Dag 2 ReS, meer festivalgevoel gevoeld ondanks dat de dag pas laat start. Morgen meer gebruik van maken en de stad in voor het festival begint. The Last Dinner Party speelde een kortere set op DTRH waardoor die minder inkakte. Juist het "inkakken" vond ik de vorige keer fijn, toen speelden ze een paar goede nummers. Volgens mij vond ik Mirror toendertijd een Kate Bush achtig goed nummer. Maar goed, nu was het meer knallen, iets minder jolig en kregen ze een groter deel van het publiek mee. Dead Poet Society was wel aardig, niet bijzonder. Kasabian had ik nog nooit gezien. Best geinig, wel een beetje te cheesy. Hoogtepunt van de dag was toch echt wel Gossip. Leuk, vrolijk, dansen, sfeer, goed bij stem. Stukje Nirvana gedaan, grapje door te doen alsof ze Not Like Us instarten ipv Heavy Cross, eindigen in het publiek terwijl het optreden al is afgelopen en daarom terug lopend acapella Franse chansons zingen. Heel sterk. Ook het hele optreden een gebarentolk op de schermen die linksvoor meedeed. Opmerkelijk, maar goed!
Maneskin als headliner had ik echt totaal geen zin in en de verwachtingen lagen laag. Maar ze overrompelden. Eerste uur was echt heel sterk en toen dacht ik dat ze echt op de goede spot stonden. Hits, afwisseling, stukje goede jam, charisma, ze deden niks onder voor de rock headliners die we kennen. En toen kakte het in. Het werd uitgerekt, er kwamen slechte nummers en I wanne be your slave voor de tweede maal. Zelden een show met zulke verschillende gezichten gezien. Als ze dat niveau van het eerste uur kunnen halen tot anderhalf met een goede plaat na de pauze, zie ik ze wel als volwaardige nieuwe rock headliner