Graspop Metal Meeting 2025

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
480
454
Ik vind persoonlijk Foo Fighters of Queens of the Stone Age helemaal niks voor Graspop.
Zijn leuke rockbandjes, maar in mijn beleving geen echte hardrock, laat staan metal.

Green Day zou ik nog net kunnen aanvaarden omdat er op Graspop ook regelmatig wel wat punk te vinden is.
Nu is het punkgehalte van Green Day dezer dagen absoluut niet meer wat het geweest is, maar daar is nog een link naar GMM te vinden.
Ik vind toch dat je zeker de Queens wel een beetje te kakken zet hier. Ik denk dat het steviger kan zijn dan andere bands die er staan.

In jouw vergelijking met Green Day vind ik het juist andersom. Greenday vind ik vergeleken met QOTSA juist een garagebandje wat er niet uit knalt. Punk, ja. Stevig; nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Ik vind toch dat je zeker de Queens wel een beetje te kakken zet hier. Ik denk dat het steviger kan zijn dan andere bands die er staan.

In jouw vergelijking met Green Day vind ik het juist andersom. Greenday vind ik vergeleken met QOTSA juist een garagebandje wat er niet uit knalt. Punk, ja. Stevig; nee.
QOTSA is een grensgeval, rest ook duidelijke nee voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en ChrisV

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
422
625
Weet je dit of gok je dit? Ik geloof er zelf weinig van. Die lui verkopen stadions en een van de grootste hedendaagse rockbands. Met de manier waarop de gages de laatste jaren stegen kan ik me 1 miljoen echt niet voorstellen.
It’s my guess right now because dont think that Nova Rock can pay more than that and they were booked for 2020 & 2022.

And also I have info that they played in 2019 in Croatia two shows for 250/300k per show. Okay, that was amazing location so probably Dave said, who cares about money, we need to play there.

Right now they are selling stadiums, price is higher, but they dont cost 3-4 million like GNR, Rammstein, Metallica…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
140
192
Deftones is helaas zo'n beetje de enige grote nu metal bands die me niet zo veel doet.
Ze hebben een progressiever geluid dan de meeste numetalbands. Ik heb daar ook niks mee.

https://en.wikipedia.org/wiki/Journey_(band)
Ik weet smaken verschillen maar dit is een million selling band...en nog steeds volle stadions.
Ik denk mainstage GGM waardig... maar smaken verschillen.
Stadions voornamelijk in de US. In Belgie en Nederland staan ze in zalen van 6000 en die krijgen ze niet vol.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
505
542
Gojira is zo klein dat ze gewoon een openingsact voor de olympische spelen waren met honderden miljoenen kijkers. Dat gaan Slipknot, Sabaton en Volbeat ze zeker niet nadoen. Gojira is een headliner die we zeker nog wel een paar keer op Graspop terug gaan zien. Gelukkig wel🤘😀
Wat een onzinnige vergelijking. Een Franse band staat in Frankrijk..vreemd inderdaad.
Zou hetzelfde zijn als Delain de opening zou doen in Nederland. Dan zijn er ook miljoenen kijkers, maar dat maakt het geen grote naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
362
744
Ze hebben een progressiever geluid dan de meeste numetalbands. Ik heb daar ook niks mee.


Stadions voornamelijk in de US. In Belgie en Nederland staan ze in zalen van 6000 en die krijgen ze niet vol.

Welke zalen in de lage landen hebben die de voorbije 10/15 jaren niet vol gekregen?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
Wat maakt een grote naam voor een festival? De ticketverkoop en opkomst bij die headliner, vrijdag was uitverkocht en het was erg druk bij Gojira, zelfs drukker dan bij de echte headliner die dag (Machine Head) (of dan bij GNR na 3 nummers, of dan bij de afsluiter van dat weekend)
Sindsdien nog eens een optreden op de OS, die door metalfans als niet-metalfans zeer werd gesmaakt -> nog wat extra fans.
Je zult dus maar gwn eens moeten accepteren Pietje, dat ondanks dat jij het niet zo tof vindt, het gwn duidelijk een headliner is. Misschien ook eens mee leren leven dat het niet eeuwig dat handjevol "echte metalheadliners" zoals Iron Maiden zijn, die de affiche zullen dragen.
Niemand heeft trouwens gezegd dat IM geen headliner is, of een slechte boeking. Enkel dat ze die zelf niet echt meer moeten zien voor de zoveelste keer. Echt spannend zijn die shows nu eenmaal niet voor iedereen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.822
Welke zalen in de lage landen hebben die de voorbije 10/15 jaren niet vol gekregen?

Als dit over Journey nog gaat, de afgelopen 15 jaar hebben ze 1x in de HMH gestaan, een goede 15 jaar geleden. In 2011 nog een keer Bospop en beide keren in Nederland had België Graspop als plek waar ze speelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
362
744
Als dit over Journey nog gaat, de afgelopen 15 jaar hebben ze 1x in de HMH gestaan, een goede 15 jaar geleden. In 2011 nog een keer Bospop en beide keren in Nederland had België Graspop als plek waar ze speelden.

Ja, dat bedoel ik dan ook. Ze hebben, binnen een relevant tijdskader, gewoon niet eens in zalen gespeeld in België of Nederland. Er zijn argumenten tegen Journey te bedenken, maar dat ze hier niet eens zalen vol krijgen is er toch geen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.822
Ja, dat bedoel ik dan ook. Ze hebben, binnen een relevant tijdskader, gewoon niet eens in zalen gespeeld in België of Nederland. Er zijn argumenten tegen Journey te bedenken, maar dat ze hier niet eens zalen vol krijgen is er toch geen.

Journey zal er ook wel niet als headliner staan, maar voor de rest zullen ze er gewoon staan als ze naar Europa komen met een echte tour in plaats van alleen een paar Scandinavische data
 

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
256
564
Gages kunnen best hoog zijn.
Ik weet van U2 dat alle bandleden per show 1mil opstrijken (er zitten er 4 in de band).
Verbaast me niets als een FF dus boven een mil vraagt.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.374
1.454
Veel mensen zijn tegen The Prodigy als headliner op de mainstages. Als headliner voor de marquee zien deze mensen het wel zitten, maar iedereen wet dat de marquee te klein is voor die band. Dat is wat ik hier al duidelijk gelezen heb.


Ik moet zeggen, ik deel die mening ook wel min of meer


Nu vraag ik mij van diezelfde mensen af hoe ze bv tegen dit zouden staan?


21 h 00 - 23 h 00: Iron Maiden (south)
23 h 10 - 00 h 25: Powerwolf (north)
00 h 35 - 01 h 45: The Prodigy (south)


Want ik zelf zou zoiets wel beter zien zitten, omdat er dan niet echt een "headlineslot verloren gaat. Dat is ook het "handige" (hoewel, ik zie Maiden liever in het donker maar oké) aan het feit dat Iron Maiden altijd zo vroeg wil spelen. Maar ben eens benieuwd hoe anderen daarover denken?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
339
710
Ik zie dat hier mensen nog twijfelen over Gojira als headliner waardig zijn... waar was je de afgelopen 10 jaar?

Verder nog niet veel harde nieuwe geruchten? Iron Maiden lijkt wel behoorlijk af te vallen, Manowar moeten we niet willen denk ik (alhoewel het wel grappig zou zijn), alles van vorig jaar aub NEE (geen herhalingen please) en Metallica weten we ondertussen dat die gewoon dikke vette vieze haat aan Graspop lijken te hebben.

Ben benieuwd, want de spoeling lijkt ondertussen toch weer behoorlijk dun.

Correctie: Maiden zou nog kunnen op de donderdag of vrijdag, maar ik verwacht het eigenlijk niet vanwege afstand en tijd. Er zit nu elke keer een paar dagen tussen voor opbouwen en rust. De heren zijn ook behoorlijk oud nu dus ik verwacht geen back-to-back getour meer van ze.
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.173
1.471
Ik heb enkel de laatste posts even geskipt, maar over die oude of niet oudere headliners discussie (gojira is trouwens ook al even bezig.) Persoonlijk ben ik van van de nieuwere headliners. Maar maar nieuwere headliners alleen ga je niet uitverkopen. Met oudere headliners alleen ga je ook niet uitverkopen. Dat zal altijd zo blijven. Er zal een tijd zijn dat we zeggen: Oh volbeat, slipknot en sabaton zijn oude headliners. En dan zijn mss bands als sleep token nieuwe headliners. Of wie weet wordt sleep token ooit een oude headliner. Als ik 70 ben.
samengevat: Voor ieder wat wils.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken