Graspop Metal Meeting 2025

Donderdag: Powerwolf <> Ayreon
Vrijdag: Behemoth <> Amon Amarth
Zaterdag: Korn <> Linkin Park
Zondag: Judas Priest <> Metallica

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Als ie komt zal ie toch wel gewoon south HL zijn. Verkoopt binnen een paar uur 4 013 shows uit (waarvan 2 in de middag😅) waarvan mensen over heel de wereld erheen komen😅
5 shows... Ik gok toch op Marquee HL want ik denk niet dat Arjen zich op zijn plek voelt op south. Al denk ik dat het niet meer gaat gebeuren want de 013 biedt hem alles eromheen wat hij belangrijk vindt en zich prettig bij voelt.

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: saurus en Steph85
5 shows... Ik gok toch op Marquee HL want ik denk niet dat Arjen zich op zijn plek voelt op south. Al denk ik dat het niet meer gaat gebeuren want de 013 biedt hem alles eromheen wat hij belangrijk vindt en zich prettig bij voelt.
Verwacht ook niet dat het gaat gebeuren, maar denk dat hij het qua populariteit wel aankan. (Even niet rekening houden met de artiest)
Zou er geen nee tegen zeggen😁

• Geweldig
Spotify plays willen natuurlijk niks zeggen over de lokale populariteit. Limp bizkit heeft 17 mil luisteraars en staat ook maar als sub terwijl veeel kleinere bands zoals Till, Gojira, Powerwolf, etc wel gewoon HL zijn

Gaat me ook niet zozeer over de nuancering tussen aanzienlijk, veel en nog meer.

Ayreon heeft er wel heel weinig, die gaan ze nooit HL maken en al helemaal niet op de south stage. Staan perfect op hun plek in de Marquee, waar andere "lokale reuzen" als Amenra ook staan (die meer plays hebben en nog net wat lokaler zijn).

Als je spotify luisteraars in de benelux zou kunnen zien zou het een zeer nuttig gegeven zijn om populariteit de beoordelen

Wereldwijde luisteraars hebben we echter vrijwel niets aan

Dacht dat er wel een optie was om de luisteraars van steden die het meest luisteren kon zien

Gaat me ook niet zozeer over de nuancering tussen aanzienlijk, veel en nog meer.

Ayreon heeft er wel heel weinig, die gaan ze nooit HL maken en al helemaal niet op de south stage. Staan perfect op hun plek in de Marquee, waar andere "lokale reuzen" als Amenra ook staan (die meer plays hebben en nog net wat lokaler zijn).
Denk dat veel Ayreon liefhebbers ook de muziek op Vynil en CD luisteren, zelfde als met Tool. Dan komt de muziek beter tot zijn recht. Zou Ayreon ook niet snel een lokale reus noemen, komen mensen over heel de wereld naar 013 om die band te zien. Denk dat ie wel veel publiek en kaarten zou verkopen op een festival

• Leuk

Ayreon heeft er wel heel weinig, die gaan ze nooit HL maken en al helemaal niet op de south stage. Staan perfect op hun plek in de Marquee, waar andere "lokale reuzen" als Amenra ook staan (die meer plays hebben en nog net wat lokaler zijn)

Misschien een lullige vergelijking maar Clouseau heeft ook ‘maar’ 400k op spotify en verkoopt hier ook meer dan 200k tickets :).

• Leuk
Waarderingen: saurus
Denk dat veel Ayreon liefhebbers ook de muziek op Vynil en CD luisteren, zelfde als met Tool. Dan komt de muziek beter tot zijn recht. Zou Ayreon ook niet snel een lokale reus noemen, komen mensen over heel de wereld naar 013 om die band te zien. Denk dat ie wel veel publiek en kaarten zou verkopen op een festival
Eens, ik kende ze niet totdat een maat ze voorstelde, ze stonden toevallig dat jaar op Graspop en vanuit een goede positie bekeken. Sindsdien wat meer in verdiept. Gezien de exclusiviteit (dit vergeten mensen blijkbaar nog wel eens), artiesten line-up en populariteit kunnen zij met gemak een mainstage afsluiten.

De performance komt naar mijn mening veel beter over in de Marquee en daar staan ze perfect, wilt niet zeggen dat ze geen volwaardige headliner slot zouden zijn.

• Leuk
Even wat goed nieuws: de kans is zeer klein dat er opnieuw een gigantische modderpoel zal blijven liggen. In tegenstelling tot vorig jaar kampen we juist met droogte dus het moet wel heel raar lopen wil de grond alsnog zo naar de mallemoeren zijn over 2.5 maand.

Kortom, niets staat ons in de weg voor een fantastische editie zonder leerzen!

Even wat goed nieuws: de kans is zeer klein dat er opnieuw een gigantische modderpoel zal blijven liggen. In tegenstelling tot vorig jaar kampen we juist met droogte dus het moet wel heel raar lopen wil de grond alsnog zo naar de mallemoeren zijn over 2.5 maand.

Droogte is niet per se een goede zaak als het om wateroverlast gaat. Zie bijvoorbeeld deze bron, gaat dan wel over Nederland, maar de situatie voor de hoger gelegen zandgronden in het zuiden van Nederland zal niet veel afwijken van de situatie net over de grens. Dus:

1743415776492.png

Paar hoosbuien begin juni en je zit nog steeds in de modder helaas. Sorry voor de domper, maar klimaatverandering is nu eenmaal in geen enkel opzicht goed nieuws helaas, ook al denkt men soms "lekker, het wordt warmer en droger, dat klinkt goed".

Heeeeerlijk "s morgens voor de bungalow met een gebakken eitje, verse koffie en een heerlijk muziekkie in het zonnetje voorbereiden
na een verkwikkende douche

Geen zwetende tent / hutje of waterbed

• Leuk
Waarderingen: Imag, Steph85 en Nietje

Users who are viewing this thread