Ik ben naar … geweest en het was …

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Ik wou hier ook wat woorden neerpennen maar je hebt het al goed samengevat Sandow!

Voorprogramma was inderdaad echt heel wholesome en met momenten zelfs magisch. Een oude, liefdevolle man die moeilijk te been en duidelijk geëmotioneerd was op het einde, de leuke interacties met de leden van Big Thief, Lenker die nog een extra liedje wilt spelen, het publiek dat al uit z'n dak ging, heel memorabel.

Eerste keer Big Thief verder voor mij. Inderdaad best een gewaagde zet om zo'n set te spelen met meer dan de helft onuitgebracht materiaal. Gelukkig belooft dat materiaal veel goeds voor het nieuwe album, vond maar 1 nummer tegenvallen maar al de rest paste perfect in de set. Ik vond alle uitvoeringen echt prachtig.

Had op voorhand nog twijfels om te gaan maar geen spijt dat ik alsnog ben afgezakt naar het OLT. Komt toch wel makkelijk in de top 10 van het jaar voor mij. Opvallend goed publiek ook inderdaad in vergelijking met wat je normaal tegenkomt in het OLT.
Eens. Was een memorabele avond.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.576
4.678
Raar zeg. Yves Tumor is toch wel een van de weinige artiesten tegenwoordig die je een "rockster" mag noemen. Hij/zij/hen verdient beter.
Zomershows in zalen zijn lastig, zeker door de week. Explosions in the Sky verkocht ook heel matige tijdens hun zaalshows afgelopen weken.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: fred alweer..

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
281
252
Over zomershows gesproken, het was bij Yves wel echt heerlijk koel vergeleken met Show Me The Body + MSPAINT gisteren in Ekko. Echt respect hoor als je binnen in die hitte moet spelen en om dan ook gewoon alles te geven. Hoe absurd veel zweet ik wel niet bij de zanger van SMTB van zijn hoofd zag druipen af en toe haha. Maar ook de zaal die gewoon tekeer ging in die warmte. Hele toffe show wel! Eerste keer dat ik ze heb gezien maar ik vond ze wel boven zichzelf uit stijgen live.
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Een volle Ekko in de hitte is echt niet te doen inderdaad. Twee jaar terug had de zanger van Protomartyr veel weg van een smeltende ijsklont, onderbrak de show toen nog met een betoog over een geweldige Amerikaanse uitvinding: de airco.

Wat zomershows betreft: gister the Haunted Youth in een (meer dan) uitverkochte Helling. Het kan dus wel. Te druk voor het comfort, maar wel een ijzersterke show.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en Lion

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.151
3.061
Gisteren afgezakt naar de Franse ardennen voor de donderdag van Cabaret Vert. Het feit dat ik ná het afzeggen van Qotsa mijn ticket heb geboekt, ondanks dat ze geen vervanging hebben kunnen regelen, onderstreept wat mij betreft hoe sterk deze dag was.

Als eerste kwam ik uit bij !Ayya! beetje proggy, beetje sferisch. Erg lekker om erin te komen. 7/10

Daarna door naar Destroy boys. Vergelijkbaar met Amyl & the sniffers. Maar dan voelde het nog wat meer gimmicky en een beetje geforceerd aan. 5.5/10

Voordat het optreden voorbij was, ben ik richting de stage gelopen waar Blondshell ging spelen. Prachtig optreden en op dat moment precies waar ik behoefte aan had. 7,5/10

'Helaas' eerder weggegaan voor een plekje bij PJ Harvey, waar ik op zoek ging naar revanche voor BKS, waar ik geen fijne plek had en er niet in geraakte. Dit was een zeer overtuigende goedmaker. Wel enkele praters, waar ik me gelukkig goed overheen kon zetten en uiteindelijk speelt zij elke prater toch wel stil. The desperate kingdom of love. Wauw. 9/10

Een bijna manische moodswitch stond me te wachten toen ik naar Resolve ben gelopen. Normaal hou ik helemaal niet van metalcore, maar dit was spot on. Al had ik het na een halfuurtje wel gezien. 7/10

Inmiddels was het tijd voor mijn headliner, Fontaines dc. Het was mijn ontgroening en pfoeh wat waren ze goed en wat staan die nieuwe nummers al als een huis. Ik ga er verder geen woorden meer aan verspillen. 9/10

Daarna Teddy Swims en Macklemore achtereenvolgens gevolgd. Beide niet zo heel spannend. Teddy Swims heeft nog wel wat fris, dus die krijgt een 6,5/10. Macklemore is cheesy, voorspelbaar en makkelijk. Wel leuk om de hitjes voorbij te horen komen. Net een voldoende 5.5/10.

Op mijn laatste benen ging ik naar misschien wel de meest intense act van de dag. Druk was het allang niet meer, waardoor Slift het met een klein publiek moest doen. Technisch heel goed en wat een overdonderende geluidsmuur. Het publiek leek al wat lamgeslagen, omdat dit optreden pas om 1.45 begon, maar dat maakte het niet minder goed. Graag nog eens in een tent of in een zaaltje. 8/10.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
336
469
Over zomershows gesproken, het was bij Yves wel echt heerlijk koel vergeleken met Show Me The Body + MSPAINT gisteren in Ekko. Echt respect hoor als je binnen in die hitte moet spelen en om dan ook gewoon alles te geven. Hoe absurd veel zweet ik wel niet bij de zanger van SMTB van zijn hoofd zag druipen af en toe haha. Maar ook de zaal die gewoon tekeer ging in die warmte. Hele toffe show wel! Eerste keer dat ik ze heb gezien maar ik vond ze wel boven zichzelf uit stijgen live.
Zelfs na renovaties blijft ekko een zweet hut maar inderdaad was smtb geweldig en heb ik ongeveer 5 kilo eraf gezweet. Heb zelf een stuk minder met mspaint en het kwam niet in de buurt van body maar ook prima


Ik was vanochtend een van de 'idioten' die om 5.45 sochtends Emma Ruth rundle in Antwerpen ging kijken. Rivierenhof blijft een prachtige locatie zeker met de opkomende zon wat perfect past bij Rundle's muziek. Zoals altijd een geweldige show met een verassende setlist; heel veel some heavy ocean waar dit de semi 10 jarige tour voor blijkt te zijn. Veel anwb mensen in publiek wat verassend is tussen het verwachtte metal publiek. Daarna nog een rond park gelopen wat ook prachtig was
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
556
357
Van het weekend naar de ABBA Arena geweest in Londen! Stond al een tijdje op mijn Bucketlist en als ABBA liefhebber wil je het toch een keertje gezien hebben!

Er is al veel gezegd en geschreven over de show! De show is al bijna 2,5 jaar aan de gang en zal nog wel even een tijdje doorgaan! Vanaf moment één is het 1 groot feest met bijna allemaal klassiekers en 2 nieuwe nummers! De live band maakt het allemaal een stuk realistischer en de effecten maakte het helemaal af!
Ik heb in elk geval genoten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.614
7.300
Eerste dag Rock en Seine zit erop, alhoewel het niet als een echte festivaldag voelde maar meer als een los Lana Del Rey concert. Vooraf een beetje huiverig wegens de live reputatie, maar het was steengoed. Goed bij stem, had er zin in, mooi optreden. Jammer dat A&W niet de volledige versie was en wel meer nummers gekort werden. Als je 26 min te laat begint moet je trouwens op het laatst niet zeggen even kijken of ik nog wel door mag van de mensen hier en daardoor publieke druk op ze leggen. Gelukkig (voor haarzelf, het publiek, de bak ellende die de organisatie onterecht had gehad en een evt relletje) mocht het door. Ik ben lekker weg gezwijmeld, mooi om deze artiest live te zien!

Maar dat publiek joh. Gegil, telefoontjes de hele tijd, meer dan 20x iemand flauwgevallen. Het heeft wat dat fanatisme, maar ook weer niet. Ik heb het dan liever zoals bij Taylor Swift, daar vond ik het in vergelijking veel minder storend voor mijzelf, maar miss komt dat ook wel door mijn zitplek toen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.351
3.375
Eerste dag Rock en Seine zit erop, alhoewel het niet als een echte festivaldag voelde maar meer als een los Lana Del Rey concert. Vooraf een beetje huiverig wegens de live reputatie, maar het was steengoed. Goed bij stem, had er zin in, mooi optreden. Jammer dat A&W niet de volledige versie was en wel meer nummers gekort werden. Als je 26 min te laat begint moet je trouwens op het laatst niet zeggen even kijken of ik nog wel door mag van de mensen hier en daardoor publieke druk op ze leggen. Gelukkig (voor haarzelf, het publiek, de bak ellende die de organisatie onterecht had gehad en een evt relletje) mocht het door. Ik ben lekker weg gezwijmeld, mooi om deze artiest live te zien!

Maar dat publiek joh. Gegil, telefoontjes de hele tijd, meer dan 20x iemand flauwgevallen. Het heeft wat dat fanatisme, maar ook weer niet. Ik heb het dan liever zoals bij Taylor Swift, daar vond ik het in vergelijking veel minder storend voor mijzelf, maar miss komt dat ook wel door mijn zitplek toen.
Fijn dat Lana niet teleurstelde! Die huidige tour setup zit toch goed in elkaar en wanneer ze effectief haar volledige set kan spelen, levert dat toch wel memorabele avonden op.

Om even in te pikken op je laatste punt: ik had dezelfde ervaring bij Taylor Swift dit weekend en dat was dan nog in het voorvak. Ik had me op het ergste voorbereid (met het publiek bij Olivia Rodrigo eerder dit jaar in mijn achterhoofd) maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Veel telefoontjes in de lucht en veel mensen die lekker meezingen, maar eigenlijk totaal geen gekrijs en geduw. Wij zijn vrij dicht bij het podium geraakt en hadden daar steeds voldoende ruimte om te bewegen met heel relaxte mensen rondom ons. Heel positieve meevaller op dat vlak, had het veel fanatieker verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.614
7.300
Dag 2 ReS, meer festivalgevoel gevoeld ondanks dat de dag pas laat start. Morgen meer gebruik van maken en de stad in voor het festival begint. The Last Dinner Party speelde een kortere set op DTRH waardoor die minder inkakte. Juist het "inkakken" vond ik de vorige keer fijn, toen speelden ze een paar goede nummers. Volgens mij vond ik Mirror toendertijd een Kate Bush achtig goed nummer. Maar goed, nu was het meer knallen, iets minder jolig en kregen ze een groter deel van het publiek mee. Dead Poet Society was wel aardig, niet bijzonder. Kasabian had ik nog nooit gezien. Best geinig, wel een beetje te cheesy. Hoogtepunt van de dag was toch echt wel Gossip. Leuk, vrolijk, dansen, sfeer, goed bij stem. Stukje Nirvana gedaan, grapje door te doen alsof ze Not Like Us instarten ipv Heavy Cross, eindigen in het publiek terwijl het optreden al is afgelopen en daarom terug lopend acapella Franse chansons zingen. Heel sterk. Ook het hele optreden een gebarentolk op de schermen die linksvoor meedeed. Opmerkelijk, maar goed!

Maneskin als headliner had ik echt totaal geen zin in en de verwachtingen lagen laag. Maar ze overrompelden. Eerste uur was echt heel sterk en toen dacht ik dat ze echt op de goede spot stonden. Hits, afwisseling, stukje goede jam, charisma, ze deden niks onder voor de rock headliners die we kennen. En toen kakte het in. Het werd uitgerekt, er kwamen slechte nummers en I wanne be your slave voor de tweede maal. Zelden een show met zulke verschillende gezichten gezien. Als ze dat niveau van het eerste uur kunnen halen tot anderhalf met een goede plaat na de pauze, zie ik ze wel als volwaardige nieuwe rock headliner
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
957
665
Om even in te pikken op je laatste punt: ik had dezelfde ervaring bij Taylor Swift dit weekend en dat was dan nog in het voorvak. Ik had me op het ergste voorbereid (met het publiek bij Olivia Rodrigo eerder dit jaar in mijn achterhoofd) maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Veel telefoontjes in de lucht en veel mensen die lekker meezingen, maar eigenlijk totaal geen gekrijs en geduw. Wij zijn vrij dicht bij het podium geraakt en hadden daar steeds voldoende ruimte om te bewegen met heel relaxte mensen rondom ons. Heel positieve meevaller op dat vlak, had het veel fanatieker verwacht.
Heb twee keer in het voorvak gestaan bij Taylor Swift en dezelfde ervaring. Denk sowieso dat het vooral komt doordat er niet één plek is waarop iedereen gefocust is (gewoonlijk midden op het podium dat zich helemaal vooraan bevindt). Wel opvallend: bij de tweede keer waren er twee keer Amerikanen die aan het klagen waren dat ik hen klemdrukte, waarbij ikzelf echt geen idee had wat ze bedoelden omdat er echt letterlijk nog een persoon tussen mij en hun in had kunnen staan. Misschien beleef je zo'n concert staand op een andere manier wanneer je gewoonlijk zitplaatsen gewend bent.

Wat ik ook opvallend vond: afgelopen weekend had ik zitplaatsen en zag ik van boven dat er in het midden van het achtervak een looppad over de hele breedte was gecreëerd met alleen strepen op de grond, dus zonder hek, en dat dat gewoon continu intact bleef.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.614
7.300
Dag 3 en 4, waanzinnige shows gezien van Soulwax en Massive Attack. Bij die eerste en mooie plek vooraan. Het eerste gedeelte helemaal erin gezogen en lekker gedanst. Tweede gedeelte vol met onbekenden dagen wat uiteindelijk in een grote pit uitliep. Heerlijk. Massive Attack was muzikaal heel sterk, echt super. Dan met de visuals erbij wordt het een soort film. Veel was in het Frans, dus krijg niet alles precies mee maar snap de boodschap en rode draad wel natuurlijk. Ondanks dat ik er zelf hier en daar anders over kijk versterkte de muziek en het visuele elkaar mooi. Machtige show.

Ook nog speciale vermeldingen voor
Sampha, mooie show, ditto muziek.
Fred Again.. kwam ik na Soulwax echt totaal niet in maar het publiek at uit zijn hand.
Nation of language, muzikaal heel sterk, komen sympathiek over. Ze missen nog het wat body als band zijnde, maar dat gaat goed komen. De technische problemen door de regen maakte ze nog sympathieker.
Kae Tempest, sterk maar ik trek deze muziek niet te lang. Wel een heel indrukwekkend eerste halfuur.

Op naar de laatste en mooiste dag. LCD Soundsystem, pj Harvey, Roisin Murphy, Saho de Zagazan, Yves tumor (en dan nog bedenken dat hier the Smile bij stond)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.983
4.053
Dag 3 en 4, waanzinnige shows gezien van Soulwax en Massive Attack. Bij die eerste en mooie plek vooraan. Het eerste gedeelte helemaal erin gezogen en lekker gedanst. Tweede gedeelte vol met onbekenden dagen wat uiteindelijk in een grote pit uitliep. Heerlijk. Massive Attack was muzikaal heel sterk, echt super. Dan met de visuals erbij wordt het een soort film. Veel was in het Frans, dus krijg niet alles precies mee maar snap de boodschap en rode draad wel natuurlijk. Ondanks dat ik er zelf hier en daar anders over kijk versterkte de muziek en het visuele elkaar mooi. Machtige show.

Ook nog speciale vermeldingen voor
Sampha, mooie show, ditto muziek.
Fred Again.. kwam ik na Soulwax echt totaal niet in maar het publiek at uit zijn hand.
Nation of language, muzikaal heel sterk, komen sympathiek over. Ze missen nog het wat body als band zijnde, maar dat gaat goed komen. De technische problemen door de regen maakte ze nog sympathieker.
Kae Tempest, sterk maar ik trek deze muziek niet te lang. Wel een heel indrukwekkend eerste halfuur.

Op naar de laatste en mooiste dag. LCD Soundsystem, pj Harvey, Roisin Murphy, Saho de Zagazan, Yves tumor (en dan nog bedenken dat hier the Smile bij stond)
Die laatste dag was ik graag bij geweest, maar had al wat anders staan.
Enjoy!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
123
134
Naar Loose Ends geweest in Beton-T in Utrecht. Was mijn eerste keer. Leuk klein festival met een geweldige line-up wat mij betreft. Wel veel geklets tijdens de optredens, waar ik ook ging staan. Tips voor de organisatie: weet niet of het mogelijk is, maar ik zou de backstage recht tegenover de frontstage plaatsen. Nu was het soms geen doorkomen aan naar de foodtrucks en vice versa. En misschien 1 foodtruckje meer. Er stonden nu wel heel lange rijen.

Maar goed, de muziek:
Geo: Wat een heerlijk bandje is dat zeg! Lekker creatief met postpunk en een top zanger. Debuutalbum Out Of Body ligt ook lekker in het gehoor.
Parker Fans: Op het laatst opgeroepen ter vervanging van Bowl. Ik hoor er lyrische verhelen over, maar het kon mij niet echt bekoren.
Texoprint: Ik zag ze ooi als Kalaallit Nunaat op Left of the Dial, maar wat zijn ze gegroeid. Wat een ijzersterk optreden van de band. Heerlijke noiserock.
Knives: Op basis van wat ik op Spotify had beluisterd had ik hier hoge verwachtingen van, maar het viel mij behoorlijk tegen.
Hiqpy: Een tijd geleden op deze band getipt door mijn zoon, en nu eindelijk kunnen bekijken. Een terechte tip! Wat een lekkere band. Wat heeft de zangeres een strot zeg. Heerlijke muziek.
The Psychotic Monks: Eerder dit jaar al op V11 gezien en toen al onder de indruk. Heerlijke combi van elektronica en noise. Nu ook weer op de frontstage een geweldige show. 4 nummers, maar wel een show van 40 minuten!
Malice K: Was voor mij geen must-see, maar toch maar gaan kijken. Ook al, omdat het een beetje begon te regenen en je daar 'droog' stond. Viel niet tegen en klonk zelfs prima.
Newdad: Na een lange regenpauze (het kwam met bakken uit de lucht) genoten van Newdad. Heerlijk Iers gitaarbandje, die alweer sterker klinken dan op Pukkelpop in 2022 en toen waren ze al goed.
Master Peace: Niet mijn ding, maar het publiek ging helemaal los. Dus de zanger deed wel iets goed.
Beige Banquet: Onder meer hiervoor was ik naar Utrecht afgereisd en terecht bleek. Wat een geweldige band en wat een toffe show zetten ze weg. Ik was al onder de indruk van hun album Ornamental Hermit.
Ghostwoman: Al gezien op AFF, was daar niet zo onder de indruk. Ze deden het hier beter.
Meltheads: Was zeker niet mijn eerste keer, maar ze worden met de gig beter lijkt het wel. Wat gingen ze weer te keer en wat blijft Naïef een een grandioos lekker nummer. Topshow!
Hotwax: Een heerlijk combi van post-punk, grunge en alternatieve rock. En wat een strotten. Heerlijke show.
DITZ: Was alweer de 4e keer dit jaar. Zijn bijna niet te ontwijken. Bij het eerste nummer sliep de PA nog, maar daarna kwam het echte geluid van DITZ eruit. En hoe! Gelukkig weer veel energie en veel bakken herrie. Wat mij betreft een top afsluiter!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.864
6.093
Gisteren naar Free Your Mind geweest in Breepark, Breda. Een nat pak gehaald met enkele buien die er vielen. Maar goed Richie Hawtin was zoals altijd wel weer tof. Kobosil viel me ook niet tegen, en Boys Noize vs. Somewhen had ik iets meer van verwacht. Best een leuk dagje gehad maar heel bijzonder was het niet. Dingen als Basswell en dergelijke trek ik helemaal lastig.
 

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
43
103
Zojuist terug van Phosphorescent @ Tivoli.
Hij was ook zijn eigen voorprogramma dus was helemaal top. Solo was meer mijn ding, maar ook met band was sterk. Af en toe viel het geluid, met band, wat tegen. De toetsenist compenseerde wel veel met zijn enthousiasme. Verder iets te weinig van het laatste album, maar misschien heeft Phosphorescent ook gewoon teveel sterke nummers...
Enfin. Hoop op festival volgend jaar, is het waard om dit nog eens te zien
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en weezers

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Travis in Paradiso. Fijn concert.

Vroeger veel geluisterd en wat uit het oog verloren. Blijft toch een band die ook recent sterke songs produceert.

Sympathieke frontman met veel verhalen in erg Schots accent. Hou daar normaal niet zo van maar hier zaten wel leuke anekdotes bij. Zaal ook aandachtig luisterend.

Best een latertje trouwens, 23:15 afgelopen.

Ze zeiden volgend jaar festivals te gaan spelen. Kreeg niet helemaal mee of dat ook in Nederland gaat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken