Gisteren nog een tweede keer naar de Lokerse Feesten nu voor de afgeslankte Metal dag
Te laat aangekomen voor Wargasm maar net op tijd voor
Nova Twins klonk wel ok maar ook niet echt memorabel.
Daarna was het de beurt aan
Frank Carter & The Rattlesnakes die speelden een goede show en hadden het publiek goed mee.
Hierna volgde dan
The Dillinger Escape Plan die een tour doen in het teken van
Calculating Infinity een album dat bij zijn release 25 jaar geleden de tijd zo ver vooruit was dat afgaande op sommige reacties in het publiek er toch nog wat extra tijd nodig is
Vond het een goede show met toch nog verrassend veel publieksinteractie maar blijf het wel een bijzondere boeking vinden van de Lokerse om dit soort extreme muziek te programmeren op de main.
Als afsluiter kwam dan
KoЯn, vroeger heel veel geluisterd maar van de albums na
See You on the Other Side en dus de laatste 20 jaar ken ik niets meer. Dat bleek echter niet onoverkomelijk want op 1 na kende ik alle nummers. Muzikaal zat het allemaal goed. Ook Jonathan Davis was goed bij stem en visueel was er genoeg te beleven met speciale vermelding voor de drummer. Enig minpuntje aan de show vind ik de stukken die ze achter het LED scherm spelen dat heeft voor mij niet echt toegevoegde waarde. Maar alles bij mekaar gaven ze dus een top show die alles had wat je van een headliner verwacht. Als ze deze tour nog doortrekken tot volgend jaar zie ik ze graag verschijnen op Graspop.