Ik ben naar … geweest en het was …

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.857
6.080
Ik ben ook geweest, de derde keer 013 in een week tijd, ook naar Opeth en The Cult. Ik stond ter hoogte van halverwege de bar en ik ben het eens met teunajax dat vanuit mijn positie het vrij tam bleek. Muzikaal vond ik het vrij sterk. Alleen ik vond het ontzettend kort. De beloofde anderhalf uur kwamen ze lang niet aan.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Ik ben ook geweest, de derde keer 013 in een week tijd, ook naar Opeth en The Cult. Ik stond ter hoogte van halverwege de bar en ik ben het eens met teunajax dat vanuit mijn positie het vrij tam bleek. Muzikaal vond ik het vrij sterk. Alleen ik vond het ontzettend kort. De beloofde anderhalf uur kwamen ze lang niet aan.
Het was me het weekje wel ja. Ik was er ook drie keer. 013 heeft altijd zo'n week in augustus die de komkommertijd compleet doorbreekt.

Het eerste halfuur stonden we linksachter de bar. Vanuit daar kwam het totaal niet over. Tweede halfuur stonden we linksvoor, waar het haast nog rustiger was dan achterin. Vanuit daar was de pit wel zichtbaar, maar ik had hem een stuk groter verwacht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.857
6.080
Het was me het weekje wel ja. Ik was er ook drie keer. 013 heeft altijd zo'n week in augustus die de komkommertijd compleet doorbreekt.

Het eerste halfuur stonden we linksachter de bar. Vanuit daar kwam het totaal niet over. Tweede halfuur stonden we linksvoor, waar het haast nog rustiger was dan achterin. Vanuit daar was de pit wel zichtbaar, maar ik had hem een stuk groter verwacht.
Ja toch jammer dat in de zomerperiode er niet meer mogelijk is met metal/rock bands. Met The Cult / Opeth / Dillinger Escape plan op een festivaldag te programmeren en dan er nog wat omheen dan heb je een leuke dag hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
328
465
Baalde ook wel dat ik niet naar Frail Body kon doordat het op dezelfde dag was als Dillinger Escape Plan. Keuze uiteindelijk die laatste kant op gevallen omdat ik Frail Body al op Roadburn had gezien en mezelf niet snel nog een andere kans voor Dillinger Escape Plan zie grijpen. Ben niet de allergrootste fan, maar ik vond het wel een strakke show en vond het ook wel een naam die ik een keer gezien moest hebben. Vond het publiek wel verrassend tam voor een dergelijke show.
Ik wilde ze erg graag zien op roadburn maar ja Blood Incantaction, en daar had ik totaal geen spijt van. Toch wel een groot verschil met het gigantische podium op roadburn en het kleine ding dat voor een podium doorgaat in the Jack.

Hoorde nog dat ze sinds roadburn een EU tour hadden, een amerikaanse tour, en nu weer terug zijn. Idioot hoe goed de zanger nog klinkt na bijna 4 maanden continue touren.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.300
1.163
Soulfly in Poppodium Volt Sittard-Geleen.

Fijn marginaal concert middenin de vakantie. Volle zaal die behoorlijk los ging. Zeer onder de indruk van de gitarist, die me enorm deed denken aan voetbalkeeper Higuita. Max best energiek voor z'n leeftijd en postuur.
ik ga in sint-niklaas
ben benieuwd, dik 14 jaar geleden dat ik ze nog zag
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Gister Yves Tumor in Tivoli gezien. Sterk optreden voor een overwegend jong en enthousiast publiek. Wilde deze artiest erg graag zien sinds het uitbrengen van Heaven To A Tortured Mind, maar tot gister nog niet van gekomen.

Opvallend dat het concert van Ronda naar Pandora was verplaatst. En alsnog niet uitverkocht ondanks een actie waar je een kaart voor de helft van de prijs kon krijgen.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
741
571
Gister Yves Tumor in Tivoli gezien. Sterk optreden voor een overwegend jong en enthousiast publiek. Wilde deze artiest erg graag zien sinds het uitbrengen van Heaven To A Tortured Mind, maar tot gister nog niet van gekomen.

Opvallend dat het concert van Ronda naar Pandora was verplaatst. En alsnog niet uitverkocht ondanks een actie waar je een kaart voor de helft van de prijs kon krijgen.
Raar zeg. Yves Tumor is toch wel een van de weinige artiesten tegenwoordig die je een "rockster" mag noemen. Hij/zij/hen verdient beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
Gister Yves Tumor in Tivoli gezien. Sterk optreden voor een overwegend jong en enthousiast publiek. Wilde deze artiest erg graag zien sinds het uitbrengen van Heaven To A Tortured Mind, maar tot gister nog niet van gekomen.

Opvallend dat het concert van Ronda naar Pandora was verplaatst. En alsnog niet uitverkocht ondanks een actie waar je een kaart voor de helft van de prijs kon krijgen.
Ik was er ook bij en was verrast dat het naar Pandora was verplaatst. Ik heb erg genoten, want de muziek is geweldig. Maar ik had wel het idee dat misschien maar 25% live gezongen was en de rest geplaybackt?
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
280
251
Ik was er ook bij en was verrast dat het naar Pandora was verplaatst. Ik heb erg genoten, want de muziek is geweldig. Maar ik had wel het idee dat misschien maar 25% live gezongen was en de rest geplaybackt?
Ik wou net hetzelfde zeggen. Bij mij kwam het een beetje over als menig hiphop concert tegenwoordig. Heel harde backing track waar dan af en toe overheen wordt gerapt. In dit geval dan gezongen. En soms deed die dan ook wel veel tekst meezingen, genoeg om het niet een playback show te noemen, maar de backing track stond vaak zo hard dat die alsnog overheerste.

Zo rond de 2e helft kwamen opeens wel een aantal nummers zonder backing track en die waren gewoon goed. Dus blijkbaar kan het wel gewoon. Heb me ook zeker wel vermaakt en de muziek is natuurlijk fantastisch, maar had dit even niet verwacht haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp en Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.213
Ik was er ook bij en was verrast dat het naar Pandora was verplaatst. Ik heb erg genoten, want de muziek is geweldig. Maar ik had wel het idee dat misschien maar 25% live gezongen was en de rest geplaybackt?
Waren iets meer dan vierhonderd tickets verkocht, als ik het me goed herinner. Jammer, ook van dat playback. Dacht een aantal jaar geleden toch dat dit de artiest was die ging doorbreken, maar lijkt dus wel wat tegen te vallen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.610
7.290
Gister Yves Tumor in Tivoli gezien. Sterk optreden voor een overwegend jong en enthousiast publiek. Wilde deze artiest erg graag zien sinds het uitbrengen van Heaven To A Tortured Mind, maar tot gister nog niet van gekomen.

Opvallend dat het concert van Ronda naar Pandora was verplaatst. En alsnog niet uitverkocht ondanks een actie waar je een kaart voor de helft van de prijs kon krijgen.
Ik was er ook bij en was verrast dat het naar Pandora was verplaatst. Ik heb erg genoten, want de muziek is geweldig. Maar ik had wel het idee dat misschien maar 25% live gezongen was en de rest geplaybackt?
Ik wou net hetzelfde zeggen. Bij mij kwam het een beetje over als menig hiphop concert tegenwoordig. Heel harde backing track waar dan af en toe overheen wordt gerapt. In dit geval dan gezongen. En soms deed die dan ook wel veel tekst meezingen, genoeg om het niet een playback show te noemen, maar de backing track stond vaak zo hard dat die alsnog overheerste.

Zo rond de 2e helft kwamen opeens wel een aantal nummers zonder backing track en die waren gewoon goed. Dus blijkbaar kan het wel gewoon. Heb me ook zeker wel vermaakt en de muziek is natuurlijk fantastisch, maar had dit even niet verwacht haha.
Binnenkort de kans om Yves Tumor te zien op Rock en Seine, maar er is een clash met Pixies. Beide nog nooit gezien en twijfel heel erg. Een van jullie (of iemand anders) een advies?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Binnenkort de kans om Yves Tumor te zien op Rock en Seine, maar er is een clash met Pixies. Beide nog nooit gezien en twijfel heel erg. Een van jullie (of iemand anders) een advies?
Yves Tumor op BKS is een van mijn favoriete festivalshows ooit. Pixies in 013 vond ik vrij vermoeiend door de enorme hoeveelheid filler. Anderzijds was het fantastisch om alle goede nummers te horen. Ik heb beide artiesten sindsdien niet meer gezien. Pixies is over het algemeen duurder om los te zien en heeft een snellere houdbaarheidsdatum. Ik zou het er vooral vanaf laten hangen hoe groot fan je van de artiest bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
Binnenkort de kans om Yves Tumor te zien op Rock en Seine, maar er is een clash met Pixies. Beide nog nooit gezien en twijfel heel erg. Een van jullie (of iemand anders) een advies?
Pixies toevallig twee weken geleden nog gezien in OLT Goffert.

De shows van de twee zijn totaal verschillend. Pixies zegt geen woord tussendoor en speelt voornamelijk hun nummers uit de jaren 80 en 90 achter elkaar door (vier nieuwe nummers en 25 oude, toen ik ze zag). Black Francis heeft een andere stem dan destijds, maar klinkt nog steeds goed. Yves Tumor brengt daarentegen veel meer energie op het podium, terwijl het bij Pixies juist erg statisch is.

Zelf zou ik het ook een lastige keuze vinden omdat ik van beide bands fan ben. Zoals Teun zegt, kies vooral op basis van welke artiest je het meest fan bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Pixies toevallig twee weken geleden nog gezien in OLT Goffert.

De shows van de twee zijn totaal verschillend. Pixies zegt geen woord tussendoor en speelt voornamelijk hun nummers uit de jaren 80 en 90 achter elkaar door (drie nieuwe nummers en 26 oude, toen ik ze zag). Black Francis heeft een andere stem dan destijds, maar klinkt nog steeds goed. Yves Tumor brengt daarentegen veel meer energie op het podium, terwijl het bij Pixies juist erg statisch is.

Zelf zou ik het ook een lastige keuze vinden omdat ik van beide bands fan ben. Zoals Teun zegt, kies vooral op basis van welke artiest je het meest fan bent.
Een goede truc om die keuze te maken is wat mij betreft: stel beide artiesten zouden morgen aankondigen te stoppen. Bij welke artiest baal je het meest dat je die nog nooit live gezien hebt?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Toevallig Pixies eerder dit jaar in Paradiso gezien en vond dat ietwat tegenvallen.

Ben geen megafan van de band en de albums die daar integraal werden gespeeld zijn niet mijn favoriete. Weinig interactie en daardoor zat er wel vaart in de show. Degelijk maar niet meer dan dat.

Yves Tumor is uniek en meer een beleving; intens, onvoorspeelbaar en chaotisch. Zou deze verkiezen boven Pixies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
267
172
Big Thief was wederom fenomenaal gisteravond in het OLT Rivierenhof, een van hun betere shows (de 8ste keer dat ik ze zag).

Het begon al mooi bij het voorprogramma, de voor mij onbekende folk singer-songwriter Tucker Zimmerman, die bij verschillende songs werd bijgestaan door Big Thief en waarover Adrienne Lekker zei dat hij een van haar favoriete artiesten is. Het wederzijds respect was merkbaar aanwezig. Zimmerman zat ook gewoon bij in de tribune achteraf.

Dan Big Thief zelf. Met een nieuwe bassist en extra drummer klonk de show vooral in het begin soms wat aarzelend, zoekend. Vooral bij de oudere nummers viel dit op in sobere, vrij rauwe en spaarzame uitvoeringen. Nu kon mij dit eigenlijk wel meer bekoren dan de speelsheid/gekkigheid/'remmen los' van sommige vorige shows,.

Ongeveer de helft van de songs waren nieuw en geen enkel nummer viel me tegen, de sobere stijl werkte erg goed en de show voelde ook echt als een geheel (waar vorige shows soms alle kanten uitgingen met nummers die solo en al dan niet akoestisch of a capella uitgevoerd werden door verschillende bandleden). 'Hand Through Table' en vooral 'Grandmother' vond ik instant klassiekers. Ook opvallend en charmant dat ze hun set eindigden met een nieuw nummer en de bisronde met hetzelfde nummer begonnen, omdat ze het de eerste keer zelf te snel gespeeld vonden (al had ik eerlijk gezegd wel liever een klassieker als 'Paul', 'Shark Smile' of 'Orange' in de plaats gekregen).

Het publiek leek me ook vrij stil en aandachtig, heb het wel anders gezien in het Rivierenhof.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.349
3.373
Ik wou hier ook wat woorden neerpennen maar je hebt het al goed samengevat Sandow!

Voorprogramma was inderdaad echt heel wholesome en met momenten zelfs magisch. Een oude, liefdevolle man die moeilijk te been en duidelijk geëmotioneerd was op het einde, de leuke interacties met de leden van Big Thief, Lenker die nog een extra liedje wilt spelen, het publiek dat al uit z'n dak ging, heel memorabel.

Eerste keer Big Thief verder voor mij. Inderdaad best een gewaagde zet om zo'n set te spelen met meer dan de helft onuitgebracht materiaal. Gelukkig belooft dat materiaal veel goeds voor het nieuwe album, vond maar 1 nummer tegenvallen maar al de rest paste perfect in de set. Ik vond alle uitvoeringen echt prachtig.

Had op voorhand nog twijfels om te gaan maar geen spijt dat ik alsnog ben afgezakt naar het OLT. Komt toch wel makkelijk in de top 10 van het jaar voor mij. Opvallend goed publiek ook inderdaad in vergelijking met wat je normaal tegenkomt in het OLT.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.573
4.671
Ik wou net hetzelfde zeggen. Bij mij kwam het een beetje over als menig hiphop concert tegenwoordig. Heel harde backing track waar dan af en toe overheen wordt gerapt. In dit geval dan gezongen. En soms deed die dan ook wel veel tekst meezingen, genoeg om het niet een playback show te noemen, maar de backing track stond vaak zo hard dat die alsnog overheerste.

Zo rond de 2e helft kwamen opeens wel een aantal nummers zonder backing track en die waren gewoon goed. Dus blijkbaar kan het wel gewoon. Heb me ook zeker wel vermaakt en de muziek is natuurlijk fantastisch, maar had dit even niet verwacht haha.
Playback is een groot woord als het niet zo bedoeld is inderdaad. Ik was er ook en merkte het ook op, maar het hoort er gewoon bij. Niet dat het dan erg goed klonk, want met vlagen trok die zang + backing vocal echt op niks. Maar al met al een van de meest bijzondere shows die ik dit jaar al zag. Sterke liveband, enorme muur aan geluid soms en een enorm markant figuur blijft Yves wel natuurlijk. 2 nieuwe nummers zonder backing track en die klonken subliem inderdaad. Wat mij betreft sowieso gaan checken deze show, want ondanks dat het vocaal zeker niet altijd geweldig is, is het wel een show die je niet snel zult vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken