Alcatraz Open Air 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Speelt hij eigenlijk voornamelijk eigen werk of is het meer een veredelde kiss coverband?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Speelt hij eigenlijk voornamelijk eigen werk of is het meer een veredelde kiss coverband?
Vooral een veredelde coverband als ik de aankondiging zo lees:
IMG_4392.jpeg
Ik stel me iets zoals Roger Waters voor, die doet vooral Pink Floyd nummers en dan nog een stuk of 2 eigen songs. Al staat hier ook nog "...and classics from 50 years of rock 'n' roll history", dus wellicht zelfs een soort Hollywood Vampires-achtige deal?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
"Flanked by a selection of ace musicians"

Toeval of mogen we ace frehley ook verwachten
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.711
7.510
Speelt hij eigenlijk voornamelijk eigen werk of is het meer een veredelde kiss coverband?

Voornamelijk “zijn” Kiss nummers, een nummer of 2 a 3 van zijn eigen werk. Maar in 2018 waren het wel meer de “deep cuts” of iets dergelijks. Er zaten nummers bij toen die maar een stuk of 30-40x ooit live zijn gespeeld.

Snap dat het voor velen een teleurstelling is, maar qua huidige zangkwaliteiten heb je wel de betere helft van Kiss te pakken!

Ga er mijn dagticket niet voor omzetten, daar is er helaas alsnog net te weinig voor op t affiche, maar in Utrecht zal ik er wel zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Denk dat de impact minimaal is eigenlijk.
Wil het niet minimaliseren maar mijn punten:
Hebben al jaren hun vaste crew, acdc ook dus zal wel weinig problemen geven.
Ze hebben ook een stevige vrijwilligersbasis die al jaren meedraaien. Heb ze de laatste jaren nooit weten vragen naar extra vrijwilligers.
Hebben ook hun eigen, vaak lokaal, publiek.
Alsook heel wat Fransen. Die zullen allemaal wel Alcatraz kiezen en acdc in parijs meepikken, is dichter voor veel fransen.
Er is veel marketing voor acdc, maar nog maar weinig comments gezien van mensen die echt willen gaan. Zal wel uitverkopen, maar ik zie bij mijn (metal)muziekvrienden weinig animo. Zal mss uitverkopen aan de modale medemens die nog nooit van Airbourne gehoord heeft. Dus alcatraz zit niet meteen met een probleem lijkt me.
Kan totaal verkeerd zijn uiteraard, als ik daar op 9 augustus alleen op de wei sta.
:D omdat we al zeker met 2 op de wei staan.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Haha verdomme. Ik was zo lekker aan het dagdromen over Dimmu of Zeal & Ardor. Best wel een domper dit. Maar het programma is al vol genoeg om me er weinig van aan te kunnen trekken.
idem: Meer keus voor lokerse. Hoe zeker is het dat de korn dag daar een volledige metal dag is? Of is de kans dat het gelijk pennywise en cypress hill indertijd is? Niks tegen cypress hill. Wie is die laatste band? Heeft dat iets met kiss te maken? :eek: :(
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Als ik het zo zie denk ik dat Alcatraz wel eens een hartig woordje met studio Brussel zal mogen inplannen. Ze zijn nog altijd media partners maar als je ziet hoe ze op de ac dc kar gesprongen zijn denk ik dat ze wel eens mogen herinnerd worden aan het feit dat ze ook een contract hebben met dat festival in Kortrijk.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Als ik het zo zie denk ik dat Alcatraz wel eens een hartig woordje met studio Brussel zal mogen inplannen. Ze zijn nog altijd media partners maar als je ziet hoe ze op de ac dc kar gesprongen zijn denk ik dat ze wel eens mogen herinnerd worden aan het feit dat ze ook een contract hebben met dat festival in Kortrijk.
Welk festival? Dat festival waar we enkele maanden geleden reclame voor maakten? Wss willen ze liever reclame maken voor een volledige band. haha. Sorry voor die ene fan op het forum. Ik moet toegeven dat het kleine stukje KK's priest als ik het zo mag vergelijken ook betere zang had. Dus wie weet valt het nog mee. Als ik dan niet ibj baroness ben.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
De lineup is (zoals elke jaar) wel dik oké. Geen immense uitschieters of speciale exclusives, maar een goeie solide affiche.
Een affiche naar de identiteit van Alcatraz met wat modernere metal als Architects, steviger werk met Mayhem en old school rock met Europe.
En een hoopje Belgische bands.
Tevreden mee.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Gelijk de clashfinder een update gegeven. Deze zou op basis van de poster akelig dicht in de buurt van de realiteit moeten komen. Alleen op de vrijdag in de Morgue twijfel ik. Zou ook kunnen dat dat allemaal een uurtje vroeger wordt of dat daar toch nog een lokale band voor komt die een battle wint ofzo. Want er staan maar 8 bands op de poster.

 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Dit had ik niet verwacht! Geen fan op zich maar ik vermoed mooi geboekt? Geen idee of de solo band een goede reputatie heeft?
Vanavond eens de clashfinder invullen, ben benieuwd!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
De lineup is (zoals elke jaar) wel dik oké. Geen immense uitschieters of speciale exclusives, maar een goeie solide affiche.
Een affiche naar de identiteit van Alcatraz met wat modernere metal als Architects, steviger werk met Mayhem en old school rock met Europe.
En een hoopje Belgische bands.
Tevreden mee.
Voor mij staan er wel een aantal exclusieve acts op de poster. Een Crippled Black Phoenix zie je bijvoorbeeld nooit op een metal affiche. En zeker niet dit jaar, aangezien ze maar een stuk of vijf shows doen. The Ocean is ook alweer 9 jaar geleden dat ze voor het laatst (en dat was ook de enige keer) op Graspop stonden en ze stonden nog nooit op Alcatraz. Toegegeven, dat is inderdaad niet heel veel exclusiefs. Maar wel mijn twee grootste mustsees van het affiche. :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Je kan natuurlijk niet elk jaar Forbidden exclusive reünie hebben.

Maar volgens mij was sacrifice ook een European exclusive en cirith ungol kan je volgens mij ook niet vaak zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken