Als Musiala en Wirtz in vorm zitten, kunnen ze ver geraken. Al moet ik het nog maar zien tegen de stevigere landen. Want dit Schotland was nu niet bepaald een waardemeter. 😅
Nederland had het toch lastig tegen. Ze missen alleen de absolute topspits. Havertz op zijn positie is natuurlijk geen echte afmaker, en Füllkrug vind ik ook niet echt die absolute wereldtop. Dat de en de linksback positie hebben ze bijna echt overal wereldtop staan. Het moet ze ook een beetje meezitten, maar ik zie het ook wel gebeuren. Ik denk dat het toch zal gaan tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland of Portugal
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.163
Sinds 2000 zijn er alleen maar Zuid Europese winnaars van een EK geweest, dus het wordt wel weer eens tijd voor een Noord Europese winnaar. Dan kom ik toch ook snel op Duitsland uit, anders zit je toch weer aan Spanje/Frankrijk/Italië 😅

Edit: for the record, niks tegen Zuid Europees voetbal, gewoon voor een beetje balans en met een ;)
Met wat goodwill (en volgens mijn leraar aardrijkskunde een vijfentwintigtal jaar geleden mochten we Frankrijk gewoon tot West Europa rekenen.

En als ik mijn sportieve mening ook mag delen zie ik de Duitsers eigenlijk niet heel ver komen. Ook al zullen ze zich wellicht vlot voor de knock out fase plaatsen.

Dat zie ik ons ook wel doen, als we niet gewoon groepswinnaar worden in deze poule mag je in feite al van een kleine schande spreken.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.736
2.415
Nederland had het toch lastig tegen. Ze missen alleen de absolute topspits. Havertz op zijn positie is natuurlijk geen echte afmaker, en Füllkrug vind ik ook niet echt die absolute wereldtop. Dat de en de linksback positie hebben ze bijna echt overal wereldtop staan. Het moet ze ook een beetje meezitten, maar ik zie het ook wel gebeuren. Ik denk dat het toch zal gaan tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland of Portugal
Vind ik zelf altijd lastig. Hebben idd geweldige wedstrijden gespeeld tegen Frankrijk en Nederland, maar hebben tegelijk ook erg zwakke oefenwedstrijden gespeeld. Dus vraag is welke kant het opvalt bij wedstrijden met echte inzet.

Vind Füllkrug zelf wel wat onderschat (wat een goal!), maar is idd geen top 10 spits. Soit, benieuwd naar de wedstrijden vandaag. :)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.837
3.829
Duitsland zie ik wel ver komen, kwartfinale mogelijk tegen Spanje. Om er eens een lekker cliche in te gooien "echt 50/50 en vorm van de dag".
Belgie zie ik in de kwartfinale stranden tegen Frankrijk, NL in de kf tegen Portugal.
Vind de route van Frankrijk op papier de makkelijkste dus die heb ik (net als de helft van iedereen) als winnaar
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
727
662
Lekker foutje achterin bij Italië, snelste EK doelpunt ooit.
De Albanese gokmaffia:

Confused Power Rangers GIF
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
Heerlijk EK is het tot nu toe! Was er in de weken voorafgaand aan het toernooi niet echt mee bezig. Maar nu het eenmaal zover is, kijk ik toch weer elke wedstrijd. En ik heb me nog geen moment verveeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en Novis95

1880

Randprogramma
2 jul 2022
112
121
Duitsland zie ik wel ver komen, kwartfinale mogelijk tegen Spanje. Om er eens een lekker cliche in te gooien "echt 50/50 en vorm van de dag".
Belgie zie ik in de kwartfinale stranden tegen Frankrijk, NL in de kf tegen Portugal.
Vind de route van Frankrijk op papier de makkelijkste dus die heb ik (net als de helft van iedereen) als winnaar
Ik zie Duitsland als grote kanshebber om het toernooi te winnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken