Ik ben naar … geweest en het was …

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
300
375
Haha, gast. Je moet ook alles niet zo letterlijk nemen. Je ziet hier nu ook wel lang genoeg om de intonatie van mijn berichten door te hebben. En je hebt maar deels een punt. Mensen gaan hier natuurlijk niet alleen naar Cave, maar ook naar andere shows waar ik de verslagen met veel plezier van lees.
In ieder geintje zit een seintje😉 en lama voelde zich duidelijk schuldig, dus een beetje lullig als het tóch niet zo erg is.

Maar goed, blijft soms lastig intoneren op een forum :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.929
3.304
Ja het was gewoon heel goed.

Publiek was ook echt geweldig stil waar ik stond. Behalve de ene vrouw zichzelf naar voren probeerde te duwen tijdens I Need You door de naam van haar man Chris te schreeuwen. Ik hoop echt dat je voortaan elke ochtend op een legoblokje stapt.
 

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
49
110
Ik vond Dry Cleaning ook goed! Hopelijk dat die nog een eigen tour of festivaltour gaan doen.

Verder intens genoten van Nick Cave (en ook van The Bad Seeds) Bright Horses is voor mij een speciaal nummer en om die zo te horen vind ik magisch. Verder was ik blij met Palaces of Montezuma.
Het nieuwe album vind ik niet zo sterk als de drie ervoor, maar live paste het zo goed in het hele verhaal.
Was mooi
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en remia00

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
128
139
Zo even iets anders dan Nick Cave ;-). Die ga ik eind oktober pas zien.

Gisteren naar The Klittens en Bodega geweest in Rotown. The Klittens was voor mij de tweede keer en wat spelen ze een lekkere mix van ingetogen nummers met 'bak herrie' nummers. Leuke band om in een voorprogramma te zien.

Daarna Bodega. Ik had me niet heel erg voorbereid en op de heenweg het album 'Broken Equipment' beluisterd. Maar allemachtig, wat is Bodega live een ijzersterke band zeg! Superstrakke show, het plezier spatte er vanaf en lekker veel (post)punk-nummers. En uiteraard ging het op 'Jack in Titanic' lekker los. Ze kwamen zelfs nog terug voor een encore van 2 nummers. Ze hebben mij absoluut heel erg verrast.
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.167
1.366
Aurora in Vorst Nationaal.

De vierde keer dat ik Aurora live zag en ze leverde opnieuw een geweldig optreden af.

Ik had een beetje mijn twijfels of dit in zo’n grote zaal ging werken, maar die waren (grotendeels) ongegrond. De productie was opgeschaald met een metershoog, achterwandvullend scherm, Vorst Nationaal was nagenoeg helemaal gevuld geraakt, en het publiek was helemaal mee.
Aurora leek ook oprecht onder de indruk om in een zaal van dit formaat te staan. Over het geluid van die zaal was ze dan weer minder onder de indruk. Ze noemde het ”a very wishy-washy room” waarin zoveel geluid wordt teruggekaatst dat ze zichzelf nauwelijks kan horen zingen. Vorst deed zijn reputatie van “galmbunker” dan ook alle eer aan, helaas.

Het blijft toch wel een figuur, Aurora. Spontaan, maar ook praatziek. 90% giechelend als een schoolmeisje, 10% vloekend als een zeeman.
Ze lulde er ruim op los tussen de nummers door en ging regelmatig in interactie met het publiek. En met ‘ruim’ bedoel ik ook precies dat. Ze ging niet voor niets bijna een halfuur over haar voorziene speeltijd. Je zou je eraan kunnen storen, maar het hoort nu eenmaal bij een Aurora-show. En vooral : ze is grappig !

Ik wil het publiek ook lof toewerpen. Dat ze veel dedicated fans heeft bleek al meteen bij het binnenkomen. Ik heb de parterre van Vorst Nationaal nog nooit zó vroeg zó vol weten staan. Dat maakte me meteen bang dat het weer zo’n optreden ging worden waarbij er de hele tijd een zee van smartphoneschermpjes de lucht in gaan, maar dat bleek (alleszins van waar ik stond) enorm goed mee te vallen. Jonge mensen op popshows die hun telefoon op zak houden, het kan nog !
Het publiek was muisstil tijdens de stille nummers, danste mee op de upbeat nummers en was gul met applaus.

Top artiest. Top publiek. Wishy-washy zaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
348
855
Iemand morgen naar concert in Koning Boudewijn stadion?
Nee ik kon aan geen tickets geraken maar aangezien die het KBS uitverkoopt zal die wel een mooie spot op Werchter krijgen.

Wat ik mij ook afvraag zouden mensen die gratis tickets via Ticketswap proberen door te verkopen voor 100 euro rechtstreeks naar de hel gaan ?

Frontman is overigens wel een toffe gast
cool-pope-si.jpg
Gaat zelf ook nog af en toe naar optredens en koopt dan altijd een shirt aan de merch
278239321_10166281836035438_1120890330958878952_n.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken