Alcatraz Open Air 2024

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Vraag me bij beide bands wel af waarom die nog niet bekend gemaakt zouden zijn? Hebben toch al meer data staan? Waarom wachten?

Niet dat ik nu claim dat de laatste band sowieso iets moet zijn wat verder nog niks aangekondigd heeft. Maar ik vraag me gewoon af waarom we nog op die ene naam moeten wachten, in plaats van dat die met Red Fang en Baroness gelijk aangekondigd is?
Misschien voor ticket verkoop nog een duwtje te geven later dit jaar? ik heb ook gevoel dat het later is dan anders hun tijd schema. ik dacht omdat het ook wel komt door hun ball die ze gegeven hebben dat zal ook extra tijd genomen hebben die ze anders hadden voor al de voorbereidingen van het festival te doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Misschien voor ticket verkoop nog een duwtje te geven later dit jaar? ik heb ook gevoel dat het later is dan anders hun tijd schema. ik dacht omdat het ook wel komt door hun ball die ze gegeven hebben dat zal ook extra tijd genomen hebben die ze anders hadden voor al de voorbereidingen van het festival te doen.
Wellicht ja. Of ze wachten nog tot een zaalshow van de laatste band geweest is, zodat ze die ticket verkoop niet benadelen. Ik heb echter geen idee welke kandidaten voor die laatste Prison spot binnenkort een los optreden gepland zouden hebben.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Een week later kan je mantah ook gewoon gratis op Parkpop in oostkamp zien samen met Infected rain en bizkit park.
Leuke line-up, maar ik ben in augustus al 2 dagen in Lokeren, 4 dagen in Kortrijk en 3 dagen in Oostende.
Nog meer en ik kan net zo goed verhuizen naar West-/Oost-Vlaanderen... 😅😉

Maar bedankt voor de tip, lijkt me een aardige band om eens te zien, maar ook weer niet zo dringend, kom ze vast nog wel eens ergens tegen.
Infected Rain vind ik een toffe band, maar heb ik de afgelopen jaren al best vaak gezien, dus een jaartje niet is zeker geen ramp.
Bizkit Park is ook altijd wel leuk, maar sowieso geen must, ook die vaak genoeg gezien, en dit jaar mogelijk weer op Alcatraz.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Leuke line-up, maar ik ben in augustus al 2 dagen in Lokeren, 4 dagen in Kortrijk en 3 dagen in Oostende.
Nog meer en ik kan net zo goed verhuizen naar West-/Oost-Vlaanderen... 😅😉

Maar bedankt voor de tip, lijkt me een aardige band om eens te zien, maar ook weer niet zo dringend, kom ze vast nog wel eens ergens tegen.
Infected Rain vind ik een toffe band, maar heb ik de afgelopen jaren al best vaak gezien, dus een jaartje niet is zeker geen ramp.
Bizkit Park is ook altijd wel leuk, maar sowieso geen must, ook die vaak genoeg gezien, en dit jaar mogelijk weer op Alcatraz.
Parkpop heeft nog een naam tekort op hun harde dag. Zal meer een punknaam zijn die ook al op brakrock staat.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
265
450
Wanneer zou het tijdschema bekend gemaakt worden?
Even opgezocht ivm vorig jaar maar kan het niet direct vinden.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
@xydroh jij was diegene die toch met een halve teen wat inside info kon bemachtigen hé?

Ben wel eens benieuwd namelijk wat de algemene reactie is na de aankondiging van AC/DC tijdens hun weekend. Dat ze niet staan te juichen is al een zekerheid, maar toch...
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
@xydroh jij was diegene die toch met een halve teen wat inside info kon bemachtigen hé?

Ben wel eens benieuwd namelijk wat de algemene reactie is na de aankondiging van AC/DC tijdens hun weekend. Dat ze niet staan te juichen is al een zekerheid, maar toch...
Ze hebben al wel wat met marketing gesmeten, alsook bijna de volledige affiche gedeeld. Zouden ze het niet al voorhand te weten zijn gekomen en daardoor al op ingespeeld hebben.

Heb zeker dat gevoel bij Architects. Heel vroeg bekend gemaakt om zo Graspop zeker voor te zijn en die fans al aan te trekken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
De day splits waren pas in mei, dus ze lopen dit jaar ver voor op dat schema

Edit, foutje
Dagsplits was vorig jaar ook in februari, timetable eind mei
Timetable pas mei ja? Weet bijna zeker dat we die al heel vroeg in het jaar hadden. Want er was al heel snel commentaar op de nieuwe opzet van het tijdschema met de vele overlappen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Ze hebben al wel wat met marketing gesmeten, alsook bijna de volledige affiche gedeeld. Zouden ze het niet al voorhand te weten zijn gekomen en daardoor al op ingespeeld hebben.

Heb zeker dat gevoel bij Architects. Heel vroeg bekend gemaakt om zo Graspop zeker voor te zijn en die fans al aan te trekken.

Alcatraz heeft dit jaar inderdaad wel wat klappen moeten incasseren. Eerst heb je Korn, die door de Lokerse(/oorspronkelijk PKP?) geclaimd wordt. Vervolgens blijkt Architects - headliner van deze editie - plots ook op Graspop te subben, ook al stonden ze daar vorig jaar ook al.
En tot slot komt AC/DC voor het eerst in bijna 10 jaar weer naar België, nét tijdens Alcatraz.
Laten we ook niet vergeten dat Malevolence eerst door Alcatraz aangekondigd werd, maar na de aankondiging van Graspop ook stilzwijgend van de poster is gehaald.

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt, maar ik vind dit wel sneu voor Alcatraz.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Timetable pas mei ja? Weet bijna zeker dat we die al heel vroeg in het jaar hadden. Want er was al heel snel commentaar op de nieuwe opzet van het tijdschema met de vele overlappen.
Excuus voor de dubbele post!

Vorig jaar kwam de timetable op 15 maart "opnieuw" online. Hij stond oorspronkelijk zelfs begin februari al gepost. Toen is 'ie even verdwenen (wellicht wegens organisatorische redenen en nog wat verschuivingen) waarna hij begin maart weer online kwam.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Alcatraz heeft dit jaar inderdaad wel wat klappen moeten incasseren. Eerst heb je Korn, die door de Lokerse(/oorspronkelijk PKP?) geclaimd wordt. Vervolgens blijkt Architects - headliner van deze editie - plots ook op Graspop te subben, ook al stonden ze daar vorig jaar ook al.
En tot slot komt AC/DC voor het eerst in bijna 10 jaar weer naar België, nét tijdens Alcatraz.
Laten we ook niet vergeten dat Malevolence eerst door Alcatraz aangekondigd werd, maar na de aankondiging van Graspop ook stilzwijgend van de poster is gehaald.

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt, maar ik vind dit wel sneu voor Alcatraz.
Nadat ze vorig jaar ook al wat tegenslag hadden. Gojira die hun tour verplaatst en zo op Graspop komt. Megadeth die door lokerse wordt gepikt. Dan spreken we enkel nog maar over de headliners.
 

Metalizer

Nieuw lid
7 dec 2023
3
3
Alcatraz heeft dit jaar inderdaad wel wat klappen moeten incasseren. Eerst heb je Korn, die door de Lokerse(/oorspronkelijk PKP?) geclaimd wordt. Vervolgens blijkt Architects - headliner van deze editie - plots ook op Graspop te subben, ook al stonden ze daar vorig jaar ook al.
En tot slot komt AC/DC voor het eerst in bijna 10 jaar weer naar België, nét tijdens Alcatraz.
Laten we ook niet vergeten dat Malevolence eerst door Alcatraz aangekondigd werd, maar na de aankondiging van Graspop ook stilzwijgend van de poster is gehaald.

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt, maar ik vind dit wel sneu voor Alcatraz.
Controversiële opmerking maar heeft Alcatraz niet hetzelfde gelapt met ieperfest?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Controversiële opmerking maar heeft Alcatraz niet hetzelfde gelapt met ieperfest?
Zeer goeie opmerking. De verschuiving van weekend.. (ik weet niet meer welke reden? Ik dacht om de 15e augustus?).
In interviews zeiden de organisatoren van Ieperfest trouwens dat de schade beperkt was, tot een 1000 toeschouwers ongeveer. Dat jaar draaiden ze nog steeds zeer goed..

Ik ken een aantal vrijwilligers die zeer dicht staan bij de organisatie en Ieperfest heeft hier zeer snel op ingespeeld zonder zich echte zorgen te maken. Een samenloop van omstandigheden met o.a. het slechte weer (vergeten welk jaar) hebben eigenlijk de grootste uppercut gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Zeer goeie opmerking. De verschuiving van weekend.. (ik weet niet meer welke reden? Ik dacht om de 15e augustus?).
In interviews zeiden de organisatoren van Ieperfest trouwens dat de schade beperkt was, tot een 1000 toeschouwers ongeveer. Dat jaar draaiden ze nog steeds zeer goed..

Ik ken een aantal vrijwilligers die zeer dicht staan bij de organisatie en Ieperfest heeft hier zeer snel op ingespeeld zonder zich echte zorgen te maken. Een samenloop van omstandigheden met o.a. het slechte weer (vergeten welk jaar) hebben eigenlijk de grootste uppercut gegeven.
Heb ook al tickets voor Ieperfest dit jaar en kijk er wel naar uit. Hun nieuwe locatie aan het station ziet er oke uit, makkelijk met de indoor zaal en het plein er naast. Om weer op de bouwen na wat tegenslagen, een goeie zet.
Line up is ook best oke, ken er weinig van, maar dat is een deel van de fun.
Hadden in het verleden wel goeie lineups, parkway drive heel lang geleden. Recenter Turnstile daar nog gezien. Knocked Loose, Stick To Your Guns, Amenra ook vrij recent op de affiches.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
@xydroh jij was diegene die toch met een halve teen wat inside info kon bemachtigen hé?

Ben wel eens benieuwd namelijk wat de algemene reactie is na de aankondiging van AC/DC tijdens hun weekend. Dat ze niet staan te juichen is al een zekerheid, maar toch...
Ze zijn redelijk zeker van hun eigen capaciteiten. En dat het publiek de affiche kan smaken en massaal zal afkomen de vrees zit eerder bij de logistiek/vrijwilligers die gedeeld zullen worden.

Maar ik denk tot zover dat het niet zo erg is als gedacht.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Wat randinfo: ieperfest is goed op weg om uit te verkopen. Morgen laatste golf aan presale tickets in de verkoop. Capaciteit is laag oké maar zoals vandaag aangegeven, na tegenslagen blijven ze er staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
We kunnen morgen Ticketswap eens checken voor Alcatraz . als er veel vrijdagkaarten Gaan op komen of niet. Denk wel dat dit net hun best verkopende dag is tot nu toe
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken