Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
als ik het zo zie gaat het best druk worden bij slaughter to prevail.

Ik hoop dat graspop inziet dat ze dit best niet in de dome zetten maar op de jupiler stage of de marquee
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en MarcoReusel

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
14
12
Als wij dezelfde website gebruikt hebben, dan zegt dit dus alsnog niks.
Bij een Alice Cooper krijg je bij de huidige maandelijke luisteraars ook maar 2% Belgische en Nederlandse luisteraars. Ik denk niet dat je daar echt veel uit kan halen. Of je nou bij Babymetal op 0,5% uitkomt of Alice Cooper 2%...

Edit: Bring Me The Horizon haalt volgens de website die ik heb gebruikt ook de 1% niet (0,9%), ook maar gewoon een hype die te hoog op het affiche staat dus?
2% is een gigantisch verschil in luisteraars zelfs de 0.4% verschil tussen BMTH en Babymetal is een gigantisch verschil mede door dat BMTH 13,5 miljoen maandelijkse luisteraars heeft tegenover 2,1 miljoen van Babymetal. Babymetal zit op een piek in hun bestaan terwijl namen als Judas Priest die piek al lang gehad hebben. Het is speculeren maar indien spotify bestond op de moment dat Judas Priest op hun piek zaten dan waren die cijfers ook gewoon veel meer in het voordeel van Judas Priest tegenover Babymetal.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
2% is een gigantisch verschil in luisteraars zelfs de 0.4% verschil tussen BMTH en Babymetal is een gigantisch verschil mede door dat BMTH 13,5 miljoen maandelijkse luisteraars heeft tegenover 2,1 miljoen van Babymetal. Babymetal zit op een piek in hun bestaan terwijl namen als Judas Priest die piek al lang gehad hebben. Het is speculeren maar indien spotify bestond op de moment dat Judas Priest op hun piek zaten dan waren die cijfers ook gewoon veel meer in het voordeel van Judas Priest tegenover Babymetal.

Dan gaat het om absolute getallen en niet om percentages. Dat maar een bepaald percentage van de wereldwijde luisteraars uit de Benelux komt, zegt niks over of iets maar een hype is of niet.

Babymetal is niet al jaren maar een hype, hadden al in 2016 een mooie spot op FortaRock, staan nu dit jaar ook gewoon in de AFAS, al 2x de 013 en stonden in het voorprogramma van Sabaton. Dat krijg je ook niet zomaar jaar in jaar uit voor elkaar
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Leuk om al die lijstjes met top 3's per dag te zien. Heel divers, maar sommige namen komen vaker terug. Headliners natuurlijk maar toch ook wat undercards. Brutus op zaterdag bijvoorbeeld, heel benieuwd. Ook Ne Obliviscaris wordt vaker genoemd, zet ze op mijn lijstje voor donderdag!

Tel op de dagen die ik ga (do & za) al 8-10 bands die ik heel graag wil zien, gaat een uitdaging worden zelfs zonder clashes!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
2% is een gigantisch verschil in luisteraars zelfs de 0.4% verschil tussen BMTH en Babymetal is een gigantisch verschil mede door dat BMTH 13,5 miljoen maandelijkse luisteraars heeft tegenover 2,1 miljoen van Babymetal. Babymetal zit op een piek in hun bestaan terwijl namen als Judas Priest die piek al lang gehad hebben. Het is speculeren maar indien spotify bestond op de moment dat Judas Priest op hun piek zaten dan waren die cijfers ook gewoon veel meer in het voordeel van Judas Priest tegenover Babymetal.
Geen idee waar je haat van deze band vandaan komt, maar zoals @Koekdoos ook al zei is het gewoon een afaslive band en daar staan er niet veel van op de line up. Qua ticketverkoop in zalen doen ze niet onder aan een judas priest. En of dat over 10 jaar nog steeds zo is is niet relevant want het gaat om hun populariteit op dit moment
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Paddy

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
14
12
Dan gaat het om absolute getallen en niet om percentages. Dat maar een bepaald percentage van de wereldwijde luisteraars uit de Benelux komt, zegt niks over of iets maar een hype is of niet.

Babymetal is niet al jaren maar een hype, hadden al in 2016 een mooie spot op FortaRock, staan nu dit jaar ook gewoon in de AFAS, al 2x de 013 en stonden in het voorprogramma van Sabaton. Dat krijg je ook niet zomaar jaar in jaar uit voor elkaar
De 013 heeft echt een kleine capaciteit en hun AFAS shows zijn nog altijd niet uitverkocht. Ik snap echt wel dat ze met hun muziek op een festival als Graspop horen maar om dan echt een logo band te zijn vind ik teveel eer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Auryn37

Playlistbediener
25 aug 2023
15
28
mijn lijstje:

donderdag (niet aanwezig helaas maar voor de statistieken):
Heart
Doro
Alice Cooper

vrijdag:
Electric Callboy
Five Finger Death Punch
POD

zaterdag:
Avenged Sevenfold
Blind Guardian
Steel Panther

zondag:
Black Stone Cherry
Corey Taylor
Scorpions
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
De 013 heeft echt een kleine capaciteit en hun AFAS shows zijn nog altijd niet uitverkocht. Ik snap echt wel dat ze met hun muziek op een festival als Graspop horen maar om dan echt een logo band te zijn vind ik teveel eer.
Dat soort bands zitten er toch altijd wel tussen en op het moment dat jij het wel een logo waard vind is er wel weer iemand anders die een halve liter besteld en op afstand gaat wachten op de volgende band... voor ieder wat wils zeg maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Ik ge enkel maar de zaterdag maar mocht ik 4 dagen gaan hier mijn top 3

Donderdag

1. bury tomorrow *
2. Ne obiviscaris *
3. comeback Kid

vrijdag

1. Avantasia *
2. P.O.D
3. Biohazard

zaterdag:

1. Ice nin kills *
2. Bring me the horizon
3. Avenged Sevenfold*

zondag:

1.wargasm*
2. Slaughter to prevail
3. Skynd *
 

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
8
31
My must sees list, I want to see many bands in the lineup so I am happy enough with it!!

Tuesday

Tool
Kvelertak
Counterparts

Friday

Avantasia
Turnstile
Electric Callboy

Saturday

Avenged Sevenfold
Architects
Bring Me The Horizon

Sunday

Machine Head
Rival Sons
Ihsahn
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Als iedereen z'n lijstje deelt, kan ik niet achterblijven:

Donderdag
- TOOL *
- Bleed from Within
- Ne Obliviscaris *

Vrijdag
- Pendulum *
- Turnstile *
- Avantasia *

Zaterdag
- Bring Me The Horizon *
- Blind Guardian *
- Avenged Sevenfold
Daarnaast met Brutus, Limp Bizkit en Architects nĆ³g drie acts die op andere dagen zeker de top drie gehaald hadden.

Zondag
- Machine Head - herkansing na deze vorig jaar i.v.m. bezoekje aan de EHBO voor het grootste deel gemist te hebben
- Emperor *
- Slaughter to Prevail *
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
De 013 heeft echt een kleine capaciteit en hun AFAS shows zijn nog altijd niet uitverkocht. Ik snap echt wel dat ze met hun muziek op een festival als Graspop horen maar om dan echt een logo band te zijn vind ik teveel eer.

Heeft toch ook te maken met de rest van het dagprogramma? Je kunt je dan ook afvragen of Polyphia een logoband is. Die staan in zalen als Melkweg. Niks mis mee, maar geen formaat voor een logoband.

013 heeft trouwens een behoorlijke capaciteit hoor, max. 3000 in de grote zaal. Onder AFAS maar meer dan een gemiddelde concertzaal/club, zoals Melkweg. Een Megadeth staat ook in 013, is toch ook een logoband die niet ter discussie staat.

Als je Babymetal afzet tegen de andere bands op donderdag, snap ik wel dat ze een logoband zijn. Babymetal is groter dan Polyphia, dus een logo-positie is zeker te rechtvaardigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken