Evenementen op Megaland - Pinkpop terrein

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.004
2.055
Gewoon een grappig grapje Joe. Vond ik zelf tenminste
Bumba GIF by Studio 100
No problem. De Axl in mij nam het even over.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Uiteindelijk misschien maar goed dat GnR niet op Pinkpop staat, gezien de tegenvallende kaartverkoop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
ja dus... ca 15.000 verkocht

de dagheadliners dit jaar staan qua dagkaarten ook rond 60% dagkaarten, da's ook ca 15.000
Maar goed, hoeveel van die 15K had ook een Pinkpop dagkaart gekocht? Percentage zou vast wat lager gelegen hebben denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Landgraver

Support act
13 apr 2021
944
447
Jammer van GNR.Blijkt dus dat aparte concerten op megaland alleen kunnen / doorgaan als er genoeg tickets worden verkocht/ zie Springsteen. Dat wordt dus een uitdaging voor PP/Mojo om in de toekomst om echt grote acts te boeken. Denk dus dat het weer zeer stil wordt buiten PP de komende jaren
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Jammer van GNR.Blijkt dus dat aparte concerten op megaland alleen kunnen / doorgaan als er genoeg tickets worden verkocht/ zie Springsteen. Dat wordt dus een uitdaging voor PP/Mojo om in de toekomst om echt grote acts te boeken. Denk dus dat het weer zeer stil wordt buiten PP de komende jaren
Voor PP zelf wellicht wel positief. Dan zullen die namen wellicht eerder op PP spelen waar ze anders los op Megaland werden gezet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Jammer van GNR.Blijkt dus dat aparte concerten op megaland alleen kunnen / doorgaan als er genoeg tickets worden verkocht/ zie Springsteen. Dat wordt dus een uitdaging voor PP/Mojo om in de toekomst om echt grote acts te boeken. Denk dus dat het weer zeer stil wordt buiten PP de komende jaren
ligt ook aan het late aankondigen en (wat hier al vaker gezegd is blijkt achteraf ook wel) de frequentie waarmee GnR langs kwam en de live reputatie van Axl laatste tijd....

Megaland zal wel weer gevuld worden als er geschikte acts geboekt worden, kijk naar Springsteen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Heh? Waarom is dit ineens een eigen topic? Ik poste hem bewust in het Pinkpop topic nav die discussie daar laatst.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Heh? Waarom is dit ineens een eigen topic? Ik poste hem bewust in het Pinkpop topic nav die discussie daar laatst.
nee hoor, heb het alleen on-topic gezet (topic was er al)

( en ik dit trucje van berichten verplaatsen ook eens moest proberen )
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Dat wordt dus een uitdaging voor PP/Mojo om in de toekomst om echt grote acts te boeken. Denk dus dat het weer zeer stil wordt buiten PP de komende jaren
we weten nu wel dat de grens voor Megaland boven de 15.000 tickets ligt minimaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Interessant artikel ! Voor veel mensen al bekend

op zich, ja het is imo goed dat er ook concerten zijn op Megaland (lees zuiden) ipv steeds enkel de randstad, GelreDome/Goffertpark of Groningen.
Megaland is dan nog wel groter qua terrein dan het Bospop terrein.
Wel moet duidelijk zijn: welke mensen trek je?
Het is in principe meer ideaal voor mensen uit Limburg, Noord-Brabant en de grensstreken van Belgie en Duitsland, mensen van verder weg worden geremd door de reisafstand/reistijd.

het ligt er wel maar aan welk evenement/act je er neer zet.
Springsteen is wel een succes geworden.

Vooral dit stukje geeft in ieder geval mij hoop op meer
Toch hoopt het evenemententerrein op meer. "Er moet naast drie dagen Pinkpop veel meer reuring komen op Megaland”, zei Marc de Santy, uitvoerend directeur van het evenemententerrein, vorig jaar in De Limburger. Naast Pinkpop moeten er volgens hem jaarlijks zeker nog mega-acts neerstrijken op het terrein. Verder zei hij in de krant ook dat sportmanifestaties, een megakermis, culturele festivals, een truckersfeest, het circus en meer lokale initiatieven zoals een rommelmarkt er en plek moet krijgen. "Megaland is een beetje blijven hangen, was in zichzelf gekeerd. Dat gaat veranderen", zei hij.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
op zich, ja het is imo goed dat er ook concerten zijn op Megaland (lees zuiden) ipv steeds enkel de randstad, GelreDome/Goffertpark of Groningen.
Megaland is dan nog wel groter qua terrein dan het Bospop terrein.
Wel moet duidelijk zijn: welke mensen trek je?
Het is in principe meer ideaal voor mensen uit Limburg, Noord-Brabant en de grensstreken van Belgie en Duitsland, mensen van verder weg worden geremd door de reisafstand/reistijd.

het ligt er wel maar aan welk evenement/act je er neer zet.
Springsteen is wel een succes geworden.

Vooral dit stukje geeft in ieder geval mij hoop op meer
De Guns and Roses flop is ontstaan door meerdere redenen….
* Het concert is veel te laat aangekondigd.
* De kaartjes zijn in verhouding prijzig.
* Guns And Roses komt te snel terug
* De stem van Axl is niet meer toppie.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
944
447
op zich, ja het is imo goed dat er ook concerten zijn op Megaland (lees zuiden) ipv steeds enkel de randstad, GelreDome/Goffertpark of Groningen.
Megaland is dan nog wel groter qua terrein dan het Bospop terrein.
Wel moet duidelijk zijn: welke mensen trek je?
Het is in principe meer ideaal voor mensen uit Limburg, Noord-Brabant en de grensstreken van Belgie en Duitsland, mensen van verder weg worden geremd door de reisafstand/reistijd.

het ligt er wel maar aan welk evenement/act je er neer zet.
Springsteen is wel een succes geworden.

Vooral dit stukje geeft in ieder geval mij hoop op meer
Laten we wel wezen, hoeveel grote acts zijn er nu geweest in de laatste pakweg 25 jaar? 2x Stones, BonJovi,Roger Waters en nog een handvol kleinere evenementen.Zelfs een mega kermis organiseren lukt niet.Wel de vergunning hebben maar het lukt niet om de een of andere reden .Dus ik verwacht niet dat in de nabije toekomst meer zal plaatsvinden op Megaland.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
944
447
De Guns and Roses flop is ontstaan door meerdere redenen….
* Het concert is veel te laat aangekondigd.
* De kaartjes zijn in verhouding prijzig.
* Guns And Roses komt te snel terug
* De stem van Axl is niet meer toppie.
En dat weet meneer Trommelen schijnbaar niet....
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.507
En dat weet meneer Trommelen schijnbaar niet....
Die moet die boeken hè. Agent GnR verwacht niets anders. Die vertegenwoordigt er nog een paar groten en dan moet je dat doen.

Veel van die Amerikaanse bands moeten ook eens stoppen met denken dat ze zomaar hun kas kunnen spijzen. Heb bij wel meer events de indruk dat er geen besef van huidige realiteit is. En dat laat aankondigen helpt ook niet.
 

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
14
38
In aanloop naar het concert van Bruce Springsteen, ontving ik een mail van Mojo waarin je wordt aangemaand op voorhand je parkeerplek/terrein te regelen. Het is enkele jaren geleden dat ik nog op Landgraaf-Megaland was. Ik parkeerde altijd bij mondo verde.

Mijn vraag voor de doowinterde Pinkpop/Megaland-gangers:

1) Is dit echt nodig om de parking op voorhand te regelen?
2) Voor mijn persoonlijke situatie is het enkel interessant om met de wagen te komen. Er zijn dan 2 opties:
A) Parkeren op parkeerterrein P3, P4 of P5.
B) Parkeren op Qpark Heerlen en met de trein naar Landgraaf.
Wat is de makkelijkste optie volgens jullie? Mij lijkt parkeren op een terrein de vlotste optie? Concert is op een zondag dus ik verwacht sowieso verminderd lokaal verkeer.
Wat is de ligging van die parkeerterreinen? Ik vind hier geen info over terug. Ze geven aan dat wandelen vanaf parking 40 min is. Maar optie B zou ook maar 40 min duren. Mjn buikgevoel zegt dat je vanop parkeerterrein sneller bent. Terug naar huis is misschien een ander paar mouwen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
In aanloop naar het concert van Bruce Springsteen, ontving ik een mail van Mojo waarin je wordt aangemaand op voorhand je parkeerplek/terrein te regelen. Het is enkele jaren geleden dat ik nog op Landgraaf-Megaland was. Ik parkeerde altijd bij mondo verde.

Mijn vraag voor de doowinterde Pinkpop/Megaland-gangers:

1) Is dit echt nodig om de parking op voorhand te regelen?
2) Voor mijn persoonlijke situatie is het enkel interessant om met de wagen te komen. Er zijn dan 2 opties:
A) Parkeren op parkeerterrein P3, P4 of P5.
B) Parkeren op Qpark Heerlen en met de trein naar Landgraaf.
Wat is de makkelijkste optie volgens jullie? Mij lijkt parkeren op een terrein de vlotste optie? Concert is op een zondag dus ik verwacht sowieso verminderd lokaal verkeer.
Wat is de ligging van die parkeerterreinen? Ik vind hier geen info over terug. Ze geven aan dat wandelen vanaf parking 40 min is. Maar optie B zou ook maar 40 min duren. Mjn buikgevoel zegt dat je vanop parkeerterrein sneller bent. Terug naar huis is misschien een ander paar mouwen :)
volgens mij liggen die parkeerterreinen op "loopafstand"
en vooraf regelen lijkt me verstandig, omdat ze alleen online verkocht worden, op de site van MOJO is zelfs te lezen dat op locatie geen parkeerkaarten verkocht worden (???)

ik heb het vermoeden, dat dit de parkeerterreinen zijn langs Camping B/C van Pinkpop en Mondo Verde?
dus Parking A+B en C van Pinkpop 2022? maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

1681394130696.png
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken