Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
overigens opvalllend hoe veel er nog gevraagd wordt voor de doorverkoop tickets op ticketmaster...

zag vorige week 2 zaterdagtickets voor 130 euro staan, die waren snel weg...
maar ver onder de prijs vind je nog niets... als men nog kaarten voor Pinkpop koopt, zijn de reguliere Pinkpop tickets momenteel de goedkope opties van ticketmaster.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.513
6.183
ik denk niet dat dat veel uit maakt, de verkoop nu verloopt ook enkel over de bekend gemaakte namen. Ongeacht of een podium of tijdschema bekend is.
De headliners en hoofdnamen triggeren waarschijnlijk minder om naar Pinkpop af te reizen, athans niet voor 'genoeg' mensen.
Ja, fair enough. Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers.

Is er überhaupt al een update geweest?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
de insiders laten niets los over cijfers voorlopig, ook geen interviews vanuit Buro Pinkpop die iets kunnen laten zien?

de kans dat Pinkpop met een update of ticketalert komt is imo vrij klein normaal gesproken.
deden ze vorige keer pas toen de 90% aangetikt werd.

vind vooral opvallend dat de Ed Sheeran dag nog steeds in verkoop is, ik had toch echt verwacht dat toch minstens die (zon)dagtickets hard zouden gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Timmetje

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
de insiders laten niets los over cijfers voorlopig, ook geen interviews vanuit Buro Pinkpop die iets kunnen laten zien?

de kans dat Pinkpop met een update of ticketalert komt is imo vrij klein normaal gesproken.
deden ze vorige keer pas toen de 90% aangetikt werd.

vind vooral opvallend dat de Ed Sheeran dag nog steeds in verkoop is, ik had toch echt verwacht dat toch minstens die (zon)dagtickets hard zouden gaan.
Sheeran is al in Arena geweest dus mensen die hem echt willen zien zijn al geweest. Dus zoveel mensen gaan niet een kaartje kopen voor Sheeran. Niet zo vreemd eigenlijk. Beetje zoals GnR met hun laatste optreden in NL. Iedereen heeft hen al gezien, daarom verplaatsen naar kleinere terrein en zelfs daar konden ze het niet uitverkopen.

Geen 'wow Ed Sheeran' gevoel zoals Rolling Stones in 2014. Meer van, oh hij is al net pas geweest, hoef hem niet weer te zien
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Sheeran is al in Arena geweest dus mensen die hem echt willen zien zijn al geweest. Dus zoveel mensen gaan niet een kaartje kopen voor Sheeran. Niet zo vreemd eigenlijk. Beetje zoals GnR met hun laatste optreden in NL. Iedereen heeft hen al gezien, daarom verplaatsen naar kleinere terrein en zelfs daar konden ze het niet uitverkopen.

Geen 'wow Ed Sheeran' gevoel zoals Rolling Stones in 2014. Meer van, oh hij is al net pas geweest, hoef hem niet weer te zien
Toch is het wel bijzonder hoor, want mochten ze hem vandaag aankondigen voor de ArenA of 3x Ziggodome zouden die instant uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.513
6.183
Sheeran is al in Arena geweest dus mensen die hem echt willen zien zijn al geweest. Dus zoveel mensen gaan niet een kaartje kopen voor Sheeran. Niet zo vreemd eigenlijk. Beetje zoals GnR met hun laatste optreden in NL. Iedereen heeft hen al gezien, daarom verplaatsen naar kleinere terrein en zelfs daar konden ze het niet uitverkopen.

Geen 'wow Ed Sheeran' gevoel zoals Rolling Stones in 2014. Meer van, oh hij is al net pas geweest, hoef hem niet weer te zien
Sheeran stond daar toch twee jaar geleden? Is dat voor fans "pas geweest"? Lijkt er imo meer op dat mensen liever naar een eigen concert gaan dan dat ze naar Pinkpop willen.

Ik had verwacht dat die dag vrijwel meteen zou uitverkopen iig.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
Sheeran stond daar toch twee jaar geleden? Is dat voor fans "pas geweest"? Lijkt er imo meer op dat mensen liever naar een eigen concert gaan dan dat ze naar Pinkpop willen.

Ik had verwacht dat die dag vrijwel meteen zou uitverkopen iig.
Ja was in 2022, maar dat zal altijd wel de nodige dagtickets schelen dan als die concerten niet waren geweest.Geen idee hoeveel dagkaarten er voor de zondag zijn verkocht maar inderdaad valt het toch tegen,oorverdovend stil bij buro PP.Wel reclame maken voor een vaste gast ticket...
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.285
3.862
Sheeran stond daar toch twee jaar geleden? Is dat voor fans "pas geweest"? Lijkt er imo meer op dat mensen liever naar een eigen concert gaan dan dat ze naar Pinkpop willen.

Ik had verwacht dat die dag vrijwel meteen zou uitverkopen iig.
Verbaast me ook. Zie net dat je voor die shows in Italië ook nog makkelijk tickets kunt krijgen (à 90 euro). Geldt voor Southside/Hurricane ook, maar die hebben alleen weekendtickets. Misschien toch niet zo mega populair/gewild als we allemaal dachten hier?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
qua "opvallend stil", vond ik wel opvallend dat het compleet maken van het programma vorige week al kwam... dus zo stil hebben ze blijkbaar niet gezeten.
dat ze daar niet nog een maand of zo mee gewacht hebben, vind ik wel opvallend, of zelfs niet volgende week gedaan bij 100 dagen tot Pinkpop?

vorige worp was dan wel 29 januari en de laatste 29 februari, dus zou zomaar zo gepland kunnen zijn. Al waren ze in de jaren voorheen altijd rond eind maart. Ik vind zo'n vroege melding van 'programma compleet' wel een soort van vertrouwen uitstralen. Maar, de verkoopcijfers zullen dan moeten laten zien of dat inderdaad uit vertrouwen is?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
dat ze dat zo vroeg al doen, niet gewend van Pinkpop.
en de namen die in die laatste worp zaten, waren niet van de catagorie "wow!" dat je die nu al moest brengen, toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.513
6.183
Kan ook zo zijn dat ze weten dat het toch niet zoveel meer oplevert en het daarom nu maar naar buiten gooien, want waarom wachten?

Denk dat we er beide teveel in zoeken haha.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.716
7.514
dat ze dat zo vroeg al doen, niet gewend van Pinkpop.
en de namen die in die laatste worp zaten, waren niet van de catagorie "wow!" dat je die nu al moest brengen, toch?

Nu is er meer tijd om met een volle line up toch nog wat kaarten te verkopen, zou ik eerder denken dan
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
399
302
Het is inderdaad niet de wow line-up. Maar het wordt sowieso weer een feestje.

De grote stadion acts die we zo graag zouden willen zijn gewoon erg duur. Kijk de ticket prijzen, en ze verdienen nu eenmaal gewoon veel meer aan een stadion tour dan festival. En worden bijna onbetaalbaar voor de festivals. Al zie ik ze natuurlijk graag hier omdat ik de tickets vaak echt to much vindt.

Vindt het wel erg jammer dat bands als Within Temptation zelden op Pinkpop staan. Financieel is ‘t natuurlijk fijn als er veel kaarten verkocht worden. Maar meer ruimte en een niet te vol megaland kan ik ook erg waarderen.

Vindt die vip upgrades als sky deck en tuinterras ook niks. Kunnen ruimte veel beter benutten voor meer schaduw plekken voor iedereen. Maar ja zijn mensen die ze kopen en dat levert weer extra geld op.

Zitten bijna onder de 100 dagen tot we er weer staan. En volop gaan genieten
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Maria

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
(1) Het is inderdaad niet de wow line-up. Maar het wordt sowieso weer een feestje.

(2) De grote stadion acts die we zo graag zouden willen zijn gewoon erg duur.

(3) Maar meer ruimte en een niet te vol megaland kan ik ook erg waarderen.
1) Een feestje is bij ons thuis de verjaardag van mijn tante Corina ook altijd. Maakt nog niet dat dik daar meerwaarde uit haal natuurlijk. Nu hoeft dat ook niet, maar voor dik €300 zou ik toch graag een dag hebben waarop ik later kan terugkijken met een gevoel van "wow, die show was mega".

2) Het is best ok, voor een bepaald doelgroep (denk ik? Ze weten zelf ook niet precies op wie ze mikken volgensmij). De vraag is sowieso: heb je als festival nog die mega kleppers nodig? Kijk naar Pukkelpop, die verkopen ook mega goed zonder stadion acts (al zou Fred Again... een eindje komen). Meer aandacht op de mid en undercard en je bent een heel eind.

3) Ik lees dit dus echt bijna nergens, behalve in het Pinkpop topic. Je wilt toch dat je favoriete festival goed draait? Dat het te druk is hebben ze aan zichzelf te danken door de indeling van het terrein zo te maken, puur en alleen voor de luie bezoeker (lekker midden op het veld blijven staan en je kan alles zien, zeggen ze zelf). De tent en Stage4, waarin vorig jaar (en dit jaar ook met Polyphia en Yin Yin onder andere) de meest interessante namen stonden (die vaak ook de meeste indruk maakte, bleek later) worden daardoor ook veel slechter bezocht. Ik snap dat ruimte fijn is, maar als dat komt door een slechte verkoop dan zou ik niet te hard juichen.

Ik hoop dat ik er dit jaar via werk bij kan zijn, want het blijft een fijn weerzien, ook al doet het me muzikaal steeds minder, helaas.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
3) Ik lees dit dus echt bijna nergens, behalve in het Pinkpop topic. Je wilt toch dat je favoriete festival goed draait?
als ze de capaciteit terug zetten naar 60.000 en de vlag "uitverkocht" gaat uit... dan hoor je denk ik niemand er over.
maar met meer dan 70.000 kaarten willen verkopen en met net over de 60.000 bezoekers op het terrein lopen, zegt men : 'kijk Pinkpop eens niet uitverkocht zijn"

imo is Pinkpop een festival geschikt voor 60.000 bezoekers, qua terrein en qua campings en qua parkeergelegenheid. Zodra er meer bezoekers komen is er altijd wel iets waar ze tegenaan lopen en op moeten lossen (inmiddels zullen ze daar van geleerd hebben neem ik aan)... De problemen zitten vaak ook bij de dagjesmensen, die voor 1 dag parkeerplaats en misschien ook overnachting zoeken, helemaal nadat de capaciteit met 10.000 per dag aan dagjesmensen verhoogd is.

naar mijn idee, is Pinkpop ook meer een festival dat weekend bezoekers / campeerders trekt dan dagjesmensen.
als je mij vraagt zou 45.000 weekendkaarten 15.000 dagkaarten per dag een makkelijke strategie zijn voor Pinkpop.
de dagen dat er 25.000 dagkaarten uitgaan zijn echt uitzonderingen.
doorgaans zie je dat de Pinkpop dagkaarten tussen 10.000 en 15.000 hangen laatste jaren, op een enkele uitzondering na (Pearl Jam 2022 bijvoorbeeld)
weekendkaarten gaan normaal goed, afgelopen jaar ook weer 98%. imo ligt bij de weekendkaarten dan ook niet het probleem in de verkoopcijfers.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.551
3.108
qua "opvallend stil", vond ik wel opvallend dat het compleet maken van het programma vorige week al kwam... dus zo stil hebben ze blijkbaar niet gezeten.
dat ze daar niet nog een maand of zo mee gewacht hebben, vind ik wel opvallend, of zelfs niet volgende week gedaan bij 100 dagen tot Pinkpop?

vorige worp was dan wel 29 januari en de laatste 29 februari, dus zou zomaar zo gepland kunnen zijn. Al waren ze in de jaren voorheen altijd rond eind maart. Ik vind zo'n vroege melding van 'programma compleet' wel een soort van vertrouwen uitstralen. Maar, de verkoopcijfers zullen dan moeten laten zien of dat inderdaad uit vertrouwen is?
Dan hebben we dus op 29 maart de timetable!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
misschien eens leuk om mijn voorspelling van 15 september 2023 te spiegelen aan wat er nu daadwerkelijk op Pinkpop aangekondigd is nu de lineup bekend is?

De headliners zijn dus totaal mis, al staan Rammstein en Green Day wel rond Pinkpop in NL.
Maneskin staat een lijn te laag, niet verwacht als headliner dus.
Namen die wel goed bedacht waren :
Maneskin, Nothing But Thieves, Acde en de Munnik, Yungblud, Ilse De Lange, Keane, Davina Michelle, Nathaniel Rateliff, Loreen, Douwe Bob, S10, Cian Ducrot, Mell VF, Calum Scott, Ploegendienst. (Gideon en Jiri11 waren al aangekondigd)
van de 67 namen dus 17 slechts goed in de voorspelling staan (waarvan 2 al bekend waren)

Volgende keer beter, zullen we maar zeggen :ROFLMAO:

1709722291656.png
1709220484317.png
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
misschien eens leuk om mijn voorspelling van 15 september 2023 te spiegelen aan wat er nu daadwerkelijk op Pinkpop aangekondigd is nu de lineup bekend is?

De headliners zijn dus totaal mis, al staan Rammstein en Green Day wel rond Pinkpop in NL.
Maneskin staat een lijn te laag, niet verwacht als headliner dus.
Namen die wel goed bedacht waren :
Maneskin, Nothing But Thieves, Acde en de Munnik, Yungblud, Ilse De Lange, Keane, Davina Michelle, Nathaniel Rateliff, Loreen, Douwe Bob, S10, Cian Ducrot, Mell VF, Calum Scott, Ploegendienst. (Gideon en Jiri11 waren al aangekondigd)
van de 67 namen dus 17 slechts goed in de voorspelling staan (waarvan 2 al bekend waren)

Volgende keer beter, zullen we maar zeggen :ROFLMAO:

Bekijk bijlage 8306
1709220484317.png
Ik vind het nog best knap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken