Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.850
8.846
ik vermoed eigenlijk within temptation ipv faith no more of korn verder prima. nu even wachten op de bevestiging :ROFLMAO:
Ik verwacht Within Temptation op Alcatraz

Korn durf ik mijn geld wel op in te zetten dat die komen, dat is in mijn ogen wel een zekerheid net als maiden/slipknot. De insider die vorig jaar de headliners van Download juist had heeft Korn als Download headliner genoemd, en ze zijn ook een gerucht voor RaR/RiP. Is toch geen band die Graspop overslaat als ze in de buurt zijn.

Faith no more is wel een beetje een vraagteken ja. Volgens @jimmywe zit er weer leven in de band maar dan is het nog de vraag of ze werchter of graspop doen of beiden (als die info nog up to date is, is al een tijdje terug)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
143
156
Heb het niet opgezocht van de postcorona edities. Heb het wel ooit opgezocht voor de 2023 editie. Iemand anders heeft t wel recentelijk voor postcorona opgezocht en gepost, maar geen idee wie en wanneer. Maar tweede helft oktober / eerste helft november is wel een beetje de richtlijn.
2023 was het half november(dacht 11 november) en binnen 2 weken waren alle headliners er.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.707
9.072
Ik was er eigenlijk wel zeker van dat de Graspop organisatie fan was van Disturbed op basis van de bio die ze hadden voor de 2020 editie (waar ze direct op herhaling terug zouden komen). Heb net geprobeerd het terug te vinden de zoekfunctie in de hoop dat iemand de tekst gewoon copy paste naar het forum had gedaan, maar puur op basis van een zoekopdracht "disturbed" kwam ik niet verder dan de onderstaande quote van Loek, waaruit in ieder geval blijkt dat er daadwerkelijk iets in die biotekst heeft gestaan wat opvallend was.

Met dan in 2023 de plaats op de poster tussen Machine Head en Gojira (al kan dat ook gewoon zijn omdat MH pas laat in beeld kwam en Disturbed toen al die positie toegewezen kreeg op de poster?), kan het niet missen dat Disturbed met zo'n Sickness tour (minimaal) North headliner wordt.

Bijvoorbeeld Disturbed was de organisatie zeer tevreden en die werden dan ook voor 2020 direct weer geboekt.In de text over Disturbed voor 2020 is duideljk te lezen dat de organisatie hun als potentieel headliner materiaal zag. Maar nu ze de hele tour gecanceld worden is de vraag of ze in 2023 of 2024 nog steeds die status zullen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.171
5.577
Ik was er eigenlijk wel zeker van dat de Graspop organisatie fan was van Disturbed op basis van de bio die ze hadden voor de 2020 editie (waar ze direct op herhaling terug zouden komen). Heb net geprobeerd het terug te vinden de zoekfunctie in de hoop dat iemand de tekst gewoon copy paste naar het forum had gedaan, maar puur op basis van een zoekopdracht "disturbed" kwam ik niet verder dan de onderstaande quote van Loek, waaruit in ieder geval blijkt dat er daadwerkelijk iets in die biotekst heeft gestaan wat opvallend was.

Met dan in 2023 de plaats op de poster tussen Machine Head en Gojira (al kan dat ook gewoon zijn omdat MH pas laat in beeld kwam en Disturbed toen al die positie toegewezen kreeg op de poster?), kan het niet missen dat Disturbed met zo'n Sickness tour (minimaal) North headliner wordt.
Als je als organisatie een band (zeker van die grootte) op herhaling boekt dan proberen ze dat altijd wel wat goed te praten. Bij de aankondiging door RW van RHCP die op herhaling kwamen, was dit net hetzelfde.

Ze gaan in ieder geval niet zeggen: bij gebrek aan grote bands hebben we deze mannen dan maar weer opgetrommeld
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
89
111
Ik verwacht Within Temptation op Alcatraz

Korn durf ik mijn geld wel op in te zetten dat die komen, dat is in mijn ogen wel een zekerheid net als maiden/slipknot. De insider die vorig jaar de headliners van Download juist had heeft Korn als Download headliner genoemd, en ze zijn ook een gerucht voor RaR/RiP. Is toch geen band die Graspop overslaat als ze in de buurt zijn.

Faith no more is wel een beetje een vraagteken ja. Volgens @jimmywe zit er weer leven in de band maar dan is het nog de vraag of ze werchter of graspop doen of beiden (als die info nog up to date is, is al een tijdje terug)
Ik hoop within temptation op alcatraz. Ben ik op verlof
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.850
8.846
Ik was er eigenlijk wel zeker van dat de Graspop organisatie fan was van Disturbed op basis van de bio die ze hadden voor de 2020 editie (waar ze direct op herhaling terug zouden komen). Heb net geprobeerd het terug te vinden de zoekfunctie in de hoop dat iemand de tekst gewoon copy paste naar het forum had gedaan, maar puur op basis van een zoekopdracht "disturbed" kwam ik niet verder dan de onderstaande quote van Loek, waaruit in ieder geval blijkt dat er daadwerkelijk iets in die biotekst heeft gestaan wat opvallend was.

Met dan in 2023 de plaats op de poster tussen Machine Head en Gojira (al kan dat ook gewoon zijn omdat MH pas laat in beeld kwam en Disturbed toen al die positie toegewezen kreeg op de poster?), kan het niet missen dat Disturbed met zo'n Sickness tour (minimaal) North headliner wordt.
Er stond wel iets in de bio in de trend van dat disturbed één van de headliners van de toekomst is. Ze stonden er echter daarna niet als headliner. Disturbed lijkt me zo'n band die prima overal van south head tot sub kan staan afhankelijk van hoe sterk de dag is.

Een beetje zoals FFDP in 2022 in een tripple cohead constructie als sub stond en in 2024 op een zwakke dag ineens bovenaan de dag stond.

Overigens met Disturbed met een down with the sickness setlist naast bands slipknot en korn is voor de nu metal fans wel een mooi vooruitzicht
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
402
709
fuck fuck

ik krijg helemaal stuiptrekking serieus

zoek live materiaal / concert van Faith no More van de afgelopen 5 jaar....

probeer en zeg me wat je merkt en vind
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
527
565
Evanescence en Within Temptation erbij, leuk festival!
System Of A Down, Slipknot, Linkin Park, Within Temptation (is dan de vreemde eend in de bijt), Limp Bizkit, Korn, Evanescene. Het zou eerder een nu-metalfeest worden.

Zet dan de Clawfinger, Skindred, Papa Roach, Mudvayne, Adema, Ill Nino en HED PE er ook maar bij.
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.785
3.555
System Of A Down, Slipknot, Linkin Park, Within Temptation (is dan de vreemde eend in de bijt), Limp Bizkit, Korn, Evanescene. Het zou eerder een nu-metalfeest worden.

Zet dan de Clawfinger, Skindred, Papa Roach, Mudavayne, Adema, Ill Nino en HED PE er ook maar bij.
Grappig dat je Ill Nino in je opsomming meeneemt. Die ben ik in Sittard nog eens in het café tegengekomen. Heb overigens nog nooit een show van ze gezien, dus eens zou de eerste keer moeten worden.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
89
111
fuck fuck

ik krijg helemaal stuiptrekking serieus

zoek live materiaal / concert van Faith no More van de afgelopen 5 jaar....

probeer en zeg me wat je merkt en vind
Dat gaat niet lukken 2015 o.a. Graspop in witte kostuums en een bloemenweide als decor is het laatste
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.409
1.488
System Of A Down, Slipknot, Linkin Park, Within Temptation (is dan de vreemde eend in de bijt), Limp Bizkit, Korn, Evanescene. Het zou eerder een nu-metalfeest worden.

Zet dan de Clawfinger, Skindred, Papa Roach, Mudvayne, Adema, Ill Nino en HED PE er ook maar bij.
Papa Roach is al aangekondigd op Wacken dus is meer waarschijnlijk dat die touren in Europa in het tweede deel van de zomer
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.707
9.072
System Of A Down, Slipknot, Linkin Park, Within Temptation (is dan de vreemde eend in de bijt), Limp Bizkit, Korn, Evanescene. Het zou eerder een nu-metalfeest worden.

Zet dan de Clawfinger, Skindred, Papa Roach, Mudvayne, Adema, Ill Nino en HED PE er ook maar bij.

Ik zat vooral te denken aan die 2003 vermelding, niet zo zeer de nu-metal. In dat geval is Within Temptation inderdaad wat vreemd

Ik begin een beetje te vrezen voor alweer een terugkeer van Halford & Co.

Nadat ze er gewoon dit jaar ook al stonden meteen weer op herhaling? Of doel je dan meer op KK's Priest?
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
231
370
Als er iemand op herhaling komt verwacht ik eerlijk gezegd dat het electric callboy gaat zijn, en dan dit keer mogelijk als sub of zelfs north headliner
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
354
525
Als er iemand op herhaling komt verwacht ik eerlijk gezegd dat het electric callboy gaat zijn, en dan dit keer mogelijk als sub of zelfs north headliner
Ik zou juist denken van niet, gezien die hun overvloedige aanwezigheid de laatste tijd.
Als ze keuze hebben (die lijkt er te zijn) gaan ze toch gewoon voor iets anders?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.185
1.485
als er 1 op herhaling mag komen is het kamelot ! wat een show gisteren in utrecht ! afsluiter marquee
Ik ga ze zien in de trix in Antwerpen. Kijke r erg naar uit met ad infinitum en de 2 andere te ontdekken bands. Hopelijk hebben ze toch wat kleinere pyro's of productie in de trix. Weet niet of dat ooit al gebeurd is. Wel jammer dat ze under grey skies niet spelen. Maar goede muziek gegarandeerd. Als man moet ik ook zeggen de knapste man en knapste vrouw in de metal samen op het podium.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken