Bospop 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Nou verwacht ik wel dat Roger Hodgson iets meer volk trekt dan Helmut
Zeker op Bospop.

Na Alice Cooper heb je nog voldoende tijd om in de tent te geraken voor een mooie plek bij Helmut. Vooral als je rechtsom de tent loopt.

Wat begint doe vrijdag pas laat joh. Volledige festivaldag prijs, terwijl die pas om 16:30 begint. Gelukkig wel met drie klappers op debill, maar alsnog. Niet echt netjes. Wel laat dit de ruimte om lekker vroeg uitgebreid te eten en dan pas naar het terrein te gaan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
De zaterdag zetten ze gewoon een coverband in de tent. En James Blunt mag een uurtje opdraven om 19 uur om vervolgens het stokje over te geven aan Racoon, ik herhaal Racoon, welke dus sub is voor Zucherro.
Het is al vaker gezegd door andere forumleden maar wie daar het tijdschema verzint???? Ieder jaar toch weer een paar verrassingen 😂😂
Lex Uiting als afsluiter in de tent op de zaterdag... Bijzondere keuze 🤣
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rockinrolinrob

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
169
38
Lees op fb dat de Jupiler stage in de 24-uurstent is.
Valt me ook op dat de programma's elke dag later beginnen dan voorgaande jaren.
Nu was er zo vroeg meestal ook weinig te doen op het terrein dus is denk ik n bewuste keuze, maar vind het wel jammer dat het vrijdag pas om 16.30 u begint (vorig jaar 14.30u en in 22 zelfs om 12.45u)
Hopelijk om financieel even wat op adem te komen na vorig jaar. Volgend jaar mag het wel wat meer op de vrijdag.
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
169
38
Zeker op Bospop.

Na Alice Cooper heb je nog voldoende tijd om in de tent te geraken voor een mooie plek bij Helmut. Vooral als je rechtsom de tent loopt.

Wat begint doe vrijdag pas laat joh. Volledige festivaldag prijs, terwijl die pas om 16:30 begint. Gelukkig wel met drie klappers op debill, maar alsnog. Niet echt netjes. Wel laat dit de ruimte om lekker vroeg uitgebreid te eten en dan pas naar het terrein te gaan.
Ben het met je eens qua klappers, maar als je uitgaat van het principe dat over smaak niet valt te twisten is het toch wat mager
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Hopelijk om financieel even wat op adem te komen na vorig jaar. Volgend jaar mag het wel wat meer op de vrijdag.
Als ze wat op adem willen komen hou dan de vrijdag voor coverband. Had wat troep thuis gelaten en maak 2 volledige festivaldagen op de zaterdag en de zondag. Op een enkeling na is veel wat in de tent staat echt heel bijzonder.... Hadden ze beter niet kunnen boeken denk ik...
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
169
38
Als ze wat op adem willen komen hou dan de vrijdag voor coverband. Had wat troep thuis gelaten en maak 2 volledige festivaldagen op de zaterdag en de zondag. Op een enkeling na is veel wat in de tent staat echt heel bijzonder.... Hadden ze beter niet kunnen boeken denk ik...
heb je een punt. ik zou me zeker niet bekocht voelen met zo een 2 daags festival ipv 3
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
169
38
Dit jaar blijkbaar gekozen voor 5 minuten wisselperiode tussen de verschillende stages. Wel echt een miskleun om Gogol Bordello op het hoofdpodium te plaatsen, die horen in de tent qua sfeer en beleving.
Niet altijd 5 minuten tussentijd zo te zien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Het valt mij ook op dat Toto en Zucherro 75 min krijgen, Fogerty dan weer anderhalf uur. Een band als Heart ( bijna 20 jaar niet in NL geweest) krijgt dan weer 60 min maar een Racoon en Son Mieux en DI-RECT krijgen net zo veel of nog meer aan speeltijd... Ik vind dat ze toch vreemde keuzes maken....
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Het valt mij ook op dat Toto en Zucherro 75 min krijgen, Fogerty dan weer anderhalf uur. Een band als Heart ( bijna 20 jaar niet in NL geweest) krijgt dan weer 60 min maar een Racoon en Son Mieux en DI-RECT krijgen net zo veel of nog meer aan speeltijd... Ik vind dat ze toch vreemde keuzes maken....
Zeer waarschijnlijk zijn dit eisen van het management (en/of touragent) van iedere band. Niet altijd de keuze van het festival zelf.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Zeer waarschijnlijk zijn dit eisen van het management (en/of touragent) van iedere band. Niet altijd de keuze van het festival zelf.
Heb je ook weer een punt. Vraag me dan ook af of die ook inspraak hebben op welk moment er gespeeld gaat worden. Headliners lijken me duidelijk. Maar om nu James Blunt een uurtje in de vooravond te laten spelen. The Waterboys van headliner in de tent vorig jaar naar een uur op de main om 5 uur nu.. Ik vind dat best vreemd allemaal. Zal me daarom wel vermaken maar ben gewoon wel eens benieuwd hoe men tot bepaalde keuzes komt zeg maar..
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Dit is toch nergens voor nodig.
Ach, omdat ik een opmerking maak over "ouderen" mag het niet? In andere topics wordt zo vaak iets over tienermeisjes etc gerept. Maar dat het niet al te smaakvol is, vooruit, dat geef ik toe 😉
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Ach, omdat ik een opmerking maak over "ouderen" mag het niet? In andere topics wordt zo vaak iets over tienermeisjes etc gerept. Maar dat het niet al te smaakvol is, vooruit, dat geef ik toe 😉
Ik zeg niet dat het niet mag, maar het is een beetje onnodig. Net als dat gezanik van vastgeroeste muziekliefhebbers over talentvolle jonge artiesten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ik zeg niet dat het niet mag, maar het is een beetje onnodig. Net als dat gezanik van vastgeroeste muziekliefhebbers over talentvolle jonge artiesten.
Zie het dan vooral als een niet grappig grapje. Ik heb ook een middag in de volle zon gezeten met de nodige versnaperingen. Excusi
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Een rollator is dan wellicht wat overdreven beeldspraak. Maar zelfs op de Porcupine Tree dag voelde ik mij als begin dertiger bijna een bezienswaardigheid. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat meerdere mensen naar ons toe kwamen en iets zeiden als "wat leuk om ook eens jonge mensen op dit festival te zien!". Dat zegt toch ook wel genoeg over de doelgroep van het festival.

Overigens echt niets mis mee. Ik vond het een heel relaxed festival. Je merkte echt dat het voor veel mensen hun jaarlijkse weekendje weg is en dat ze daar intens van genieten. Fijn opgezet ook, met relatief veel zitplekken in de schaduw, in vergelijking met andere festivals. Heeft wellicht ook iets met de doelgroep te maken, maar ook deze jonge hond maakte daar met 45 graden gevoelstemperatuur veelvuldig gretig gebruik van.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Zie het dan vooral als een niet grappig grapje. Ik heb ook een middag in de volle zon gezeten met de nodige versnaperingen. Excusi
Haha, lekker man. Ben ik een keertje nuchter op een vrije dag 😅.
Ik zou zelfs met een gratis ticket nog niet naar Weert afreizen. Ook al is het maar 30 minuten rijden of zo. Maar ik wens de liefhebbers wel veel plezier toe.

Proost!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Een rollator is dan wellicht wat overdreven beeldspraak. Maar zelfs op de Porcupine Tree dag voelde ik mij als begin dertiger bijna een bezienswaardigheid. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat meerdere mensen naar ons toe kwamen en iets zeiden als "wat leuk om ook eens jonge mensen op dit festival te zien!". Dat zegt toch ook wel genoeg over de doelgroep van het festival.

Overigens echt niets mis mee. Ik vond het een heel relaxed festival. Je merkte echt dat het voor veel mensen hun jaarlijkse weekendje weg is en dat ze daar intens van genieten. Fijn opgezet ook, met relatief veel zitplekken in de schaduw, in vergelijking met andere festivals. Heeft wellicht ook iets met de doelgroep te maken, maar ook deze jonge hond maakte daar met 45 graden gevoelstemperatuur veelvuldig gretig gebruik van.
Die temperatuur vorig jaar was ook echt niet te doen. Ik ben 41 en heb jaren in Peru, Vietnam en Nepal geleefd, maar die drukkende intense hitte op Bospop (maar ook Pinkpop in 2022) maakte het echt minder plezierig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken