Gaan we zien volgend jaar, je blijft dan toch afhankelijk van die "vijver" waar je uit moet putten.Wie is er beschikbaar en willen ze festivals spelen.Komende jaren zullen er toch imo andere headliners op de poster gaan verschijnen.
ik verwacht niet dat het aanbod headliners beter gaat worden...
Ben er bang voor dat de tijd dat de stadion headliners op Pinkpop kwamen geheel voorbij is, te hoge gage's waardoor de kosten de spuigaten uitlopen. Kijk naar de ticketprijzen voor Swift, Springsteen, Eagles of AC/DC.
Als aan die absurde prijzen en gage's niets gaat veranderen, dan blijven er voor Pinkpop headliners in deze catagorie over. Dat is toch net een andere catagorie en geen grote stadion acts meer. Kijk naar headliners in Duitsland op Rock am Ring/Rock im Park, of Hurricane/Southside. Kijk over de grens bij IOW of Sziget. Of kijk bij Graspop of Rock Werchter. Of verder over de grens naar de Lollapalooza festivals of de Rock in Rio festivals Daar zitten de headliners waar je voor Pinkpop naar moet kijken imo.
In principe viel Green Day imo in een catagorie die had kunnen passen op Pinkpop, normale staanplaatsen in Gelredome ca 78 euro, geeft aan dat ze qua prijzen en gage zeer waarschijnlijk waren geweest voor Pinkpop.
Als Pearl Jam in EU is in juni 2025, dan schrijf ik ze alvast op voor Pinkpop, Same voor Foo Fighters. Misschien dat zelfs (ja ik ga het zeggen) dat qua prijzen en gage Iron Maiden in de betaalbare lijn zit qua headliner, beschikbaarheid zal minder zijn door de metalfests rond Pinkpop waar de band normaal eerder voor zal kiezen. Metallica is dan weer zo'n act die meer voor de mainstream festivals kiest dan de metalfests, maar ook qua prijzen en gage nog haalbare kaart blijven.
Ik ben zelf dan wel weer enthousiast over Maneskin, maar dat ze zo snel al zo'n beetje overal als headliner opduiken is toch wel een teken dat prijzen en gage's zeer aantrekkelijk waren gezet tegenover de populariteit van de band.
En ik kijk er niet gek van op als Pinkpop bij geen beschikbare Pearl Jam's, Foo Fighters' of Metallica's komende jaren weer grijpt naar "jonge" headliners of dj's die de wenkbrauwen doen fronzen!!