Pinkpop 2024

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Benieuwd of deze editie zwarte cijfers € gaat schrijven gezien deze imo magere line-up.
Ik denk dat de line-up qua kosten een stuk lager zit dan in een jaar met 2 headliners van kaliber Metallica/ Bruce Springsteen. Er is wel wat breder geprogrammeerd dus de undercard, zeker op zondag, zal niet goedkoop zijn, maar je kunt mij niet wijsmaken dat er dit jaar meer dan 75% van het artiestenbudget in een GOED jaar is uitgegeven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
weet nog niet hoe het programma in elkaar valt qua tijden en podia, maar dikgedrukt zijn de acts die ik zou willen zien, schuin de acts die ik sowieso ga ontlopen!

Vrijdag
MåneskinKeaneAvril LavigneRoyal BloodYungbludAcda en de MunnikBabymetal • Cian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats • Palaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy MelculyKawalaMell VF • Nieve Ella • Jiri11

Zaterdag
Calvin HarrisNothing But ThievesAnouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The CurrentThe AnaloguesCorey Taylor • De Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe Bob • Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens • Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed Sheeran • Sam Smith • HozierLimp BizkitGreta Van Fleet • Calum Scott • Davina MichelleDOOLIlse DeLangeThe Interrupters • James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls • Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN

Must see's voor PP24 zijn voor mij Maneskin, Keane, Yungblud, Nathaniel, Nothing But Thieves, The Analogues, Corey Taylor, John Coffey, Ed Sheeran, Hozier, DOOL, Ilse, The Interrupters en Loreen. Voor mij zondag nog altijd de beste dag (zelfs nog beter geworden), op de voet gevolgd door vrijdag en met dikke afstand onderaan geeindigd de zaterdag. Het zijn met name Nothing But Thieves en Corey Taylor die die dag nog een beetje redden voor me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
De acts die ik zou gaan bekijken op Pinkpop zijn:

Vrijdag:
Maneskin - Avril Lavigne - Royal Blood - Yungblud
- Acda & De Munnik - Palaye Royale - Polyphia - Skindred

Zaterdag:
Nothing but Thieves
- Pendulum - Against the Current - Corey Taylor - DJVT - John Coffey - The Vices

Zondag:
Ed Sheeran - Hozier - Limp Bizkit - Dool - The Interrupters - Jane's Addiction - Sea Girls

De vetgedrukte namen zie ik echter op Werchter dit jaar. De enige namen waarvan ik het best wel jammer vind dat ik ze niet ga zien, zijn Acda & De Munnik, Corey Taylor en Limp Bizkit. Daar staan echter toch wel heel wat andere toffe Werchter namen tegenover. Met de kennis van nu denk ik dat ik, puur qua line-up, goed gekozen heb door naar Werchter te gaan. In 2025 gewoon weer alle kans op een weekendje Pinkpop, als het dan weer wat meer naar mijn smaak is...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik ga niet, maar ik wil toch een lijstje maken. Dikgedrukt wat ik écht wil zien, schuin leuk meegenomen.

Vrijdag
Måneskin • Keane • Avril Lavigne • Royal Blood • Yungblud • Acda en de Munnik • Babymetal • Cian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats • Palaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella • Jiri11

Zaterdag
Calvin Harris • Nothing But Thieves • Anouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The Current • The Analogues • Corey Taylor • De Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe Bob • Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens • Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed Sheeran • Sam Smith • Hozier • Limp Bizkit • Greta Van Fleet • Calum Scott • Davina Michelle • DOOL • Ilse DeLange • The Interrupters • James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls • Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN


Dit heeft toch ook invloed op komende jaren wat betreft budget? Of hebben ze afgelopen jaren teveel gepiekt, om nu op de blaren te zitten? Vorig jaar was best een aardige lineup.
 
Laatst bewerkt:

Maria

Campingartiest
9 okt 2023
62
24
Voor mij na eerste drop is dit misschien de beste drop.

Door Yungblud , Sea Girls , The K’s , Kawala , Meute en Dool. Toevallig stonden ze allemaal in mijn favorieten op Spotify maar klein publiek dat van de doelgroep deze namen al kent op Yungblud na.
Same here, plus Tors. Kawala vind ik echt geweldig, heel blij met die toevoeging!
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
De acts die ik zou gaan bekijken op Pinkpop zijn:

Vrijdag:
Maneskin - Avril Lavigne - Royal Blood - Yungblud
- Acda & De Munnik - Palaye Royale - Polyphia - Skindred

Zaterdag:
Nothing but Thieves
- Pendulum - Against the Current - Corey Taylor - DJVT - John Coffey - The Vices

Zondag:
Ed Sheeran - Hozier - Limp Bizkit - Dool - The Interrupters - Jane's Addiction - Sea Girls

De vetgedrukte namen zie ik echter op Werchter dit jaar. De enige namen waarvan ik het best wel jammer vind dat ik ze niet ga zien, zijn Acda & De Munnik, Corey Taylor en Limp Bizkit. Daar staan echter toch wel heel wat andere toffe Werchter namen tegenover. Met de kennis van nu denk ik dat ik, puur qua line-up, goed gekozen heb door naar Werchter te gaan. In 2025 gewoon weer alle kans op een weekendje Pinkpop, als het dan weer wat meer naar mijn smaak is...
Aan je handtekening te zien is dit de eerste keer dat je naar Rock Werchter gaat in plaats van. Pinkpop?
Ben heel benieuwd hoe je RW gaat ervaren en wat de plus en minpunten gaan zijn t.o.v. Pinkpop (buiten de line-up).
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Aan je handtekening te zien is dit de eerste keer dat je naar Rock Werchter gaat in plaats van. Pinkpop?
Ben heel benieuwd hoe je RW gaat ervaren en wat de plus en minpunten gaan zijn t.o.v. Pinkpop (buiten de line-up).
Klopt helemaal Davidd. Wij gaan een nieuwe ervaring tegemoet dit jaar. En ik ben ook zeker voornemens om achteraf die ervaring hier te delen (y)
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Vrijdag
Måneskin Keane • Avril Lavigne • Royal Blood • Yungblud • Acda en de MunnikBabymetal • Cian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats • Palaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella • Jiri11

Zaterdag
Calvin Harris • Nothing But Thieves • Anouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The Current • The Analogues • Corey Taylor • De Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe Bob • Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens • Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed Sheeran • Sam Smith • Hozier • Limp Bizkit Greta Van Fleet • Calum Scott • Davina Michelle • DOOL • Ilse DeLange • The Interrupters • James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls • Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN

Dik voor mij waar ik nu naar uitkijk. Een aantal nieuwe namen moet ik nog wat meer checken (Zoals DOOL en ploegendienst, vind ik goed klinken tot nu toe)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Vrijdag
Måneskin • Keane Avril LavigneRoyal BloodYungbludAcda en de MunnikBabymetal Cian DucrotNathaniel Rateliff & The Night SweatsPalaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy MelculyKawala • Mell VF • Nieve Ella • Jiri11

Zaterdag
Calvin HarrisNothing But Thieves AnoukLouis TomlinsonPendulum (live) - Against The Current • The AnaloguesCorey TaylorDe Jeugd Van Tegenwoordig Douwe Bob • Froukje • John CoffeyLauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens • Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • PloegendienstTors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed Sheeran • Sam Smith HozierLimp Bizkit Greta Van FleetCalum ScottDavina Michelle • DOOL • Ilse DeLange • The Interrupters • James Arthur • Jane’s AddictionLoreenMeute Sea Girls Henry MoodieClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN

Dik voor mij waar ik nu naar uitkijk. Acts die ik wil zien.

Schuin die ik graag wil zien als het past binnen het schema.

Doorgestreept ontwijk ik graag….
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik zie bij best wat mensen Royal Blood als must see voorbij komen. Ik heb ze nu twee keer live gezien (LL en voorprogramma Muse) en vond dat toch behoorlijk tegen vallen. Half uurtje vermakelijk, maar werd vrij snel eentonig. Dus ik hoop dat ze live wel iets meer brengen dan de keren dat ik ze heb gezien.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Valt mij op dat ook veel mensen the Analogues willen zien. Vind ik leuk om te lezen. Ben zelf een grote Beatles en Analogues fan. Hoop dan ook dat ze op één van de grote podia spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik zie bij best wat mensen Royal Blood als must see voorbij komen. Ik heb ze nu twee keer live gezien (LL en voorprogramma Muse) en vond dat toch behoorlijk tegen vallen. Half uurtje vermakelijk, maar werd vrij snel eentonig. Dus ik hoop dat ze live wel iets meer brengen dan de keren dat ik ze heb gezien.
In 2022 op Pinkpop gezien. Was best prima toen. Maar niet de wow factor inderdaad.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Valt mij op dat ook veel mensen the Analogues willen zien. Vind ik leuk om te lezen. Ben zelf een grote Beatles en Analogues fan. Hoop dan ook dat ze op één van de grote podia spelen.
Ja dat is de band waar ik het meeste naar uit kijk van de zaterdag eigenlijk😳😂. Ik kende ze niet en toen ik wat YouTube video’s bekeek was ik verkocht. Niks tegen Paul McCartney maar denk dat the Analogues de enigste act zijn die het dichtste bij de originele Beatles komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Ja dat is de band waar ik het meeste naar uit kijk van de zaterdag eigenlijk😳😂. Ik kende ze niet en toen ik wat YouTube video’s bekeek was ik verkocht. Niks tegen Paul McCartney maar denk dat the Analogues de enigste act zijn die het dichtste bij de originele Beatles komen.
Zeg je hier nou dat de Analogues live dichter bij de originele Beatlesmuziek in de buurt komen dan een echte Beatle? Of bedoel je puur het beeld en de act?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel, Oasiss en elo

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Zeg je hier nou dat de Analogues live dichter bij de originele Beatlesmuziek in de buurt komen dan een echte Beatle? Of bedoel je puur het beeld en de act?
Nee, zeker niet het beeld en de act. De Analogues zijn geen persiflage. Zij spelen de albums die the Beatles nooit live gespeeld hebben minutieus na. Het klinkt zeer zeker beter dan McCartney. Zeker hoe McCartney nu klinkt. Staat echter buiten kijf dat ik McCartney nog wel een keer live wil zien. De man is een levende legende.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Qua perfectie van sound komt niks dichter bij The Beatles dan The Analogues. Ok, het blijft een tribute, maar wel meesterlijk goed. Onder Beatles fans staan ze iig hoog aangeschreven. Ik zou ze zeker checken op Pinkpop bij gebrek aan beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Ja dat is de band waar ik het meeste naar uit kijk van de zaterdag eigenlijk😳😂. Ik kende ze niet en toen ik wat YouTube video’s bekeek was ik verkocht. Niks tegen Paul McCartney maar denk dat the Analogues de enigste act zijn die het dichtste bij de originele Beatles komen.

Dit zal je vast anders bedoelen dan het klinkt, anders is dit misschien wel de meest bijzondere post die ik gelezen heb.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Ja, ik snap de intentie denk ik wel. The Analogues kunnen beter een 20 jarige Paul imiteren dan een 80 jarige Paul..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken