Evenementen op Megaland - Pinkpop terrein

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
In aanloop naar het concert van Bruce Springsteen, ontving ik een mail van Mojo waarin je wordt aangemaand op voorhand je parkeerplek/terrein te regelen. Het is enkele jaren geleden dat ik nog op Landgraaf-Megaland was. Ik parkeerde altijd bij mondo verde.

Mijn vraag voor de doowinterde Pinkpop/Megaland-gangers:

1) Is dit echt nodig om de parking op voorhand te regelen?
2) Voor mijn persoonlijke situatie is het enkel interessant om met de wagen te komen. Er zijn dan 2 opties:
A) Parkeren op parkeerterrein P3, P4 of P5.
B) Parkeren op Qpark Heerlen en met de trein naar Landgraaf.
Wat is de makkelijkste optie volgens jullie? Mij lijkt parkeren op een terrein de vlotste optie? Concert is op een zondag dus ik verwacht sowieso verminderd lokaal verkeer.
Wat is de ligging van die parkeerterreinen? Ik vind hier geen info over terug. Ze geven aan dat wandelen vanaf parking 40 min is. Maar optie B zou ook maar 40 min duren. Mjn buikgevoel zegt dat je vanop parkeerterrein sneller bent. Terug naar huis is misschien een ander paar mouwen :)
Voor P3 zijn er geen tickets meer beschikbaar, wel nog voor P4/P5 bij Ticketmaster.
Geen idee welke locaties dit zijn .
Zal wel behoorlijk gaan dichtslibben centrum Schaesberg, dus ik zou zeggen kom op tijd.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Waarom geven ze niet gewoon een overzicht waar deze liggen? Nu is voor iedereen alles onduidelijk.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
In de mail zeggen ze ook dat de loopafstand van station Landgraaf naar Megaland maar 20 min. is, maar dit is toch ook ruim 'n half uur lopen, of herinner ik mij dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
In de mail zeggen ze ook dat de loopafstand van station Landgraaf naar Megaland maar 20 min. is, maar dit is toch ook ruim 'n half uur lopen, of herinner ik mij dat verkeerd?
Sterker nog, als je de aangegeven route loopt vanaf station naar het terrein, heb ik daar vaker maar een kwartier over gedaan ipv 20 minuten (of ik stap flink door?)

dat is die witte stippellijn fyi
1681394130696-png.4611
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
voor 24 heb ik het idee dat voor Megaland de oa weekenden rond Pinkpop nog goed beschikbaar zijn voor evenementen.
Op 6 juli gaat het weer 90s Forever Festival worden.
Bijvoorbeeld het weekend 8/9 juni, 15/16 juni en 29/30 juni zijn nog prima beschikbaar om weer een los concert neer te zetten...

Ik kan me voorstellen dat ze dat in 2024 weer willen gaan proberen, uitgaande van het succes van Springsteen dan


1689167998658.png
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
voor 24 heb ik het idee dat voor Megaland de oa weekenden rond Pinkpop nog goed beschikbaar zijn voor evenementen.
Op 6 juli gaat het weer 90s Forever Festival worden.
Bijvoorbeeld het weekend 8/9 juni, 15/16 juni en 29/30 juni zijn nog prima beschikbaar om weer een los concert neer te zetten...

Ik kan me voorstellen dat ze dat in 2024 weer willen gaan proberen, uitgaande van het succes van Springsteen dan


Bekijk bijlage 5878
Zal dan wel een grote naam zijn.Dus niet meer het kaliber GNR.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
aparte ontheffings beleidsregel... met opvallende tekst :

In Landgraaf vinden jaarlijks Mega-acts plaats op het Megalandterrein. Vanwege de drukte is het voor bezoekers van de Mega-acts die met een taxi gebracht en/of opgehaald worden, belangrijk dat het vervoer goed gereguleerd is. Er moet een duidelijke en herkenbare in- en uitstapplaats aanwezig zijn waar de openbare orde en veiligheid gegarandeerd is. En waar men erop kan vertrouwen dat de aanwezige taxibedrijven betrouwbaar zijn en de wettelijke bepalingen binnen de vigerende taxi-wetgeving respecteren.

officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-373796.html
fragment uit het authentieke blad:
1693576782114.png

jaarlijks Mega-acts op het Megalandterrein?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.281
3.853
ik kwam met tellen tot : Bruce Springsteen... voor afgelopen decennia
Ja, die acts zijn er wel geweest,maar idd sporadisch (of ze moeten Pinkpop erbij rekenen). Misschien structureel in de toekomst Mega-acts?

Ging me meer om het taalkundige. Je zou verwachten dat iemand van de gemeente iets nauwkeuriger zou zijn (een act vindt niet plaats, wel een evenement met Mega-act).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
of ze moeten Pinkpop erbij rekenen
pikante is, dat ze normaal dan specifieke beleidsbepalingen voor Pinkpop al hebben / specifiek "Pinkpop" noemen

bij Springsteen of GnR (1 van de 2in ieder geval) was er eerst ook een aanvraag voor een "Mega-act" (dus apart benoemd als Mega-act bedoel ik)

weet niet of Roger Waters 2008 mee telt, maar Bon Jovi 1996 en Rolling Stones in 1995 en 1999 en Springsteen 2023 zijn feitelijk de losse concerten van Mega-acts
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wat dachten we van het idee dat Megaland weer onder het rijtje valt van een Goffertpark en een Malieveld waar jaarlijks grote acts zijn😉

Misschien iets om vanuit te gaan….
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Mark's Kal

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.731
1.896
Wat dachten we van het idee dat Megaland weer onder het rijtje valt van een Goffertpark en een Malieveld waar jaarlijks grote acts zijn😉

Misschien iets om vanuit te gaan….
Nog een locatie erbij. Even opsommen wat we allemaal hebben om de groten der aarde te ontvangen.
-Ziggo Dome
-AFAS
-Gelredome
-Goffertpark
-Malieveld
-Stadspark Groningen
-Ahoy
-De Kuip
-Landgraaf
En dan in het PP topic discussies voeren over de programmering 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Nog een locatie erbij. Even opsommen wat we allemaal hebben om de groten der aarde te ontvangen.
-Ziggo Dome
-AFAS
-Gelredome
-Goffertpark
-Malieveld
-Stadspark Groningen
-Ahoy
-De Kuip
-Landgraaf
En dan in het PP topic discussies voeren over de programmering 😂
Mainstage Den Bosch kan ook wel in het lijstje, formaat Afas.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.281
3.853
Ik hoop al jaren op grote shows in Zuid-Limburg, maar de logistiek en omgeving leent zich er gewoon niet voor. Metropolen als Köln en Antwerpen zijn binnen een uur te bereiken. Met een goed OV nachtnet kun je alles zien wat je wil zien. Maar ja...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken