Albums van 2024

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.954
4.926

Kom nu pas voor het eerst aan de bijbehorende clip/short film van deel 1 van Absolute Elsewhere toe. Eerder alleen dat nummer geluisterd op spotify toen het als single uitkwam. Wat een magistraal kunststukje hebben die lui afgeleverd zeg.

Zie nu ook voor het eerst dat Tangerine Dream een bijdrage heeft geleverd, super vet. Als je het weet hoor je ook gelijk welk stukje ze primair verantwoordelijk voor zijn, en gelijk daarna hoor ik de Pink Floyd associatie van @MarcoReusel ook wel terug hoor. Al kan ik mij voor het totaalplaatje ook beter vinden in de King Crimson vergelijking van @Mark's Kal, zeker met die info over de oorsprong van de naam Absolute Elsewhere. Ken die band niet, ook maar eens opzoeken.

Zo dan The Message dan eens afspelen terug op spotify, al vond ik de totaalbeleving met video erbij voor Stargate zoveel toevoegen. Benieuwd of zoiets voor deel 2 ook nog in de pijplijn zit?
The Message (Tablet II) start op z'n King Crimson's, daarna verder bruut à la Immolation (wat gewoon de top van death metal is mijns inziens), halverwege inderdaad een PF Wish You Were Here achtige intermezzo en dan weer genadeloos eindigen. Dus Reusel en Sweikhuizen hebben dat nummer goed ontleed 😁. Wat een bazennummer.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.954
4.926
Al kan ik mij voor het totaalplaatje ook beter vinden in de King Crimson vergelijking van @Mark's Kal, zeker met die info over de oorsprong van de naam Absolute Elsewhere. Ken die band niet, ook maar eens opzoeken.

Geniaal album van één persoon:
(Gekopieerd van Progarchives)
ABSOLUTE ELSEWHERE is basically a solo effort by one Paul FISHMAN. He wrote it all, arranged it, played all the instruments (synths, sequencers, flute, pianos, mellotron) except guitars & percussion. "In Search of Ancient Gods" is an instrumental album that's a musical interpretation of Erich Von Daniken's books. This is a real fine album of HELDON meets CRIMSON and Alan PARSONS with tons of mellotrons. This is recommended to diehard fans of BRUFORD on drums or to fans of early synthesizer albums.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.740
Alison Moyet - Key
Blood Incantation - Absolute Elsewhere
Chubby and the Gang - And Then There Was...
Coldplay - Moon Music
Fever 333 - Darker White
Geordie Greep - The New Sound
Godspeed You! Black Emperor - "No Title as of 13 February 2024 28,340 Dead"
Jake Bugg - A Modern Day Distraction
Leon Bridges - Leon
A Place to Bury Strangers - Synthesizer
The Smile - Cutouts
Garrett T. Capps & NASA Country - Everyone Is Everyone
Texas Hippie Collection - Gunsmoke
The White Buffalo - A Freight Train Through the Night
Sun-Mi Hong's BIDA Orchestra - Reflex: Invisible Ropes
Sugar Horse - The Grant Scheme of Things
The Verge - The Verge
Utflod - Efterdønn
Weird of Mouth - Weird of Mouth
Gong Gong Gong 工工工 & Mong Tong - Mongkok Duel 旺角龍虎鬥
Being Dead - EELS
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
962
1.153
Alison Moyet - Key
Blood Incantation - Absolute Elsewhere
Chubby and the Gang - And Then There Was...
Coldplay - Moon Music
Fever 333 - Darker White
Geordie Greep - The New Sound
Godspeed You! Black Emperor - "No Title as of 13 February 2024 28,340 Dead"
Jake Bugg - A Modern Day Distraction
Leon Bridges - Leon
A Place to Bury Strangers - Synthesizer
The Smile - Cutouts
Garrett T. Capps & NASA Country - Everyone Is Everyone
Texas Hippie Collection - Gunsmoke
The White Buffalo - A Freight Train Through the Night
Sun-Mi Hong's BIDA Orchestra - Reflex: Invisible Ropes
Sugar Horse - The Grant Scheme of Things
The Verge - The Verge
Utflod - Efterdønn
Weird of Mouth - Weird of Mouth
Gong Gong Gong 工工工 & Mong Tong - Mongkok Duel 旺角龍虎鬥
Being Dead - EELS
+ A Place to Bury Strangers - Synthesiser

Voor mij toch wel de winnaar van gisteren
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.960
6.211
Gisteren geen tijd gehad om te luisteren. Maar net wat teruggeluisterd. The Smile, ik weet het niet. Het klinkt allemaal best goed maar het is wel net iets teveel van hetzelfde voor mij. Nu ben ik geen ook geen super mega Thom Yorke fan (meer een gewone fan ;)).

Godspeed You Black Emperor is erg tof. En deze album is 2 weken geleden al uitgekomen maar is hier nog niet voorbij gekomen denk ik. Clinic Stars - Only Hinting. Doet me denken aan Slowdive en mag wat mij betreft geboekt worden voor BKS lekker vroeg op de dag. Heerlijke plaat voor een zaterdagochtend.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.960
6.211
Ik moet zeggen dat ik het nieuwe album van Coldplay op het eerste gehoor ook nog redelijk kan waarderen. Er staan Yellow's, Scientists of Fix You's meer op. Maar moet zeggen dat ik het erger had verwacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken