Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat zou je max. bedrag zijn die je bereid bent om te betalen voor deze line-up?als ze de capaciteit terug zetten naar 60.000 en de vlag "uitverkocht" gaat uit... dan hoor je denk ik niemand er over.
maar met meer dan 70.000 kaarten willen verkopen en met net over de 60.000 bezoekers op het terrein lopen, zegt men : 'kijk Pinkpop eens niet uitverkocht zijn"
imo is Pinkpop een festival geschikt voor 60.000 bezoekers, qua terrein en qua campings en qua parkeergelegenheid. Zodra er meer bezoekers komen is er altijd wel iets waar ze tegenaan lopen en op moeten lossen (inmiddels zullen ze daar van geleerd hebben neem ik aan)... De problemen zitten vaak ook bij de dagjesmensen, die voor 1 dag parkeerplaats en misschien ook overnachting zoeken, helemaal nadat de capaciteit met 10.000 per dag aan dagjesmensen verhoogd is.
naar mijn idee, is Pinkpop ook meer een festival dat weekend bezoekers / campeerders trekt dan dagjesmensen.
als je mij vraagt zou 45.000 weekendkaarten 15.000 dagkaarten per dag een makkelijke strategie zijn voor Pinkpop.
de dagen dat er 25.000 dagkaarten uitgaan zijn echt uitzonderingen.
doorgaans zie je dat de Pinkpop dagkaarten tussen 10.000 en 15.000 hangen laatste jaren, op een enkele uitzondering na (Pearl Jam 2022 bijvoorbeeld)
weekendkaarten gaan normaal goed, afgelopen jaar ook weer 98%. imo ligt bij de weekendkaarten dan ook niet het probleem in de verkoopcijfers.
Want daarmee is Pinkpop bezig, capaciteit terug zetten maar (veel) meer geld vragen per kaartje afhangend van extra's en luxe opties. Ze zoeken een andere publiek zoveel is duidelijk, andere festivals snoepen hun traditionele bezoekers meer en meer af.
Werchter bijvoorbeeld, 4 dagen voor € 309,- en Pinkpop € 290,- voor 3 dagen. Denk (subjectief) dat Werchter een veel betere line-up heeft voor de 'traditionele' Pinkpop bezoeker.
Straks heb je Pinkpop voor 30.000 mensen maar kaartje is dan vele maal duurder, maar dan helemaal niet druk, dus daar heb je er ook voordeel uit.
Laatst bewerkt: