Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
In plaats van The Rock Circus zal op 3 november onder de noemer Sepulfest wel de afscheidstournee van Sepultura naar Den Bosch komen, die eigenlijk voor The Rock Circus gepland stond. Samen met Sepultura zullen ook Jinjer, Obituary, Gatecreeper, Jesus Piece, 200 Stab Wounds en Enforced die dag optreden in de Main Stage. Kaarten kosten 58,80 euro en zijn vanaf aanstaande vrijdag verkrijgbaar.

Ach ja bekend dit jaar he
Een paar weken er voor komen Arch Enemy, In Flames en Soilwork los en een paar weken er na Kreator, Anthrax en Testament.

Zo staat er jarenlang helemaal niets in de Brabanthallen en nu ineens allerlei toffe losse shows, maar zijn ze het festival even vergeten. Misschien allemaal nog naweeen van de Covid periode ofzo?
 

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Zien jullie, afgezien van jullie favoriete artiesten, alleen volledige sets of wisselen jullie elke 20-30 minuten van podium om zoveel mogelijk bands te zien?
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Zien jullie, afgezien van jullie favoriete artiesten, alleen volledige sets of wisselen jullie elke 20-30 minuten van podium om zoveel mogelijk bands te zien?
Ik kijk altijd wel volledige sets, tenzij het echt verschrikkelijk is, zoals bij mimi barks vorig jaar (sorry voor de liefhebber maar ik vond 't echt niet om aan te horen😅)
 

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
21
47
Zien jullie, afgezien van jullie favoriete artiesten, alleen volledige sets of wisselen jullie elke 20-30 minuten van podium om zoveel mogelijk bands te zien?
Bij mij is het altijd de bedoeling om volledige sets te zien, maar als ik echt niet kan kiezen tussen 2 optredens, neem ik zelfs de setlists erbij om te zien wanneer ik best wissel 😅 Wel vermoeiend soms, maar serieus veel last van FOMO :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Zien jullie, afgezien van jullie favoriete artiesten, alleen volledige sets of wisselen jullie elke 20-30 minuten van podium om zoveel mogelijk bands te zien?
Bij mij is het altijd de bedoeling om volledige sets te zien, maar als ik echt niet kan kiezen tussen 2 optredens, neem ik zelfs de setlists erbij om te zien wanneer ik best wissel 😅 Wel vermoeiend soms, maar serieus veel last van FOMO :)
voor mij hetzelfde als @N1tje inderdaad. Al gebeurt zoiets eigenlijk maar max. 1-2 keer per weekend, meestal heb ik blij clashes wel een duidelijke voorkeur en ga ik dus voor een volledige set.
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Ik probeer altijd de volledige set mee te nemen, waar uiteraard harde keuzes bij horen.
Mocht het toch tegenvallen, kan je nog altijd switchen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Ik heb zelden clashes en zie dus ook voornamelijk volledige sets. Soms vanuit de rij van signeren aan de mainstage, maar meestal gewoon met volle aandacht vooraan ergens
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Zien jullie, afgezien van jullie favoriete artiesten, alleen volledige sets of wisselen jullie elke 20-30 minuten van podium om zoveel mogelijk bands te zien?
Bij ons alleen maar volledige sets normaal gesproken. En als er dan toch een clash is een keuze maken. Halverwege een concert beginnen vind ik eigenlijk ook niks.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Bij ons alleen maar volledige sets normaal gesproken. En als er dan toch een clash is een keuze maken. Halverwege een concert beginnen vind ik eigenlijk ook niks.
En halverwege weggaan om het begin van een andere act mee te krijgen?

Stel je moet een gat van een uur overbruggen tussen twee acts
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
er zijn trouwens wel artiesten waar ik het leuk vind om het laatste nummer mee te pakken
bijvoorbeeld europe de laatste 5 minuten even the final countdown mee pakken (al 3 keer gedaan op graspop)
en ik heb een keer bij dragonforce het laatste stukje meegepakt voor Through the fire and flames. (was vanwege een clash, niet omdat ik hun andere muziek niet goed vind, maar dat nummer blijft toch wel fantastisch)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
En halverwege weggaan om het begin van een andere act mee te krijgen?

Stel je moet een gat van een uur overbruggen tussen twee acts
Als we al halverwege weggaan dan is het bij een act die niet bij de must see's hoort.
En een gat overbruggen? Even wat eten, biertje doen, slap ouwehoeren, sigaartje doen, etc.😜
 
  • Leuk
Waarderingen: madeira en MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Als we al halverwege weggaan dan is het bij een act die niet bij de must see's hoort.
En een gat overbruggen? Even wat eten, biertje doen, slap ouwehoeren, sigaartje doen, etc.😜

Maar wat als je twee musts hebt waarvan het laatste deel van de eerste overlapt met het eerste deel van de tweede? Pak je dan niet van een van beide nog een helft mee?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Maar wat als je twee musts hebt waarvan het laatste deel van de eerste overlapt met het eerste deel van de tweede? Pak je dan niet van een van beide nog een helft mee?
1e afkijken en dan maar aansluiten bij nr. 2
Vorig jaar het geval bij Clutch en Disturbed.
Maar wij hebben ook niet het meest drukke programma van allemaal. Meestal 20-25 bands over het weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
1e afkijken en dan maar aansluiten bij nr. 2
Vorig jaar het geval bij Clutch en Disturbed.
Maar wij hebben ook niet het meest drukke programma van allemaal. Meestal 20-25 bands over het weekend.
Terwijl je dus niet het begin hoeft te missen als je halverwege weggaat in plaats van halverwege aansluit :p
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
17
23
Terwijl je dus niet het begin hoeft te missen als je halverwege weggaat in plaats van halverwege aansluit :p
Ook dat is maar net hoe graag je een bepaalde band wil zien. Zelfs tussen de "must sees" van mij zit weer verschil. Dus uiteindelijk is het kiezen van welke band je de hele set wil gaan zien.
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
Maar wat als je twee musts hebt waarvan het laatste deel van de eerste overlapt met het eerste deel van de tweede? Pak je dan niet van een van beide nog een helft mee?
Vorig jaar gelukkig maar 1x meegemaakt.
At the gates & Motionless in White. Heb At The Gates de 1e 3 nummers meegepikt en was net op tijd om bij het 1e nummer van MiW aan te sluiten. Die wou ik net iets liever zien, ook al waren het beide must-see's
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Had ik vooral aan de hand bij de clash Amon Amarth (MS Links) - Ice Nine Kills (Jupiler) - Disturbed (MS Rechts).
Bij Amon amarth snel moeten vertrekken om INK te zien en erna enkel het laatste van Disturbed mee kunnen pikken. Waren 3 must sees voor me maar INK stond net iets hoger aangezien ik ze nog nooit gezien had en de andere 2 wel (KOEKDOOS TO THE RESCUE!)
(En ja ik kan nooit onthouden welke MS de north en south zijn dus ik noem ze gewoon Links en Recht :D :D )
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Vorig jaar nog verrassend veel keuzes moeten maken, Molybaron en Avatar overgeslagen voor een mooie plek bij Besst in Black en Lotti en door laatst genoemde ook alleen het laatste nummer van Three Days Grace gezien.
En nog de Motionless in White vs Alter Bridge clash.

Maar in 2022 volgens mij alleen maar een clash tussen Myles Kennedy en Devin Townsend, maar verder helemaal niks
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken