Ik ben naar … geweest en het was …

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
159
101
Gisteravond Leif de Leeuw en Sem Jansen in de Verkadefabriek ('s-Hertogenbosch)

De plaat (From a Living Room) en deze serie optredens zijn in coronatijd in de huiskamer van Sem ontstaan. Aan de ene kant was er vraag naar kleine akoestische optredens die nog wel mochten en aan de andere kant was er veel tijd om te luisteren naar elkaars helden en nummers uit te proberen.

Het resultaat is een mooie avond met een mix van eigen nummers, nummers die op de plank lagen omdat ze "niet werkten" in de grote setting van de Leif de Leeuw Band en covers van o.a. Charley Pride, Willie Nelson en Jackson Browne (The Load Out)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en wenteldave

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
132
145
Gisteravond naar de albumreleaseshow van Tramhaus met als gasten Neighbours Burning Neigbours en Texoprint. Wat een topavond! Texoprint gewoon weer lekkere noise (op Loose Ends vond ik ze wel iets beter), Neighbours Burning Neigbours is gewoon een fantastische band die fantastisch muziek maakt. Hun eindnummer 'Familiar Place' is geweldig! Maar wat jammer dat Alicia Breton Ferrer er mee stopt. En dan Tramhaus: die band is Rotterdam ondertussen ver ontgroeid. Wat een topband en wat een energie. Gisteren een mooie mix van oude nummers en het nieuwere werk.
 
Laatst bewerkt:

wsk

Playlistbediener
7 dec 2023
17
62
Net over de grens echt een top optreden gister gezien van Visions of Atlantis in de 013! Top interactie en ijzersterke setlist van een band dat gewoon volop plezier heeft op het podium en ook pracht van stem waren, ook een extra shoutout naar de kerel in het publiek die ervoor had gezorgd had dat Where The Sky And Ocean Blend in de toursetlist kwam, want dat was ook een van mijn favorieten van nieuwe album :D Ook zeer goeje optredens van hun supports Illumishade en Seraina Telli! Top symphonic/power metal avondje dat hopelijk ook de metalfestivals van deze zomer gaan oppikken want ze verdienen het!
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Joslittel

swissepfan

Support act
7 dec 2022
913
800
Crystal Fighters 2/10 - La Madeleine

Het was nog niet bijzonder lang geleden sinds ik hen op Pukkelpop zag - waar ze een nogal wisselvallige prestatie afleverden - maar het was eigenlijk een best fijn weerzien. Natuurlijk was het niet bijzonder strak gespeeld, hier en daar slopen zeer opzichtige fouten in de set, en was de zang niet altijd even zuiver, maar wat een feest was dat. De uitverkochte La Madeleine at collectief uit hun hand en ging helemaal los. Plage was een groot volksfeest, I Love London een geschifte rave en het nieuwe Numbers was een vette party. Niet bijzonder hoogstaand, maar ideaal voor een grijze herfstdag. Zelden zo bezweet uit een concert in het najaar gekomen. Meer moet dat soms niet zijn!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.863
1.082
Janet Jackson - 03/10 - AFAS Paleis (Sportpaleis dus)

Zoals verwacht, eerder een show dan een concert - vergelijkbaar qua opbouw als Madonna haar recente tour.
Maar daar stopt de vergelijking, want deze 'show' was veel energieker en persoonlijk vind ik de muziek ook beter.
Muzikanten vooral weggestopt achteraan en misschien met reden. Wat mij betreft stond er heel veel op tape. Bijvoorbeeld backing vocals weerklinken voortdurend, maar die waren nergens te bespeuren.

Het 'concept' heel mooi stilistisch uitgewerkt, daar viel geen speld tussen te krijgen. Elke bezoeker, waar dan ook, zal iedere avond dezelfde 'film' opgevoerd zien, wat meteen ook het grootste pijnpunt is; geen spontaniteit, geen improvisatie, alhaast geen interactie met het publiek.

Was het allemaal live gezongen? Ik heb mijn twijfels.
Hoewel, terwijl ik aan het twijfelen was, liet ze opeens een pauze vallen waarbij het publiek even inviel.
Zouden zelfs de momenten waarop ze zogezegd even naar adem moet happen, zo strikt repeteren en op tape zitten?
In elk geval: als alles live was, dan was het wel zeer sterk.

Grootste ergernis, voor mij persoonlijk, waren de Amerikaanse interludes, plat gearrangeerd, telkens met een leadgitaar die wat slechte solo's speelt en een drum die klinkt alsof het uit den Aldi komt.
Zulke interludes hebben we nogal gezien (Muse bijvoorbeeld), maar ik snap echt niet waarom ze daarbij niet inzetten op het live aspect.
Waarom moet alles altijd klinken alsof alles uit een doosje komt?
Misschien en waarschijnlijk omdat het ook uit een doosje komt.

Al bij al, zeker oké, beter dan Madonna of een Billie, sowieso, maar geen wow gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en johanra

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
788
597
Zaterdag met mijn vriendin naar het feestje ter ere van 10 jaar Pier15 gegaan te Breda. Host was Coco Bryce die twee DJ's meenam uit de UK (de namen ontschieten me even).

In theorie de ingrediënten voor een toffe avond, maar dat viel toch flink tegen. Op de website stond dat het om 9 uur begon, dus wij arriveerden met ons goede gedrag rond half 10. Even dachten we dat we verkeerd zaten, zo rustig was het. Buiten stond een DJ te draaien waar wat vaste gasten omheen stonden met een biertje in de hand. Het échte feest bleek binnen, waar twee lokale DJs (toffe gasten, kom ze in de stad weleens tegen) naar mijn smaak nogal generic house aan het draaien waren voor twee man en een paardenkop. "Gewoon maar een biertje doen en een uurtje afwachten?" vroeg mijn vriendin vertwijfeld.

Na anderhalf uur was het nog steeds hetzelfde verhaal en zijn we maar naar huis gegaan. Op de fiets terug kwamen we zowaar Coco Bryce zelf tegen, die niet op zijn eigen feestje was. Tja, ik vind daar wat van ofzo. Misschien ben ik een oude lul en was ik simpelweg te vroeg, maar als een feest om 2 uur al afgelopen is verwacht ik wel dat op een gegeven moment de DJs waarmee je adverteert ook daadwerkelijk gaan draaien, laat staan aanwezig zijn. Helaas al de derde slechte ervaring met Pier15 op dit punt op een rij, dus ik denk dat ik voorlopig maar even uitwijk elders voor een avondje muziek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.963
6.213
Zaterdag met mijn vriendin naar het feestje ter ere van 10 jaar Pier15 gegaan te Breda. Host was Coco Bryce die twee DJ's meenam uit de UK (de namen ontschieten me even).

In theorie de ingrediënten voor een toffe avond, maar dat viel toch flink tegen. Op de website stond dat het om 9 uur begon, dus wij arriveerden met ons goede gedrag rond half 10. Even dachten we dat we verkeerd zaten, zo rustig was het. Buiten stond een DJ te draaien waar wat vaste gasten omheen stonden met een biertje in de hand. Het échte feest bleek binnen, waar twee lokale DJs (toffe gasten, kom ze in de stad weleens tegen) naar mijn smaak nogal generic house aan het draaien waren voor twee man en een paardenkop. "Gewoon maar een biertje doen en een uurtje afwachten?" vroeg mijn vriendin vertwijfeld.

Na anderhalf uur was het nog steeds hetzelfde verhaal en zijn we maar naar huis gegaan. Op de fiets terug kwamen we zowaar Coco Bryce zelf tegen, die niet op zijn eigen feestje was. Tja, ik vind daar wat van ofzo. Misschien ben ik een oude lul en was ik simpelweg te vroeg, maar als een feest om 2 uur al afgelopen is verwacht ik wel dat op een gegeven moment de DJs waarmee je adverteert ook daadwerkelijk gaan draaien, laat staan aanwezig zijn. Helaas al de derde slechte ervaring met Pier15 op dit punt op een rij, dus ik denk dat ik voorlopig maar even uitwijk elders voor een avondje muziek.
Breda is cultureel gewoon geen interessante stad helaas. Zo lang het geen plat techno feestje of anders carnavelsk feestje is dan geven ze in Breda niet thuis. Ik heb er ook jaren gewoond en woon er nog vlk bij, en ik ben gek op de stad, maar niet voor optredens en concerten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
788
597
Breda is cultureel gewoon geen interessante stad helaas. Zo lang het geen plat techno feestje of anders carnavelsk feestje is dan geven ze in Breda niet thuis. Ik heb er ook jaren gewoond en woon er nog vlk bij, en ik ben gek op de stad, maar niet voor optredens en concerten.
Helemaal mee eens, gelukkig is Tilburg om te hoek om de pijn te verzachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PLSZ

Campingartiest
18 nov 2016
51
38
Gisteren naar Powerwolf geweest in Antwerpen. Eerste keer dat ik de band zag maar dit is/wordt toch echt wel een toekomstige headliner voor de grote metalfestivals. Vette productie, aankleding van het podium zag er mooi uit, veel vuur, veel show en goede nummers. Enige minpunt is dat er tussen de nummers telkens minstens een minuut zat voor het volgende nummer werd ingezet, dat haalt toch wel een beetje de vaart uit de show. Verder genoten.

Ook van de voorprogrammas Wind Rose en HammerFall (helaas wat weinig oude nummers, maar vooruit) waren top.
Mooi om te zien dat bij zo'n sterk programma de zaal al meteen helemaal vol staat en ook alle bands enthousiast worden onthaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.528
2.036
Vergeet Fontaines,Idles of Shame, there is a new kid in town...

Fat Dog!
Wow, op plaat beetje raar misschien, maar live is het een bom van jewelste. Dit kan niet anders dan de festivalhype van 2025 worden. Zet dit ergens snachts en je hebt een feest van begin tot einde.
Woof woof woof!
Was groots op Lowlands afgelopen jaar, tent werd bijna afgebroken.

Morgenavond zie ik ze in Roosje, nu al zin in.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.188
1.396
Vergeet Fontaines,Idles of Shame, there is a new kid in town...

Fat Dog!
Wow, op plaat beetje raar misschien, maar live is het een bom van jewelste. Dit kan niet anders dan de festivalhype van 2025 worden. Zet dit ergens snachts en je hebt een feest van begin tot einde.
Woof woof woof!
Ugh, zwijg me ervan...

Ik probeer al sinds de release van hun album tevergeefs aan een ticket te geraken voor hun optreden in Botanique, nu donderdag. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Kennys.j

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.057
1.056
Ugh, zwijg me ervan...

Ik probeer al sinds de release van hun album tevergeefs aan een ticket te geraken voor hun optreden in Botanique, nu donderdag. :(
Gisteren in le grand mix was het niet eens uitverkocht. Ik weet natuurlijk niet vanwaar je bent, maar dat is toch een zeer mooi alternatief. Meestal goedkoper, kleine en fijne zaal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.963
6.213
Inderdaad Here's The Thing mensen. Daar krijg je nog een hoop andere leuke bands bij ook zoals Lander & Adriaan, Gurriers, Pip Blom, University, Cloudsurfers, Library Card, Maria Iskariot, Bonglair,Carsick etc.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.188
1.396
Gisteren in le grand mix was het niet eens uitverkocht. Ik weet natuurlijk niet vanwaar je bent, maar dat is toch een zeer mooi alternatief. Meestal goedkoper, kleine en fijne zaal.
Ik ben van Brussel en heb niet eens een auto, dus tussen een kwartiertje fietsen en meer dan 100 km rijden met een onbestaande wagen ligt een dieeeepe kloof. 😅
 
  • Haha
Waarderingen: koekroeck

Tinus101

Support act
21 nov 2022
965
1.157
Heel benieuwd! Een van de redenen om zaterdag naar Here's the Thing te gaan (naast dat fenomenale Gurriers album).
Dinsdag naar Fat Dog in Doornroosje, donderdag Gurriers in Ekko en die allebei dubbel en dwars over op Here’s the Thing. Staan ook allebei in de Next dus dat is helemaal mooi
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.188
1.396
Ik heb er op ticketswap nog 2 kunnen scoren, ik ga mij er terug opzetten om nog een ticketje te scoren voor u! 🤞
Ah, was jij dat die die twee tickets voor mijn neus heeft weggekaapt... :unsure:

Ik geef het nog niet op hoor. De dag voor en de dag van het optreden zullen er nog wel wat kaarten vrijkomen. En het is vlakbij, dus ik kan tot het laatste moment proberen. Maar bedankt voor het aanbod. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kennys.j

Gebruikers die dit onderwerp bekijken