Graspop Metal Meeting 2025

Het is grappig dat je Tool noemt, want het is ook een band die ik saai vind en die ik vorig jaar heb vermeden 🤣🤣🤣
Wees voorzichtig, ik zeg niet dat het een slechte groep is! Muzikaal gezien is het monsterlijk, maar het is een van die zeldzame groepen waar ik helemaal niet van hou! 😅
Tool is zo een band die ik op plaat echt geweldig vind! Live was het jammergenoeg echt doodsaai. Ik heb de set vorig jaar zelfs niet volledig afgekeken

Tool is zo een band die ik op plaat echt geweldig vind! Live was het jammergenoeg echt doodsaai. Ik heb de set vorig jaar zelfs niet volledig afgekeken
En hangt ook van je state of mind af. Ik kwam kijken nadat ik 70 minuten compleet murw gebeukt was door de gebroeders Cavalera. Kwamen aanlopen tijdens Pneuma. Normaal gesproken mijn favoriete nummer van Tool.
Maar het kwam totaal niet binnen. Ben na nog een half nummer gewoon afgehaakt.

En hangt ook van je state of mind af. Ik kwam kijken nadat ik 70 minuten compleet murw gebeukt was door de gebroeders Cavalera. Kwamen aanlopen tijdens Pneuma. Normaal gesproken mijn favoriete nummer van Tool.
Maar het kwam totaal niet binnen. Ben na nog een half nummer gewoon afgehaakt.
Kan er idd ook wel wat mee te maken hebben. Ik had de ochtend er na namelijk ook mijn master thesis verdediging dus was sowieso niet 100% gefocust op de optredens

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Piebe71
Kan er idd ook wel wat mee te maken hebben. Ik had de ochtend er na namelijk ook mijn master thesis verdediging dus was sowieso niet 100% gefocust op de optredens
Ja dan kan ik ook alleen maar zeggen dat het verstandig is wat vroeger naar bed te gaan, Tool of niet 😅 moet er ook wel bij zeggen dat het de minste keer was van de 4 keer dat ik ze zag, overigens... Nog steeds wel een van de beste shows van het weekend, maar toch.

Ja blijkbaar is het een onpopulaire mening, maar na de lokerse was ik zo teleurgesteld. Mss dat ze op graspop beter waren, maar na dat optreden heb ik gezegd dat ik ze nooit meer live wou zien. Waarschijnlijk moet ik het nog een kans geven, maar dat is moeilijk na zo een teleurstellend optreden
Dat heb ik ooit bij the offspring gehad. Op een zondag in de regen op rock am ring.... zanger stond nog net niet op zijn horloge te kijken van: hoelang moet ik nog?!

Toen op Werchter had ik 0 verwachting van de band en bleek het uiteindelijk echt een vet optreden!

Moraal van het verhaal: iedere band kan een keer een slechte dag hebben. Geef ze minimaal een herkansing. Is het dan nog ruk, dan kun je alsnog besluiten nooit meer te gaan kijken 😉

Ach vond ze ook niet zo magisch als globaal 20 jaar geleden. Net zo muziekaal maar er lijkt gewoon minder energie vanaf te stralen. Met muziek dat dan algenoeg diepgang heeft om goed te luisteren wordt het live behoorlijk suf.

Even mijn must see schema aangepast na de laatste namen

Bold = Absolute must see
* = Al gezien
Donderdag:
- Iron Maiden
- Alestorm
- Soen
- *Motionless in White
- *Landmvrks
- Dream Theater
- Powerwolf
- Psychonaut
- Fleshwater
- The Raven Age
- Deafheaven

Vrijdag:
- Opeth
- Falling in reverse
- Jinjer
- Dethklok

- *Slipknot
- *Polaris
- *Behemoth
- Knocked Loose
- Green Lung
- Windhand
- Northlane
- Villagers of Ionian City

Zaterdag:
- Nine inch Nails
- Korn
- The Hu
- Bullet For My Valentine
- *Brutus

- *Lorna Shore
- **Spiritbox

- Poppy
- Eisbrecher
- Amenra
- Imminence
- Dragonforce
- Soulfly

Zondag:
- Katatonia
- Alcest
- Dayseeker

- Judas Priest
- Savatage
- Ugly Kid Joe
- Till Lindemann
- In flames
- *Nothing more
- Currents

Ook paar aanpassingen in mijn schema, na inluisteren en tips die ik links en rechts heb gekregen. Vooral voor zaterdag wat wijzigingen, donderdag en vrijdag blijven staan. Zondag toch nog een paar bands meepikken obv de tips van @Loek123 (waarvoor dank!).

Groen is nieuw in mijn schema, grijs is a goner! Vooral Poppy is met dikke stift doorgestreept, meine Gute wat een vals gekrijs, tenenkrommend!

Zaterdag

Kittie => Dodheimsgart
Last Train / Oomph!
Whitechapel
Skindred
Sylosis
Poppy => Vandenberg
Soulfly
Lorna Shore
Brutus
Bullet For My Valentine
Dragonforce
Korn => Amenra
NiN

Zondag

Crossfaith
Seven Hours After Violet
Creeper
SiM

Voor de volledigheid nog donderdag en vrijdag:

Donderdag

Municipal Waste
The Raven Age
Landmvrks
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Orbit Culture
Perturbator
Iron Maiden
Lagwagon

Afhankelijk van start main stage zou het kunnen dat ik eerst Psychonaut mee pak, als Municipal Waste later begint.

Vrijdag

Spectral Wound
Static Dress
Villagers of Ioannina City
House of Protection
Unprocessed
Employed to Serve
Knocked Loose
Northlane
The Ghost Inside
Smash Into Pieces
Falling in Reverse
Dethklok
Opeth
Slipknot

Ook paar aanpassingen in mijn schema, na inluisteren en tips die ik links en rechts heb gekregen. Vooral voor zaterdag wat wijzigingen, donderdag en vrijdag blijven staan. Zondag toch nog een paar bands meepikken obv de tips van @Loek123 (waarvoor dank!).

Groen is nieuw in mijn schema, grijs is a goner! Vooral Poppy is met dikke stift doorgestreept, meine Gute wat een vals gekrijs, tenenkrommend!

Zaterdag

Kittie => Dodheimsgart
Last Train / Oomph!
Whitechapel
Skindred
Sylosis
Poppy => Vandenberg
Soulfly
Lorna Shore
Brutus
Bullet For My Valentine
Dragonforce
Korn => Amenra
NiN

Zondag

Crossfaith
Seven Hours After Violet
Creeper
SiM

Voor de volledigheid nog donderdag en vrijdag:

Donderdag

Municipal Waste
The Raven Age
Landmvrks
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Orbit Culture
Perturbator
Iron Maiden
Lagwagon

Afhankelijk van start main stage zou het kunnen dat ik eerst Psychonaut mee pak, als Municipal Waste later begint.

Vrijdag

Spectral Wound
Static Dress
Villagers of Ioannina City
House of Protection
Unprocessed
Employed to Serve
Knocked Loose
Northlane
The Ghost Inside
Smash Into Pieces
Falling in Reverse
Dethklok
Opeth
Slipknot
Geloof dat je naar musical waste moet gaan.
Main south, Marquee en metal dome trappen om 12 uur normaal gezien af. Dus psychonaut en municipal zitten in 1 slot

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: mvl1980 en Piebe71

Iedereen zijn mening, maar vraag me echt af hoeveel en wat je hebt beluisterd om tot die uitspraak te komen. Zeker dan wanneer je onder andere Brutus en AmenRa wél in je lijstje zet. Love them both, begrijp me zeker niet verkeerd, maar over gekrijs en van tijd tot tijd toch wel een beetje vals gesproken... Het aantal metal nummers en al zeker die waarop ze schreeuwt blijven trouwens een minderheid in haar repertoire, hoewel ze de laatste jaren er zeker meer op inzet. Mocht je ervoor openstaan dat ik je probeer van gedachten te veranderen of op z'n minst om een vollediger beeld te krijgen, luister dan een keer naar nummers als Vital, Crystallized, The Attic of Lowlife.

Iedereen zijn mening, maar vraag me echt af hoeveel en wat je hebt beluisterd om tot die uitspraak te komen. Zeker dan wanneer je onder andere Brutus en AmenRa wél in je lijstje zet. Love them both, begrijp me zeker niet verkeerd, maar over gekrijs en van tijd tot tijd toch wel een beetje vals gesproken... Het aantal metal nummers en al zeker die waarop ze schreeuwt blijven trouwens een minderheid in haar repertoire, hoewel ze de laatste jaren er zeker meer op inzet. Mocht je ervoor openstaan dat ik je probeer van gedachten te veranderen of op z'n minst om een vollediger beeld te krijgen, luister dan een keer naar nummers als Vital, Crystallized, The Attic of Lowlife.
Heb meerdere nummers (deels) geluisterd, zelfs haar eerdere meer poppy (what's in a name) werk. Haar veelgeprezen featuring met Knocked Loose, Suffocate, heeft ook screams van haar die zelfs op plaat knettervals zijn (in mijn gehoor althans). Live is dit nog erger. Ze forceert en overschreeuwt waardoor het heel onaangenaam wordt. Bij genoemde bands, Brutus en AmenRa, stoort me dit op plaat helemaal niet en wat ik live heb gehoord ook niet. Zowel van Brutus als AmenRa heb ik lyrische verslagen gehoord waardoor ik die zeker wil zien.

Haar popnummers doen me niks (gewoon niet mijn genre), haar metalnummers waarin ze clean zingt zijn oke maar niet genoeg om me te overtuigen. De screams zijn voor mij too much. Daarnaast vind ik de combi tussen pure pop en rauwe metal een heel groot en vreemd contrast.

zal ook maar eens insturen zeker:

Donderdag:
1. Motionless in White
2. orbit culture
3. landmvrks

Vrijdag:
1. northlane
2. as everything unfolds
3. falling in reverse

Zaterdag:
1. Imminence
2. starset
3. lorna shore

Zondag:
1. paleface swiss
2. crossfaith
3. rise of the northstar

Waarbij zaterdag er toch met kop en schouder bovenuit schiet voor mij

Heb meerdere nummers (deels) geluisterd, zelfs haar eerdere meer poppy (what's in a name) werk. Haar veelgeprezen featuring met Knocked Loose, Suffocate, heeft ook screams van haar die zelfs op plaat knettervals zijn (in mijn gehoor althans). Live is dit nog erger. Ze forceert en overschreeuwt waardoor het heel onaangenaam wordt. Bij genoemde bands, Brutus en AmenRa, stoort me dit op plaat helemaal niet en wat ik live heb gehoord ook niet. Zowel van Brutus als AmenRa heb ik lyrische verslagen gehoord waardoor ik die zeker wil zien.

Haar popnummers doen me niks (gewoon niet mijn genre), haar metalnummers waarin ze clean zingt zijn oke maar niet genoeg om me te overtuigen. De screams zijn voor mij too much. Daarnaast vind ik de combi tussen pure pop en rauwe metal een heel groot en vreemd contrast.
Geen probleem, alle begrip daarvoor en let's agree to disagree dan. Verder kan ik me enkel aansluiten bij de lyrische verslagen over Brutus en Amenra en je zal mij daar zeker ook kunnen vinden. Hopelijk wordt dat knallen...🤩

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Nutellica

Users who are viewing this thread