Graspop Metal Meeting 2024

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Kijken of het lijstje van @Koekdoos om ver kunnen gooien :)

Ik kan mij met clashes ook heel erg laten leiden met waar de rest heen gaat. Staat nooit 100% vast voor het weekend. Voor nu is het dit

Donderdag (persoonlijk mijn minste dag):
- Silverstein
- Amaranthe
- BabyMetal
- Kerry King
- Kvelertak (Maar kan ook zo Heart of Comeback Kid worden als ik ergens anders zin in heb haha)
- Alice Cooper (verschikkelijke clash met Polyphia)
- Tool

Vrijdag:
- Svartzot
- Brian Downey's Alive & Dangerous
- Borknagar (maar kan ook zo P.O.D. worden als ik daar zin in heb)
- HammerFall
- High On Fire
- Deez Nuts (Maar kan ook zo Bruce worden)
- Avantasia
- Electric Callboy
- Turnstile
- Graveyard
- Laatste stukje Judas Priest

Zaterdag (persoonlijk mijn lievelingsdag <3)
-
Fleddy Melculy
- Red
- Ice Nine Kills
- Frog Leap (maar kan zo Steel Panther worden)
- Mammoth WVH
- Glenn Hughes
- While She Sleeps
- Architects
- Limp Bizkit (jammer voor Blind Guardian)
- Avenged Sevenfold <3
- Bring Me The Horizon

Zondag:
- John Coffey
- Atreyu
- Extreme
- Black Stone Cherry
- Rival Sons
- Body Count & Ice-T
- Of Mice and Men
- Karnivool
- Stukje Deep Purple
- Scorpions (wellicht naar Emperor als dit live niet best is)
- Machine Head
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
En vanaf 27 mei zijn voor Graspop de parkingtickets in de voorverkoop. €5,- goedkoper dan ter plekke betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.059
1.303
Ik zal nog wel nieuwe lijsten erbij blijven verwerken, is ook gewoon leuk om te doen. Ook @JB. komt nog met een lijst, dus wie weet verschuift er nog het een en ander…

Andere kwestie: zijn er al mensen bezig met hun shirt keuze ( of algehele kleding) voor het weekend? Mensen die hun “vandaag is de dag”-shirt weer aan gaan trekken?

Bij mij valt de keuze momenteel op vandaag is de dag of mijn Avantasia shirt.
Kan ik een vandaag is de dag shirt nog bestellen?
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
871
2.573
Kijken of het lijstje van @Koekdoos om ver kunnen gooien :)

Ik kan mij met clashes ook heel erg laten leiden met waar de rest heen gaat. Staat nooit 100% vast voor het weekend. Voor nu is het dit

Donderdag (persoonlijk mijn minste dag):
- Silverstein
- Amaranthe
- BabyMetal
- Kerry King
- Kvelertak (Maar kan ook zo Heart of Comeback Kid worden als ik ergens anders zin in heb haha)
- Alice Cooper (verschikkelijke clash met Polyphia)
- Tool

Vrijdag:
- Svartzot
- Brian Downey's Alive & Dangerous
- Borknagar (maar kan ook zo P.O.D. worden als ik daar zin in heb)
- HammerFall
- High On Fire
- Deez Nuts (Maar kan ook zo Bruce worden)
- Avantasia
- Electric Callboy
- Turnstile
- Graveyard
- Laatste stukje Judas Priest

Zaterdag (persoonlijk mijn lievelingsdag <3)
-
Fleddy Melculy
- Red
- Ice Nine Kills
- Frog Leap (maar kan zo Steel Panther worden)
- Mammoth WVH
- Glenn Hughes
- While She Sleeps
- Architects
- Limp Bizkit (jammer voor Blind Guardian)
- Avenged Sevenfold <3
- Bring Me The Horizon

Zondag:
- John Coffey
- Atreyu
- Extreme
- Black Stone Cherry
- Rival Sons
- Body Count & Ice-T
- Of Mice and Men
- Karnivool
- Stukje Deep Purple
- Scorpions (wellicht naar Emperor als dit live niet best is)
- Machine Head
Geen pendulum?:eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
Waar zie je dit? En wat gaan de parkingtickets kosten dit jaar
Op de website en €15,-.


Kostprijs parking:

  • Voorverkoop online vanaf 27/05/2024: € 15 per auto.
  • Ter plaatse (enkel bank- en kredietkaart, cash wordt NIET aanvaard): € 20 per auto
  • Opgelet: verlaat je de parking dan betaal je opnieuw bij het oprijden
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.778
5.389
Kan je gebaseerd op die info een inschatting maken welke liedjes waarschijnlijk gespeeld worden?
Helaas niet echt. Als een van de originele zangers van een bepaald liedje niet aanwezig, zingt gewoon iemand anders het die wel aanwezig is.
Ik kende Avantasia niet, dus ben aan het inluisteren (wat echt top is trouwens 😊), maar dan weet ik eventueel welke liedjes ik kan verwachten (indien mogelijk natuurlijk).
Hier een oudere post waar je wellicht wat aan hebt. ;)
Er hebben vele zangers door de jaren meegedaan, onder wie Geoff Tate en Jorn Lande dus, maar de nummers zijn live niet per se gebonden aan een bepaalde zanger. Als er live iemand niet bij is, dan laten ze gewoon iemand anders zingen (net zoals bij Ayreon dus, waar bv. Brittney Slayes Floor Jansen vervangt).

The Scarecrow zal zeker in de setlist zitten, dat is zelfs met (het veel oudere) Reach Out For The Light live het meest gespeelde nummer.

De toegiften worden in principe altijd afgesloten met een medley van Sign Of The Cross / The Seven Angels (van de eerste albums, resp. The Metal Opera en The Metal Opera Part II), waarbij doorgaans alle zangers en muzikanten meedoen en worden voorgesteld. Ook altijd wel een episch kippenvelmomentje. ;)

Mystery Of A Blood Red Rose zal ook ongetwijfeld in de setlist zitten, een nummer dat zo op een album van Meat Loaf had kunnen staan. Sterker nog, het is geschreven met Meat Loaf als zanger in gedachte, maar om onbekende redenen heeft het management van Meat Loaf (eerder nog enthousiast) dat toen afgeslagen. Nu geldt het nummer dus tevens als een eerbetoon aan hem.

Andere heerlijke nummers die waarschijnlijk wel zullen worden gespeeld:
 
  • Geweldig
Waarderingen: N1tje

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.778
5.389
Ja man, dat nieuwe album belooft echt een meesterwerk te worden! Alle drie de nieuwe nummers zijn raak, dus mijn verwachtingen zijn sky high. Nog maar twee daagjes wachten! En ook ontzettend veel zin in hun set in de Marquee.
Rotting Christ is ALTIJD briljant! :cool:🤘
Ook heel benieuwd naar de rest van het album, en uiteraard veel zin in de show!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Als Impericon weer op de metal market staat, dan daag ik iedereen uit om voor €7 zo'n surprise shirt te halen en die aan te trekken (oke misschien dit jaar €10 met de inflatie lol)
Ik vind t een mooi plan. Had daar 2 jaar geleden een CKY shirt uit gekregen.
Was wel wat saai qua print, enkel het geel rode logo voorop. Zo'n shirts pak ik normaal dus juist niet, omdat ik de grote prints altijd wel beter vind
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.388
7.878
Ik bedenk me nu dat we zelfs 3 van de 4 dagen Babymetal gaan horen op de mainstage, als Electric Callboy bovenstaande nummer speelt
Donderdag natuurlijk de band zelf
Vrijdag dus RATATATA
Zaterdag BMTH - Kingslayer
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
113
195
Helaas niet echt. Als een van de originele zangers van een bepaald liedje niet aanwezig, zingt gewoon iemand anders het die wel aanwezig is.

Hier een oudere post waar je wellicht wat aan hebt. ;)
Wat is de kans dat Klaus Meine mee op het podium komt voor Dying for an Angel? Die is er toch dat weekend :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.699
3.464
Wat is de kans dat Klaus Meine mee op het podium komt voor Dying for an Angel? Die is er toch dat weekend :)
Tuurlijk, die artiesten hebben niets beters te doen dan het hele graspop-weekend daar wat rond te hangen, voor als er een andere band iemand als guest performance wil :rolleyes:
Scorpions heeft op vrijdag nog een concert staan op Heavy Weekend in Nancy, om je vraag wat serieuzer te beantwoorden...
 
Laatst bewerkt:

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
113
195
Tuurlijk, die artiesten hebben niets beters te doen dan het hele graspop-weekend daar wat rond te hangen, voor als er een andere band iemand voor een guest performance wil :rolleyes:
Scorpions heeft op vrijdag nog een concert staan op Heavy Weekend in Nancy, om je vraag wat serieuzer te beantwoorden...
Thanks for bursting my bubble! (n)
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken