Graspop Metal Meeting 2025

Als je een daghemel zou kunnen vervangen door een +/- soortgelijke groep, wat zou je dan kiezen? wees gek!

Donderdag: Powerwolf ====> Edguy

Vrijdag: Slipknot ===> SOAD

Zaterdag: NIN ====> Killing Joke

Zondag: Till Lindemann ====> Devin Townsend
mogen we ook bands weglaten en een andere band doortrekken? ik zou namelijk heel goed gaan op een langere setlist van Dream Theater :p

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: sven.cr en Steph85
Powerwolf => SOAD
Slipknot => SOAD
Korn => SOAD
Till => SOAD

Combiticket, check.
system of a down GIF

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en Steph85
Ik ruil niemand in. Ik wacht geduldig af. Vroeg of laat komt het er wel eens van.

🤘🤘🤘
Het is gewoon voor de lol.😉
De poster lijkt een groot aantal mensen in de smaak te vallen, het GMM-team heeft weer schitterend werk geleverd ❤️
Ook al zijn sommige keuzes in eerste instantie verrassend, ik vind het geweldig dat ze nieuwe HL’s durven aan te bieden! Ik hoop dat ze de komende jaren zullen doorgaan en ons op een dag groepen als Opeth of Meshuggah in HL durven aan te bieden! (zoals Bloodstock doet! 😁)

Het is gewoon voor de lol.😉
De poster lijkt een groot aantal mensen in de smaak te vallen, het GMM-team heeft weer schitterend werk geleverd ❤️
Ook al zijn sommige keuzes in eerste instantie verrassend, ik vind het geweldig dat ze nieuwe HL’s durven aan te bieden! Ik hoop dat ze de komende jaren zullen doorgaan en ons op een dag groepen als Opeth of Meshuggah in HL durven aan te bieden! (zoals Bloodstock doet! 😁)
Bloodstock is wel een festival met een iets beperkter budget. Een band als Iron Maiden kunnen zij gewoon niet betalen. Moesten ze kunnen, zouden ze dat wel doen denk ik hoor. Slayer hebben ze in ieder geval al gezegd, dat die er nooit zullen spelen wegens te duur

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Je kunt inderdaad Bloodstock en Alcatraz beter met elkaar vergelijken.

Opeth of Meshuggah gaat geen 55k menssen trekken. Op een north stage headline positie naast slipknot of maiden is natuurlijk alles mogelijk, maar niet als grote naam die een dag moet dragen.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Steph85
Je kunt inderdaad Bloodstock en Alcatraz beter met elkaar vergelijken.

Opeth of Meshuggah gaat geen 55k menssen trekken. Op een north stage headline positie naast slipknot of maiden is natuurlijk alles mogelijk, maar niet als grote naam die een dag moet dragen.
Ik ben het ermee eens, maar we hebben dit jaar met Behemoth het bewijs dat er meer typische groepen in HL kunnen aankomen (zelfs als het een noodoplossing is). een formule met een GROTE Headliner voor het South en een specifiekere/onverwachte headliner voor het North lijkt mij in ieder geval haalbaarder voor de volgende edities :)

Ik ben het ermee eens, maar we hebben dit jaar met Behemoth het bewijs dat er meer typische groepen in HL kunnen aankomen (zelfs als het een noodoplossing is). een formule met een GROTE Headliner voor het South en een specifiekere/onverwachte headliner voor het North lijkt mij in ieder geval haalbaarder voor de volgende edities :)
Ik ben het eens met je punt, maar dit zou niet echt een nieuwe ontwikkeling zijn maar iets dat al langer gedaan wordt.

Lamb of god (2019), Emperor (2016), Kind Diamond (2016), In Flames (2017) zijn goede voorbeelden van bands die niet zo groot zijn en toch de kans hebben gekregen om te headlinen, Behemoth is hier inderdaad ook een mooi voorbeeld van. Ook Parkway Drive (2018), Ghost (2018), Gojira (2023), Sabaton (2014/2017) zijn ook aan te merken als bands die nu groot genoeg zijn om te headlinen maar destijds ook nog niet die bewezen headline status hadden internationaal.

Graspop boekt al sinds het invoeren van de dubbele mainstage regelmatig wat kleinere headliners om ze een kans te geven zich te bewijzen, en zullen dit hopelijk ook nog lang blijven doen. Een deel van deze namen zal bij een volgende doorkomst weer lager staan (In Flames, King Diamond, Emperor en mogelijk Lamb of god en Behemoth) , terwijl een deel ook juist zal doorgroeien naar de south stage headline spot en mogelijk een dag kunnen dragen in de toekomst zoals we bij Sabaton hebben gezien (Ghost, Gojira, Parkway Drive zie ik dit ook nog wel doen bijvoorbeeld). Al is dit laatste natuurlijk gewoon puur speculatie van mijn kant.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en Steph85
Als je een daghemel zou kunnen vervangen door een +/- soortgelijke groep, wat zou je dan kiezen? wees gek!

Donderdag: Powerwolf ====> Edguy

Vrijdag: Slipknot ===> SOAD

Zaterdag: NIN ====> Killing Joke

Zondag: Till Lindemann ====> Devin Townsend

Slipknot => System of a Down

Behemoth => gezien ik dit subgenre vreselijk vind, literally anything else

Korn => Linkin Park of Papa Roach (of gewoon Airbourne, zodat ik zeker ben dat zij niet clashen met NIN)

Met de andere headliners ben ik eigenlijk wel tevreden

Ik ben het eens met je punt, maar dit zou niet echt een nieuwe ontwikkeling zijn maar iets dat al langer gedaan wordt.

Lamb of god (2019), Emperor (2016), Kind Diamond (2016), In Flames (2017) zijn goede voorbeelden van bands die niet zo groot zijn en toch de kans hebben gekregen om te headlinen, Behemoth is hier inderdaad ook een mooi voorbeeld van. Ook Parkway Drive (2018), Ghost (2018), Gojira (2023), Sabaton (2014/2017) zijn ook aan te merken als bands die nu groot genoeg zijn om te headlinen maar destijds ook nog niet die bewezen headline status hadden internationaal.

Graspop boekt al sinds het invoeren van de dubbele mainstage regelmatig wat kleinere headliners om ze een kans te geven zich te bewijzen, en zullen dit hopelijk ook nog lang blijven doen. Een deel van deze namen zal bij een volgende doorkomst weer lager staan (In Flames, King Diamond, Emperor en mogelijk Lamb of god en Behemoth) , terwijl een deel ook juist zal doorgroeien naar de south stage headline spot en mogelijk een dag kunnen dragen in de toekomst zoals we bij Sabaton hebben gezien (Ghost, Gojira, Parkway Drive zie ik dit ook nog wel doen bijvoorbeeld). Al is dit laatste natuurlijk gewoon puur speculatie van mijn kant.
Het is waar dat dit niet nieuw is en dat er al verschillende gevallen zijn geweest, waarvan de opmerkelijke pkus voor mij Emperor in 2017 was.
Voor LoG of In Flames bijvoorbeeld vind ik het weer een andere situatie. Het zijn inderdaad "Little" HL, maar het zijn ook behoorlijk populaire groepen bij het "Generalist" Metal-publiek (als je begrijpt wat ik daarmee bedoel?). Emperor of Behemoth zijn groepen die een specifieker publiek trekken, net als Opeth, Meshuggah of zelfs Porcupine Tree...

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Oef als groot fan van het genre doet deze wel pijn, beste nu-metal optreden dat ik ooit live heb gezien vervangen met het slechtste nu-metal optreden dat ik ooit gezien heb :ROFLMAO:
Echt, Papa Roach slechtste optreden? Heb ze een paar keer gezien en was prima hoor, hebben ook best een goede live reputatie? Misschien een offday, overkomt de beste!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Steph85
Echt, Papa Roach slechtste optreden? Heb ze een paar keer gezien en was prima hoor, hebben ook best een goede live reputatie? Misschien een offday, overkomt de beste(n)!
Als er nu 1 band is met een slechte live reputatie is het toch Papa Roach. Ook op Pukkelpop 2018 was het in ieder geval zwak.
Pas dat optreden van GMM2023 dat het weer eens redelijk positief was rond die band live

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Steph85
Oef als groot fan van het genre doet deze wel pijn, beste nu-metal optreden dat ik ooit live heb gezien vervangen met het slechtste nu-metal optreden dat ik ooit gezien heb :ROFLMAO:

Ik vind Korn best wel oké, maar heb gewoon nooit echt een klik gehad met hun muziek, bij Papa Roach wel. Ook nog nooit een teleurstellend optreden gehad van hen, maar kijk 🤷‍♂️

Users who are viewing this thread