Evenementen op Megaland - Pinkpop terrein

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik ben dan op Werchter, dus het is sowieso geen optie. Maar ben altijd wel benieuwd naar dit soort bands/festivals, of het de moeite waard is en hoe de kwaliteit van de bands is. Iemand ervaring mee?

En coverbands in het algemeen zullen vast wat populairder zijn geworden door dat tv programma, maar de Pinkpop weide is toch veel te groot hiervoor? Of zouden ze het e.e.a. aanpassen?
Enkel ervaring met Meatallica. Vorig jaar gezien op het gratis festival Parkpop in Oostkamp.
Was wel zeer positief verrast moet ik zeggen. Ze benaderen de originele Metallica zonder het te willen 'overdrijven' (if that makes any sense)

Verder vind ik dergelijke coverband festivals wel aangenaam, maar ik zou er nu ook weer geen €30+ voor overhebben.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
En daarbij zijn het het ook nog eens niet "de beste" coverbands, lees gangbare, maar een samenraapsel van bekend een onbekende bands

Ik heb persoonlijk Musest al eens van dichtbij ervaren, en dat was echt een behoorlijk sterk optreden, muzikaal gezien. Wat er aan ontbrak (los van het visuele spektakel bij de echte heren van Muse) was enige interactie met het publiek. Je hoeft natuurlijk niet de heer Bellamy te gaan imiteren, maar dit was gewoon stoïcijns voor je uit kijken en die nummers bijna perfect spelen en zingen.

Nou was de setting ook een lokaal festival met 750 man (normaal 2000 man, maar ja, Coronatijd he) en daar werkte dit heel goed. Op Megaland slaat het waarschijnlijk dood. Dat veld staat namelijk niet vol met fans van de band die je covert, maar met mensen die in het algemeen van wat oudere Rock houden, en die hier even lekker kunnen bieren. Gevoelsmatig verwacht ik dat dit een XXL braderie sfeer wordt. Dat kunnen uiteraard wel waanzinnig gezellige uurtjes zijn overigens, alleen moet je je daar van tevoren wel op instellen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Wie zit hier op te wachtten???
ik :ROFLMAO:

af en toe kan ik een tribute act best waarderen, zo'n tribute festival heb je meteen een paar bij elkaar. Heeft ook altijd wel wat gezelligs.


Hier komt gewoon Parkstad 'volk' op af. Het lijkt me echt de hel op aarde.
dit is inderdaad regio gebonden, met zoals ik het zie de intentie om ook iets buiten de regio te trekken.
vind het zelf vrij ambiteus om direct er in te gaan met "het grootse open air tributefestival van Europa"
dat doet me vermoeden dat ze hopen een flink aantal publiek te trekken.
afgelopen jaar was Legends of Rock Tribute Festival uitverkocht op Megaland en dat was niet heeeeuuuuuul Megaland uiteraard.
Dat tribute festival was in een tent op Megaland voor slechts 2000 bezoekers.
Dus verwacht dat het een klein intiem feestje gaat worden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Blijft het jammer vinden dat mensen eerder bij dit soort puin gaan kijken dan bij een beginnend bandje, omder het mom van "omdat het gezellig is". Laten we het dan ook zo bekijken, als een soort buurtfeestje, een straatmarkt/braderie. Ergens is dat natuurlijk helemaal prima, twee verschillende werelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop en TNFke

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
:ROFLMAO:ik :ROFLMAO:

af en toe kan ik een tribute act best waarderen, zo'n tribute festival heb je meteen een paar bij elkaar. Heeft ook altijd wel wat gezelligs.



dit is inderdaad regio gebonden, met zoals ik het zie de intentie om ook iets buiten de regio te trekken.
vind het zelf vrij ambiteus om direct er in te gaan met "het grootse open air tributefestival van Europa"
dat doet me vermoeden dat ze hopen een flink aantal publiek te trekken.
afgelopen jaar was Legends of Rock Tribute Festival uitverkocht op Megaland en dat was niet heeeeuuuuuul Megaland uiteraard.
Dat tribute festival was in een tent op Megaland voor slechts 2000 bezoekers.
Dus verwacht dat het een klein intiem feestje gaat worden.
Zeker, maar geef mij maar de real deal / dit is toch een beetje overkill.Is toch niet een goedmakertje van buro PP 🤣
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
ik :ROFLMAO:

af en toe kan ik een tribute act best waarderen, zo'n tribute festival heb je meteen een paar bij elkaar. Heeft ook altijd wel wat gezelligs.



dit is inderdaad regio gebonden, met zoals ik het zie de intentie om ook iets buiten de regio te trekken.
vind het zelf vrij ambiteus om direct er in te gaan met "het grootse open air tributefestival van Europa"
dat doet me vermoeden dat ze hopen een flink aantal publiek te trekken.
afgelopen jaar was Legends of Rock Tribute Festival uitverkocht op Megaland en dat was niet heeeeuuuuuul Megaland uiteraard.
Dat tribute festival was in een tent op Megaland voor slechts 2000 bezoekers.
Dus verwacht dat het een klein intiem feestje gaat worden.

Ze moeten het ook wel heel bont maken, wil jij iets op Megaland laten schieten he 😉?
 
  • Haha
Waarderingen: Bartjuh1981

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
694
631
Blijft het jammer vinden dat mensen eerder bij dit soort puin gaan kijken dan bij een beginnend bandje, omder het mom van "omdat het gezellig is". Laten we het dan ook zo bekijken, als een soort buurtfeestje, een straatmarkt/braderie. Ergens is dat natuurlijk helemaal prima, twee verschillende werelden.
+1
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Ik heb persoonlijk Musest al eens van dichtbij ervaren, en dat was echt een behoorlijk sterk optreden, muzikaal gezien. Wat er aan ontbrak (los van het visuele spektakel bij de echte heren van Muse) was enige interactie met het publiek. Je hoeft natuurlijk niet de heer Bellamy te gaan imiteren, maar dit was gewoon stoïcijns voor je uit kijken en die nummers bijna perfect spelen en zingen.

Nou was de setting ook een lokaal festival met 750 man (normaal 2000 man, maar ja, Coronatijd he) en daar werkte dit heel goed. Op Megaland slaat het waarschijnlijk dood. Dat veld staat namelijk niet vol met fans van de band die je covert, maar met mensen die in het algemeen van wat oudere Rock houden, en die hier even lekker kunnen bieren. Gevoelsmatig verwacht ik dat dit een XXL braderie sfeer wordt. Dat kunnen uiteraard wel waanzinnig gezellige uurtjes zijn overigens, alleen moet je je daar van tevoren wel op instellen...
Als we de discussie tribute of coverband weer even willen heropenen😜....Musest komt inderdaad knap dichtbij Muse, tributeband dus ;). Vond deze registratie van won't stand down wel erg knap
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Als we de discussie tribute of coverband weer even willen heropenen😜....Musest komt inderdaad knap dichtbij Muse, tributeband dus ;). Vond deze registratie van won't stand down wel erg knap
Zeer professionele muzikanten ook. Heb ze ooit een keer gezien op een klein festival in de buurt. Aan de ene kant mega veel respect voor het vakmanschap en de wil om tot in perfectie op de originele band te lijken. Aan de andere had het ook iets tragisch, want zo'n sterke muzikanten zouden ook toffe eigen nummers kunnen maken.
 
  • Winning
Waarderingen: elo en Bob105

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Blijft het jammer vinden dat mensen eerder bij dit soort puin gaan kijken dan bij een beginnend bandje, omder het mom van "omdat het gezellig is". Laten we het dan ook zo bekijken, als een soort buurtfeestje, een straatmarkt/braderie. Ergens is dat natuurlijk helemaal prima, twee verschillende werelden.

Is toch heel logisch
van beginnende bandjes kun je niets mee zingen, bij deze 11 coverbands ken je waarschijnlijk letterlijk ieder nummer.
dat is voor heel veel mensen de 1e vereiste
als je vraagt: ga je mee naar whispering sons, psychonaut en high hi? (als voorbeeld),
dan krijg je als antwoord:"maar die ken ik niet"
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Zeer professionele muzikanten ook. Heb ze ooit een keer gezien op een klein festival in de buurt. Aan de ene kant mega veel respect voor het vakmanschap en de wil om tot in perfectie op de originele band te lijken. Aan de andere had het ook iets tragisch, want zo'n sterke muzikanten zouden ook toffe eigen nummers kunnen maken.
Muziek naspelen/herinterpreteren en compleet nieuw materiaal schrijven lijken me twee aparte disciplines? Veel professionele muzikanten kunnen het duidelijk allebei, maar kan me voorstellen dat er ook zijn die enkel het eerste goed kunnen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Muziek naspelen/herinterpreteren en compleet nieuw materiaal schrijven lijken me twee aparte disciplines? Veel professionele muzikanten kunnen het duidelijk allebei, maar kan me voorstellen dat er ook zijn die enkel het eerste goed kunnen.
Ja, dat kunnen 2 verschillende disciplines zijn. Goed naspelen/herinterpreteren vergt niet heel veel creativiteit, terwijl dat noodzakelijk is bij eigen materiaal schrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Is toch heel logisch
van beginnende bandjes kun je niets mee zingen, bij deze 11 coverbands ken je waarschijnlijk letterlijk ieder nummer.
dat is voor heel veel mensen de 1e vereiste
als je vraagt: ga je mee naar whispering sons, psychonaut en high hi? (als voorbeeld),
dan krijg je als antwoord:"maar die ken ik niet"
Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, ik snap het wel hoor. Ik zag laatst mensen die naar Coldplace gingen (een fucking coverband van Coldplay). Die verkopen dus gewoon 750 tickets, terwijl een week later Zimmerman voor 45 man staat te spelen. En dan vinden we het gek dat Nederlandse poppodia steeds meer tributebands boeken (gebeurd dat in Belgie ook zoveel?). In het kader van talentontwikkeling en uberhaupt voor de (beginnende) muzikanten lijkt het me alleszins geen hele fijne ontwikkeling. Een concert wordt zo steeds meer "een avondje gezellig uit, met bekende nummers van bands die zelf te duur zijn geworden of niet meer spelen/leven". Ik maak het zeker te groot, maar het is gewoon vooral jammer.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Het voorziet kennelijk steeds meer in een behoefte , zeker voor bands die niet meer live spelen/ touren.
Gaat A.I. hier nog een rol in spelen ??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Het voorziet kennelijk steeds meer in een behoefte , zeker voor bands die niet meer live spelen/ touren.
Gaat A.I. hier nog een rol in spelen ??
laatste tijd lijkt me het "tribute" genre wel steeds meer in trek...
shows rond dat SBS6 programma loopt ook goed.

maar tribute festivals an sich zijn ook niet echt nieuw toch?
alleen hoe groot er tegenwoordig mee uit pakt, dat begint wel op te vallen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.701
Als een kaartje voor de band zelf tegenwoordig ook 1 miljoen miljard kost.. kunnen veel mensen die liedjes toch eens live horen. Denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Pommer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken