Evenementen op Megaland - Pinkpop terrein

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Enig idee wat de capaciteit is? Qua hoeveelheid bezoekers dan.
afgelopen jaar was 90's forever uitverkocht met 12.000 meen ik?
90's Forever is aankomende zaterdag Forever Festival met zelfde organisatie en zelfde terrein voor Rock Valley, ik ga uit van ca 12.000 dan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
ziet er uit als een gezellige opzet...

terreininrichting Forever Festival 6 juli
FF2024-Floorplan-WEB.png


terreininrichting Rock Valley 7 juli
RV2024-Plattegrond-WEB.png
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
volgens spandoeken op het terrein
5 juli 2025 Forever Festival
6 juli 2025 Rock Valley
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.095
2.102
volgens spandoeken op het terrein
5 juli 2025 Forever Festival
6 juli 2025 Rock Valley
Kunnen we daaruit opmaken dat bv Bospop 1 week later zal zijn? Park City Live heb je ook nog.... Geen idee of die (kleinere) festivals, in dezelfde provincie, rekening houden met elkaar??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Kunnen we daaruit opmaken dat bv Bospop 1 week later zal zijn? Park City Live heb je ook nog.... Geen idee of die (kleinere) festivals, in dezelfde provincie, rekening houden met elkaar??
ParkCity Live Heerlen is 29/30 juni (al aangekondigd) en Bospop verwacht ik ook weer in het weekend van 11-13 juli?
Denk dat die festivals niet veel rekening met elkaar houden, maar inmiddels een vast weekendje hebben waar ze gaan zitten.
Dus, meer toeval...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
648
349
Bospop is naar mijn weten normaal altijd in het tweede weekend van juli inderdaad. Dus ik denk eerder dat andersom Forever Festival en Rock Valley een plekje zoeken tussen die andere bestaande zaken in
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
op 7-7-2024 was uw correspondent ter plaatse op de eerste editie van het grootste outdoor tribute festival van europa, Rock Valley 2024.

Eerste indruk was al goed. Er was een fietsenstalling gecreeerd voor de entree.
We waren vroeg aanwezig en er stond al een kwartier voor aanvang een flinke rij voor de ingang.
Inkom verliep redelijk vlot, we ontvingen een polsbandje en een token voor het eerste bekertje.
Uiteraard liep diezelfde rij ook meteen naar de muntenkassa's, dat was in het begin wel een drama, net te weinig kassa's open en de 4 die open waren naast elkaar.
105 euro voor 30 munten gepakt... moest wel genoeg zijn. 3,50 is absoluut tegenwoordig geen schandalige muntprijs.
Voor toilet bezoek werd 2 euro gevraagd, waarna je nog een polsbandje ontving om de hele dag gebruik te maken van de toiletten. Advies aan de organisatie : aub volgend keer bij de prijs van het ticket inbegrepen, da's wel zo handig.
Opzet terrein was overzichtelijk, maar ook aan de gezelligheid was gedacht. Barren waren goed bereikbaar en er was ruim voldoende zitgelegenheid en overkapping. Voor de kleinschaligheid was de opzet voldoende. Uiteraard was tijdens etenstijd de frietkramen aan de te drukke kant.
En dikke tegenvaller was uiteraard :( Heineken op Megaland, so sad... Brand, bel eens dat jullie op nog een Limburgs evenement wel als partner willen staan?

1720620796022.png

We hadden niet veel mee gekregen van het eerste optreden van From USA, dat een mix was van diverse acts...
Wel tijdig naar de tent (Highway to Hell stage) gelopen voor Pearl Jam tribute, Rearviewmirror.
Vond wel goed gevonden van de zanger om een tivoli shirt aan te doen op Megaland!
Verder, was het nivo wel zeer hoog!
1720620967158.png

Hierna naar het hoofdpodium (Heroes Stage) voor The Boss, althans The Bruce Brothers.
Ze kregen toch weldegelijk voor elkaar dat ik kippenvel kreeg met de inzet van Badlands!
Ik heb hier zeker het meest van genoten!
1720621126281.png

Door een hapje eten van een broodje hamburger tijdens Meatallica... Maar van buiten de tent klonk dat zeker niet slecht!
Van een afstandje kort genoten van Bob Marley ofwel Panache Culture.
Waarna we snel een mooie plek in de tent zochten met een vers pilske.
De band Stacked Actors vertolkte Foo Fighters met zo'n overgave dat je bijna dacht dat Dave Grohl aanwezig was, heerlijke energie...
1720621447654.png

Doordat we hierna rustig gingen eten en op een afstandje gingen zitten, hadden we Memphis Rose gemist (Johnny Cash).
Maar daardoor wel ruim op tijd voorin de tent voor Musest.
Tja, Musest is inderdaad het meest Musest. Het tikte helemaal het orgineel aan. Puur genieten en mee brullen!

1720621601062.png

Hierna the Police, ofwel The Policed op de mainstage.
Van afstand was ook het podium design goed te zien.
Maar.., ondanks dat de zanger het publiek in het nederlands aansprak, was het niet van orgineel te onderscheiden.
1720621678646.png

Vannstein was niet helemaal op tijd klaar met de soundcheck waardoor de Rammstein tribute niet op tijd begon.
Ik ben zelf vaker bij de duitse tribute Stahlzeit geweest, dus eerste keer bij deze nederlandse Vannstein.
Het nivo was hoog, maar ik moet zeggen, Stahlzeit vind ik een tikkie beter. Al wel genoten van wederom een mooi optreden hoor!
1720621881696.png

Waarna we de avond afsloten met een kroketje en het laatste biertje.
Op afstand in de schemering genieten van The Rolling Stones, Stones Sessions gooide er goeie energie in en brachten het goed over.
1720622054306.png

Kortom, het nivo van de tribute acts was zeer hoog en werelds!
Organisatie van de eerste editie was top!
Zeker voor herhaling vatbaar en raad u (als lezer) dan ook aan bezoek eens een tribute festival bij u in de buurt (want die zijn er vol op)
Donderdag zal de super early bird starten voor volgend jaar, voor mij gaat er absoluut een volgende keer in zitten!

Dus Rock Valley, tot volgend jaar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken