Ik ben naar … geweest en het was …

elo

Headliner
3 dec 2013
5.571
4.671

Dit is eigenlijk precies hoe ik het gisteren beleefd heb. Mooi!
 
  • Leuk
Waarderingen: EAZy en Mark's Kal

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057

Dit is eigenlijk precies hoe ik het gisteren beleefd heb. Mooi!
Note to self: rechts gaan staan de volgende keer.
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
51
61

Dit is eigenlijk precies hoe ik het gisteren beleefd heb. Mooi!
Ik ook inderdaad (vanuit links dan, haha). Ik moet trouwens wel zeggen dat het me opviel dat zodra er ook maar iemand zijn mond opentrok er vanuit alle kanten gesssssh't werd. Maar het waren inderdaad Fransen die last hadden van the dutch disease dit keer. Vind dat in het algemeen al respectloos, maar bij een band als dit al helemaal. Gelukkig was het niet zo irritant (voor mij) dat ik niet heb kunnen genieten. Echt een toffe boeking van de Muziekgieterij weer, ik was er toch flink wat jaren niet meer geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
Gisteren naar Lokerse Feesten geweest. Eerste keer dat ik Future Islands zag. Die frontman is een belevenis op zich natuurlijk. Muzikaal wel veel van hetzelfde.

Richard Ashcroft was de derde keer dat ik hem zag, wel de minste keer. Vooral door zijn - anders zo magistrale - stem. Hij had echt wel problemen waardoor het wat rauwer klonk. Zeker tegen het einde viel het op.

Dan Pixies. Sterk, zeer sterk! Geen woord gezegd tegen het publiek. Maar nummer na nummer, wat een tempo! Nummers met af en toe een goede Pixies-hoek af (Isla de Encanta, Planet of Sound, Vamos ...) afgewisseld met de klassiekers (we hebben alle classics gekregen op de Lokerse Feesten, is zeker niet elke show het geval) en nieuw werk. Bij het nieuwe werk valt op dat kersvers bassiste Emma Richardson meteen leadvocals krijgt op een nummer. Deze song is nog niet uitgebracht. Verder hebben ze 'Greens and Blues' gespeeld uit Indie Cindy, dit was volgens mij jaren geleden.

The Murder Capital als afsluiter gaan kijken in de "Club Studio Brussel" ... Nu ja, dit is gewoon een grijze zaal in de sporthal van Lokeren. Grappig en ook wel bizar om een band als The Murder Capital (afsluiter op The Slope op Rock Werchter 2023 bijvoorbeeld) in zulke setting te zien spelen voor ook niet zo bijzonder veel volk. De frontman wou de show niet zo opvallend stelen als op Rock Werchter, een verbetering!
 
Laatst bewerkt:

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
252
716
Gisteren nog een tweede keer naar de Lokerse Feesten nu voor de afgeslankte Metal dag

Te laat aangekomen voor Wargasm maar net op tijd voor Nova Twins klonk wel ok maar ook niet echt memorabel.
Daarna was het de beurt aan Frank Carter & The Rattlesnakes die speelden een goede show en hadden het publiek goed mee.
Hierna volgde dan The Dillinger Escape Plan die een tour doen in het teken van Calculating Infinity een album dat bij zijn release 25 jaar geleden de tijd zo ver vooruit was dat afgaande op sommige reacties in het publiek er toch nog wat extra tijd nodig is :)
Vond het een goede show met toch nog verrassend veel publieksinteractie maar blijf het wel een bijzondere boeking vinden van de Lokerse om dit soort extreme muziek te programmeren op de main.
Als afsluiter kwam dan KoЯn, vroeger heel veel geluisterd maar van de albums na See You on the Other Side en dus de laatste 20 jaar ken ik niets meer. Dat bleek echter niet onoverkomelijk want op 1 na kende ik alle nummers. Muzikaal zat het allemaal goed. Ook Jonathan Davis was goed bij stem en visueel was er genoeg te beleven met speciale vermelding voor de drummer. Enig minpuntje aan de show vind ik de stukken die ze achter het LED scherm spelen dat heeft voor mij niet echt toegevoegde waarde. Maar alles bij mekaar gaven ze dus een top show die alles had wat je van een headliner verwacht. Als ze deze tour nog doortrekken tot volgend jaar zie ik ze graag verschijnen op Graspop.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
267
172
Explosions in the Sky in OLT Rivierenhof! Fantastisch! En eindelijk nog eens een nummer van Take Care, Take Care, Take Care op de setlist!
Leuk dat ze nog eens een deep cut speelden, maar vond dat dan ook net wel het minste nummer van de set, alsof iemand als schooltaak een nummer van Explosions in the Sky had moeten schrijven.

Ik vond het verder een prachtige show met een goed publiek (een stuk beter dan in de Roma vorig jaar), al had ik graag wat meer verrassingen gehad in de setlist. Volgens mij spelen ze al jaren elke show dezelfde drie (wel steengoede) nummers uit 'The Earth Is Not a Cold Dead Place'.
 

wsk

Playlistbediener
7 dec 2023
14
59
Ook eergisteren naar Explosions in the Sky geweest in de muziekgieterij, ik stond eerder rechtsvoor en kon alleen maar beamen van wat diegene die ook rechts stonden er van vonden: prachtig opgaan in de muziek met mensen met hetzelfde idee!

Heel jammer voor de mensen die een mindere ervaring hadden, want hoe meer naar links hoe idd meer gsm's er tevoorschijn leken te komen met misschien ook al een paar mensen die goed in de bar hadden voorgedronken zo te horen. Prachtige setlist in mijn ogen en the birth and death of the day blijft toch een heerlijk nummer om in op te gaan!
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
51
61
Maar als jullie het hebben over "filmers" en "gsm's" bedoelen jullie dan mensen die de hele show hun mobiel in de lucht houden of mensen die tijdens de show op facebook zitten ofzo? Ik heb zelf hier en daar ook wel wat gefilmd, gewoon omdat ik het fijn vind om later nog eens terug te kunnen zien. Maar stond dus links en heb eigenlijk niet heel veel daarvan gemerkt, wat mensen die af en toe een foto maakten of een stukje filmden maar dat was het eigenlijk wel.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057
Maar als jullie het hebben over "filmers" en "gsm's" bedoelen jullie dan mensen die de hele show hun mobiel in de lucht houden of mensen die tijdens de show op facebook zitten ofzo? Ik heb zelf hier en daar ook wel wat gefilmd, gewoon omdat ik het fijn vind om later nog eens terug te kunnen zien. Maar stond dus links en heb eigenlijk niet heel veel daarvan gemerkt, wat mensen die af en toe een foto maakten of een stukje filmden maar dat was het eigenlijk wel.
Mensen die bijna over iemand anders heen gaan hangen om maar even de frontman te kunnen filmen. Mensen die ineens van achteruit naar voren komen om te gaan filmen en gewoon pontificaal voor mensen gaan staan die korter zijn dan hen. Misschien dat ik me daar sneller aan stoor dan anderen, maar ik kan er echt niet tegen als mensen geen rekening houden met elkaar.
Heb trouwens ook iemand gezien die het nodig vond om regelmatig mensen te appen tijdens het concert, maar dit was ook gewoon een vervelend stelletje vooraan. Die voldeden aan al mijn irritaties. Uitgebreid staan filmen(het was bijna alsof hij haar een cursus hoe concerten te filmen met je telefoon gaf), waarbij zij bijna met haar arm in de nek van iemand anders ging staan. Daarnaast regelmatig hard staan praten en hard staan lachen(de halve liters die ze steeds gingen halen zullen niet positief hebben bijgedragen). Ik was overigens niet de enige die ze hierop heeft aangesproken. Achteraf gezien had het misschien gescheeld als ik rechtsvoor was gaan staan, maargoed, it is what it is.
 

wsk

Playlistbediener
7 dec 2023
14
59
Voor mij was dit eerder een opvallend contrast van waar ik stond waar er zo goed als geen waren heel de set lang, ze leken allemaal een beetje op en af bij elkaar te staan waardoor het misschien leek dat het constant was. Kdenk dat de meesten geen problemen hebben met af een toe een foto, maar als je net op een "foute" plek achter de hoop staat, en toch zeker bij een soort band als deze waar je dit niet echt verwacht, kan ik begrijpen dat het mindere ervaring voor mensen was.
 
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
127
Leuk dat ze nog eens een deep cut speelden, maar vond dat dan ook net wel het minste nummer van de set, alsof iemand als schooltaak een nummer van Explosions in the Sky had moeten schrijven.

Ik vond het verder een prachtige show met een goed publiek (een stuk beter dan in de Roma vorig jaar), al had ik graag wat meer verrassingen gehad in de setlist. Volgens mij spelen ze al jaren elke show dezelfde drie (wel steengoede) nummers uit 'The Earth Is Not a Cold Dead Place'.
Ik vond Let Me Back In net één van de hoogtepunten. Maar is ook wel één van mijn favoriete nummers. Magic Hours daarvoor vond ik ook goed.
First Breath spelen ze lang niet altijd hoor, maar zit er wel veel in.
Unpopular opinion maar voor mij hoeven ze ieg niet altijd Your Hand In Mine te spelen. Hun populairste nummer wel, dus ik snap het.
Only Moment is wel altijd steengoed. Dat is gewoon hun beste nummer.
Alleen Postcard en Catastrophe & The Cure had deze setlist nog beter gemaakt voor mij :)
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
512
485
Ik heb vanavond ook genoten van Explosions In The Sky in Paradiso. Ogen dicht en wegdromen, iets wat me vooral in de tweede helft goed lukte. Band en Paradiso hadden vast op een nog grotere opkomst gehoopt (balkon was in eerste instantie dicht, ging halverwege alsnog open), maar voor mij was dit ideaal zo. Erg fijne band en ook erg fijn publiek, maar ik was dan ook voor alle zekerheid maar rechts gaan staan. 😉
 
  • Haha
Waarderingen: Sjakie de Wit

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.826
4.775
Ik heb vanavond ook genoten van Explosions In The Sky in Paradiso. Ogen dicht en wegdromen, iets wat me vooral in de tweede helft goed lukte. Band en Paradiso hadden vast op een nog grotere opkomst gehoopt (balkon was in eerste instantie dicht, ging halverwege alsnog open), maar voor mij was dit ideaal zo. Erg fijne band en ook erg fijn publiek, maar ik was dan ook voor alle zekerheid maar rechts gaan staan. 😉
Rechtsvoor hè. Al is het midden meer jouw ding toch? 😉
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.826
4.775
Soulfly in Poppodium Volt Sittard-Geleen.

Fijn marginaal concert middenin de vakantie. Volle zaal die behoorlijk los ging. Zeer onder de indruk van de gitarist, die me enorm deed denken aan voetbalkeeper Higuita. Max best energiek voor z'n leeftijd en postuur.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
741
571
Op weg naar huis na een avondje Dillinger Escape Plan in 013.

Ik zou om heel veel kunnen zeuren. Dat de zaal eigenlijk te groot was voor de band. Dat de tickets veel te duur waren voor een uurtje muziek. Dat Dimitri een mindere zanger is dan Greg. Dat het geluid ongelofelijk slecht was en de vocalen amper te horen waren.

Maar dan staat daar de meest heerlijke wilde energie van de band en het meest uitzinnige publiek die ik ten tijden heb meegemaakt tegenover. Dan spelen ze ook nog eens die ene Aphex Twin cover. En als klap op de vuurpijl sluiten ze af met 43% Burnt terwijl de zanger vuur het publiek in spuwt.

En dan word je er even weer keihard aan herinnerd dat deze band niets voor niets zo legendarisch was én is. Wat een geschenk ze (de laatste keer?) wederom te mogen aanschouwen in ons mooie kikkerlandje.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
328
465
Op weg naar huis na een avondje Dillinger Escape Plan in 013.

Ik zou om heel veel kunnen zeuren. Dat de zaal eigenlijk te groot was voor de band. Dat de tickets veel te duur waren voor een uurtje muziek. Dat Dimitri een mindere zanger is dan Greg. Dat het geluid ongelofelijk slecht was en de vocalen amper te horen waren.

Maar dan staat daar de meest heerlijke wilde energie van de band en het meest uitzinnige publiek die ik ten tijden heb meegemaakt tegenover. Dan spelen ze ook nog eens die ene Aphex Twin cover. En als klap op de vuurpijl sluiten ze af met 43% Burnt terwijl de zanger vuur het publiek in spuwt.

En dan word je er even weer keihard aan herinnerd dat deze band niets voor niets zo legendarisch was én is. Wat een geschenk ze (de laatste keer?) wederom te mogen aanschouwen in ons mooie kikkerlandje.
Lang zitten tobben tussen dit en frail body in Eindhoven. Als ik dit lees toch blij dat ik voor de laatste ben gegaan. Verassend druk nog op een vakantie donderdag in Eindhoven.

The jack is gewoon een toffe locatie; mega klein, krap podium en je staat letterlijk op de band. Throwing Bricks was als normaal weer uitstekend ook al passen er echt geen 5 man ook het podium, 4 was al moeilijk, dus de zanger liep voor het podium te schreeuwen. Iedere keer dat ik ze zie vindt ik ze eigenlijk beter worden.

Frail body heeft een moker van een 2de plaat op deathwish uit. Gemist op roadburn maar ze zijn sindsdien niet gestopt met touren en stonden 4 maanden later weer in Brabant. Onzettend massieve screamo core met flinke (oude) metalcore invloeden, gewoon bijna 50 minuten vlammen met een ontiegelijk hard bas geluid en drummer die alles om ver blaast. Alle breaks zijn gierende bas tonen en feedback dus echt rust krijg je ook niet. Geweldige show.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
632
307
Gisteren opeth in 013

Last minute nog even een swapje op de kop getikt. Ondanks dat ik ze al 4 keer gezien had en morgen ook tickets voor de afas show ga halen, begon t toch te kriebelen. Geen moment spijt gehad dat ik dan toch ben gegaan.

Het nieuwe nummer hebben ze niet gespeeld waar ik op gehoopt had (moesten ze nog oefenen), maar verder was het een hele solide setlist, al waren het wel allemaal nummers die ik al eens eerder live had gehoord. Dat maakt echter niks uit als dit nummers als the drappery falls, face of melinda en deliverance betreft. De soundmix was in het begin niet helemaal lekker en soms was het niet altijd even strak (een nummer moest opnieuw gestart worden), maar dat is dan ook wel weer eens leuk om mee te maken bij zo'n strakke band als opeth. Verder een heel fanatiek, gefocust publiek. Deze band heeft zijn strepen toch echt wel verdiend door de jaren heen, en dat maakt de nonchalante grapjes van Mikael Åkerfeldt tussendoor nog wel te doorstaan.
Ik zit morgen om 10 uur weer braaf in de rij voor kaarten in afas!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Lang zitten tobben tussen dit en frail body in Eindhoven. Als ik dit lees toch blij dat ik voor de laatste ben gegaan. Verassend druk nog op een vakantie donderdag in Eindhoven.

The jack is gewoon een toffe locatie; mega klein, krap podium en je staat letterlijk op de band. Throwing Bricks was als normaal weer uitstekend ook al passen er echt geen 5 man ook het podium, 4 was al moeilijk, dus de zanger liep voor het podium te schreeuwen. Iedere keer dat ik ze zie vindt ik ze eigenlijk beter worden.

Frail body heeft een moker van een 2de plaat op deathwish uit. Gemist op roadburn maar ze zijn sindsdien niet gestopt met touren en stonden 4 maanden later weer in Brabant. Onzettend massieve screamo core met flinke (oude) metalcore invloeden, gewoon bijna 50 minuten vlammen met een ontiegelijk hard bas geluid en drummer die alles om ver blaast. Alle breaks zijn gierende bas tonen en feedback dus echt rust krijg je ook niet. Geweldige show.
Baalde ook wel dat ik niet naar Frail Body kon doordat het op dezelfde dag was als Dillinger Escape Plan. Keuze uiteindelijk die laatste kant op gevallen omdat ik Frail Body al op Roadburn had gezien en mezelf niet snel nog een andere kans voor Dillinger Escape Plan zie grijpen. Ben niet de allergrootste fan, maar ik vond het wel een strakke show en vond het ook wel een naam die ik een keer gezien moest hebben. Vond het publiek wel verrassend tam voor een dergelijke show.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
741
571
Baalde ook wel dat ik niet naar Frail Body kon doordat het op dezelfde dag was als Dillinger Escape Plan. Keuze uiteindelijk die laatste kant op gevallen omdat ik Frail Body al op Roadburn had gezien en mezelf niet snel nog een andere kans voor Dillinger Escape Plan zie grijpen. Ben niet de allergrootste fan, maar ik vond het wel een strakke show en vond het ook wel een naam die ik een keer gezien moest hebben. Vond het publiek wel verrassend tam voor een dergelijke show.
Vooraan was er een continu een pit met crowdsurfers!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken